Iran Varzeshi

وصله ناجور به کشتیگیران ایران نمیچسبد

-

ايران ورزشــي - مســابقهها­ي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي باشگاههاي ايران سهشنبه شب با انجام ديدارهاي رده بندي و فينال آن در شهر كاشان برگزار شــد و تيم بيمه رازي عنوان قهرماني اين رقابتها را در هر دو رشته به خود اختصاص داد.

اين رقابتها در حالي به پايان رسيد كه موضوع و بحث «تباني» آن را تحت الشــعاع قرار داد و نحوه و چگونگي كشــتي گرفتن و يا حاضر نشــدن تعدادي از كشــتيگيرا­ن در ديدارهاي پاياني، بيشتر به شايعه وجود تباني در ديدارهاي پاياني ايــن رقابتها دامن زد و مسابقههاي ليگ برتر كشتي باشگاههاي كشور را همچون سالهاي گذشته زير سوال برد.

بحــث تباني از ســالهاي گذشــته در مســابقهها­ي ليگ برتر كشــتي آزاد و فرنگي باشــگاهها­ي ايران وجود داشته و متاسفانه در همان ســالها هيچگاه برخورد جدي از سوي متوليان امــر در برگزاري اين رقابتها صورت نگرفت.

فراموش نميشــود در ســالهاي پيش سرپرســت يكــي از تيمهايي كه بــه ديدار فينال ليــگ كشــتي آزاد راه يافته بود، يكي از كشــتيگيرا­ن مليپوش و بسيار سرشناس تركيــه را كه داراي چند مدال جهاني هم بود و براي تيم مقابل كشتي ميگرفت، در بيرون از سالن رقابتها به گوشهاي كشيد و با اهداي چند هزار دالر پول نقد به او از وي خواســت كه براي تيمش كشــتي نگيرد. آن كشتيگير پــس از اين پا و آن پا كردن، راضي شــد كه در آخرين كشــتي خود در ليگ كشتي ايران مقابــل حريف ايراني خود حاضر به مســابقه نشود. به رغم آنكه در همان زمان وجود تباني در رقابتهاي ليگ كشــتي باشگاههاي ايران كامال مشهود بود اما مسووالن وقت فدراسيون كشتي با اين مســاله برخورد جدي و اساسي نكردند.

متاســفانه از ايــن قبيل مســائل، كم و بيش در بيــن برخي كشــتيگيرا­ن خارجي و در مســابقهها­ي مختلــف داخلي و خارجي ديده ميشــود اما آن چيزي كه ميتوان راجع به كشــتيگيرا­ن كشــورمان در اين خصوص گفت، اين اســت كه چنيــن وصلههاي ناجور و ناپســندی به آنها نميچسبد و كشتيگيران ايرانــي را بايد جــزو ســالمترين و پاكترين كشتيگيران دنيا به حساب آورد.

در هــر صــورت اگــر مســاله تباني در ديدارهاي پاياني رقابتهاي ليگ كشــتي آزاد و فرنگي باشــگاهها­ي ايران كه سهشنبه شب در شهر كاشــان به پايان رسيد، واقعا صحت دارد، مســووالن فدراســيون كشــتي وظيفه دارند برخورد جدي با تيمها و يا كشتيگيران خاطي داشته باشند تا ريشه اين معضل براي هميشه از اين رقابتها كنده شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran