Iran Varzeshi

كسي بايد رييس شود كه همه را همدل كند

-

ســرمربي ايرانــي تيــم ملــي تكواندو آذربايجان ميگويد معتقد هســتم هر كســي بهعنــوان رييس فدراســيون ايــران انتخاب ميشــود بايد اين هنر را داشــته باشد تا همه جامعه تكواندو را يكدل و همدل كند.

رضــا مهماندوســ­ت ابتــدا در خصوص عدم حضــور تيم ملي تكوانــدو آذربايجان در رقابتهاي گرندپري لندن گفت: «عدم حضور آذربايجــا­ن در رقابتهاي تكوانــدو گرندپري لندن اتفاق خاصي نيســت و بــراي خيلي از كشــورها نيز اين اتفاق افتاده اســت. ما براي حضور در اين مسابقات يك گروه بزرگ شامل تيمهاي تكواندو و پاراتكواند­و دختران و پسران داشتيم و به دليل عدم حضور سفارت انگليس در آذربايجان مجبور شــديم مدارك خود را به تركيه ارسال كنيم تا رواديد حضور در لندن را كسب كنيم.» او ادامه داد: «پروسه جمعآوري مدارك، ارسال و بررسي آنها متاسفانه طوالني شــد و در نهايت در روز وزنكشــي مسابقات رواديد به دســت ما رســيد كه ديگر دير شده بود و مجبور شــديم در اين مسابقات شركت نكنيم.» مهماندوســ­ت در خصــوص ثبتنام كانديداهــ­اي انتخابات رياســت فدراســيون تكواندو نيز گفت: «تكواندو ايران در دنيا ثابت شده، قوي و صاحب ســبك است اما در حال حاضر مشــكل تكواندو ايران مديريتي اســت. من نميگويم چه كســي انتخاب شــود بهتر اســت اما چه پوالدگر و چه كالنتري بايد اين هنر را داشته باشــند تا بتوانند مجددا اتحاد و همبستگي گذشته تكواندو ايران را احيا كنند.»

او ادامــه داد: «در حــال حاضر مشــكل تكواندو ايران از هم گســيختگي قلبها است و ماننــد فيلمهاي هندي قلب همه در تكواندو ايران شكسته است. كسي بايد بهعنوان رييس فدراســيون انتخاب شــود كه ايــن قلبها را جوش بدهد تا اتحاد گذشــته به وجود بيايد. تكواندوكار­ان ما كساني هستند كه در گذشته موفق به كسب مدالهاي ارزشمند ميشدند و مربيان خوبي نيز در تيم ملي حضور دارند كه كار خود را بلد هستند اما به دليل عدم همدلي ، بازيكنان ما با ترس و لرز در ميدان مســابقه حاضر ميشوند و اين موضوع به كل تيم لطمه وارد ميكند.» مهماندوســ­ت همچنين گفت: «معتقد هســتم هر كسي انتخاب ميشود بايد اين هنر را داشــته باشد تا همه جامعه تكواندو را يكدل و همدل كنــد. اگر پوالدگر ماند بايد اين هنر را داشــته باشد تا شــرايطي را ايجاد كند تا همــه خانواده تكوانــدو را همدل كند و در صورتي كــه اين توانايي را نــدارد نبايد در انتخابات شــركت كند. كالنتــري نيز بايد همين هنر را داشته باشد و در صورت انتخاب بهعنوان رييس فدراســيون تكواندو شرايط را براي مخالفين خود نيــز مهيا كند تا يكدل و يك نفس براي بهترين نتيجه تالش كنند؛ در غير اين صورت اين داستان ادامهدار است.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran