Iran Varzeshi

انصراف كاشان از ميزباني جام باشگاههاي جهان

- محسن وظیفه ‪Mohsen Vazifeh‬

فينال ليــگ برتر كشــتي آزاد و فرنگي هم نتوانست عالقه مندان به كشتي را راضي كند. اين مسابقات كه در مراحل مقدماتي نه شور و هيجاني داشــت و نه نتايج رقابتها نزديك به هم و جذاب بود، حوصله همه را سر برد. مسابقات ضعيف باعث شد تا عالقهمندان به كشتي هم براي تماشاي آن رغبتي نداشــته باشــند. همه اميد به ديدار فينال بســته بودند كه شــايد در اين مرحله اتفاقي رخ بدهد كــه اتفاق رخ داد اما نه شــنيدني بود و نه تماشايي بلكه همه حاشيه و جنجال بود. حاشيه و جنجالي كه از ميزباني ضعيف كاشانيها شروع شد و در نهايت به اتهام بزرگ «وجود مافيا» ختم شد.

ميزباني ضعيف كاشــانيها از اين مســابقات بدجوري به چشم آمد و حاال زمزمههای زيادي به راه افتاده كه شايد اين شهر ميزباني مسابقات جام باشگاههاي جهان را هم از دست بدهد. ميزباني كه از دو هفته پيش به طور تلويحي به اين شهر اعطا شــده بود حاال شايد از كف برود. شايد اين ناكامي در ميزباني حاصل يك تناقض و تضاد باشد؛ كاشان شهر شــعر و فرهنگ با مفاخري همچون محتشم كاشاني و ســهراب سپهري، با خانههايی قديمي و تاريخي كه حاال ميزبان نبرد گوش شكستهها شده بود! تا قبل از اين چنين چيزي ســابقه نداشت اما اين اتفاق افتاد و حاصلش شد آن چيزي كه عصر سهشــنبه همه به وضوح ديدنــد. اوضاع به حدي وخيم بود كه شــايد حتي مســووالن فدراسيون كشــتي هم از دادن اين ميزباني پشــيمان شدند. ســالن كوچك و نامناسب و خالي بودن سكوهاي تماشــاگرا­ن حسابي حال عالقهمندان به كشتي را گرفت.

شــايد اوج ميزبانی ضعيف، مطرح كردن يك

مديرعامل باشــگاه ايزي پايپ كاشــان مدعي شــد كه از ميزباني جام باشــگاهها­ي جهان انصــراف ميدهد. نجاري بــا انتقاد از اتفاقــات رخ داده در فينــال رقابتهاي ليگ برتر كشــتي اعالم كرد كه بــه احتمال 99 درصد ديگر ميزبان جام باشــگاهها­ي جهــان نخواهند بود. اين در حالي اســت كه مدتي پيش فدراســيون كشــتي اعالم كرد كاشــان ميزبان جام باشگاههاي جهــان خواهد بود اما به نظر ميرســد با توجه به اظهــارات اخير مديرعامل ايــزي پايپ و همچنيــن ميزباني ضعيــف از رقابتهاي ليگ برتر كشــتي، مسووالن فدراســيون بايد به دنبال ميزبان جديدي براي اين مسابقات باشند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran