Iran Varzeshi

فرشتهنجات8­1ساله

-

آرســنال سهشنبه شــب در مرحله يك هشتم نهايي جام اتحاديه فوتبــال انگليس مقابل نوريچ، در ديداري كه به وقتهاي اضافه كشيده شد، فاصله زيادي تا حذف شدن از مسابقات نداشت اما به لطف درخشش يك بازيكن بينام و نشــان نجات پيدا كرد و با دو گلي كــه او زد بازي را 2 بر يك برد و صعود كرد. فرشــته نجات آرسن ونگر در اين بازي يك بازيكن 18 ســاله به نــام ادوارد انكيتا بود. اين مهاجم نوك دورگه انگليسي - غنايي كه عضو تيم زير 23 سالههاي آرسنال اســت، در دقيقه 85 به ميدان رفت و با

ونگر: به ياد نميآورم از يك نوجوان چنين تأثيري را ديده باشم

نخستين باري كه صاحب توپ شد، گلي زد كه توپچيها را از شكست خانگي نجات داد و در دقيقه 96 هم گل برتري ميزبان لندني را به ثمر رساند.

پس از اين بازي آرســن ونگر اعتراف كرد كه در تمام دوران مربيگري هرگز بازيكني مانند انكيتا را نديده است: «بــه ياد نميآورم چنين تأثيرگــذا­ري را از يك نوجوان بر بازي تيمم ديده باشــم آن هم در يك بازي با اين شرايط. ميدانم كه او يكســري تواناييهاي­ی دارد اما زماني كه يك تيم به گل نياز دارد و شــما ميتوانيد آن گل را برايش به ثمر برســانيد، بحث فرق ميكنــد و پاي يك قابليت ديگر در ميان است كه شما تا يك بازيكن را به ميدان نفرستيد نميتوانيد بفهميــد او چنين قابليتي دارد يــا نه و انكيتا نشــان داد چنيــن قابليتي دارد.» با وجــود نمايش خوب انكيتا، ونگر از مقايســه شــدن او با يان رايت، ستاره سابق آرســنال اســتقبال نكرد و گفت: «بيايد خيلي تند نرويم. يكي از مشــكالت ما در جامعه مدرن امروزي اين است كه به افراد براي پيشرفتشــا­ن زمان نميدهيم و خيلي سريع ميخواهيم از همه چيز نتيجه بگيريم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran