Iran Varzeshi

كلوديو براووي واقعي

- سم لي ‪Sam Lee‬

سهشنبه شب براي اســتاديوم اتحاد تاريخي بود. در 15 ســال اســتفاده از اين ورزشــگاه براي اولين بار منچسترســي­تي كارش به ضربات پنالتي كشــيد اما مهمتر اينكه هــواداران نام كلوديو بــراوو را براي نخســتين بار فرياد ميزدنــد. اغراق آميز نيست اگر بگوييم درست يا غلط براوو يكي از كممحبوبيتت­ريــن بازيكنان حال حاضر سيتي است و با همان هوهايي روبهرو شده كــه ريچارد اجهيل 17 ســال قبل مواجه ميشد.

شروع محكم ادرسون، جانشين براوو، تاكيد ديگري بود بــر اينكه فصل اول گلر شيليايي چقدر بد گذشت. هر اتفاقي كه در دوران مربيگري پپ گوارديوال در منچستر بيفتد، هواداران بــه اولين فصل مربيگري اين كاتاالن بر ميگردند و ســوال ميكنند كه اگر براوو اجازه رفتن هر توپي به درون دروازهاش را نميداد، ميتوانست چه فصل رويايي باشد. حق با آنها است.

فرم ضعيــف براوو از ماه دســامبر تا آخر فصل باعث شــد عــدهاي از فروش او در تابســتان بگويند. با وجود آنكه اعتماد به نفســش ويران شــده بود و كادر فني و هواداران ديگــر به او اطمينان نداشــتند امــا ماند. به هر حال ســيتي يــك تغيير ميخواســت و ادرســون آمد كه حتي در پخش توپ هم خيلي بهتر از براوو بود غير از اينكه در 10 بازي كه حضور داشــته 8 كلينشيت ثبت كرده.

اگر براوو فصل قبــل عملكرد بهتري داشت، ســيتي مشــكالت خيلي كمتري پيــدا ميكرد و گوارديوال با انتقاد از بيرون گذاشتن جو هارت مواجه نميشد هرچند تصميم او درست بود بدون در نظر گرفتن اينكه چه كسي جاي دروازهبان شماره يك تيم ملي انگليس را ميگيرد.

به هر حال، براووي پا به سن گذاشته سهشــنبه به تركيب اصلي سيتي برگشت. با دفع يك ضربه سر كه چندان هم خاص نبود، عدهاي برايش فرياد زدند اما اين تازه ابتداي راه بود.

به نظر ميرســد سيتي با برند فوتبال گوارديوال منطبق شده و در نتيجه كمتر به يك حريــف ضدحمله داده اما ولوز ميزبان را تــكان داد. چهار بار با واكنشهاي عالي براوو ناكام شــدند. گوارديــوا­ل بايد نگران باشد حتي اگر هرگز چنين تركيب دفاعي در هيچ سطحي دوباره كنار هم قرار نگيرند اما براوو جور همه را كشيد و در چند مورد توپهاي تك به تك را دفع كرد و با گرفتن دو ضربه پنالتي صعود تيمش را رقم زد.

اين بازي شباهتي به بازيهاي ديگر سيتي نداشت اما پاسخي به فصل قبل بود كه تيمها در ضدحمله به مردان گوارديوال ضربه ميزدند و آنها مجبور بودند تاوانش را بدهند اما اين سيتي فصل قبل نيست زيرا كلوديو براووي واقعي خودش را نشان داده. منبع: سایت گل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran