Iran Varzeshi

پایکوبی قرمزها

آسمان پایتخت سرخ شد

-

پنجشنبه ،96/8/4 هفته دهم هفدهمين دوره ليگ برتر، ورزشگاه آزادي، تماشاگر: 80 هزار نفر پرسپوليس يك گل: علي عليپور(42 – پنالتي) استقالل صفر داور: بيژن حيدري كمكها: رضا سخندان، سعي علي نژاديان بازيكن برتر: بشار رسن

اخطار: روزبه چشمي، فرشيد باقري، اميد ابراهيمي، وريا غفوري، ميالد زكيپور، فرشيد اســماعيلي، داريوش شجاعيان(استقالل)، محسن ربيعخواه، كمال كاميابينيا، حسين ماهيني (پرسپوليس)

پرســپوليس: علیرضا بیرانوند(6)، شــجاع خلیلزاده(7)، سیدجالل حســیني(5/7)، حســین ماهینــي(6)، محمــد انصــاري(5/5)، کمــال کامیابينیا(6)، محسن ربیعخواه(5)، بشار رسن(8) -65( محسن مسلمان)، وحیــد امیــري(5/7)، علي علیپور(7) 84( - ســیامک نعمتــي) و گادوین منشا(7) 93( - شایان مصلح)

سرمربي: برانكو ايوانكوويچ استقالل: سیدحسین حسیني(4)، ســیدمجید حسیني(5/2)، روزبــه چشمي(2)، وریا غفوري(5)، میالد زکيپور(3)، فرشید باقري(2) -61( جابر انصاري(3))، امید ابراهیمي(3)، خســرو حیدري(5) -86( سرور جباروف)، داریوش شجاعیان(3)، فرشید اسماعیلي(5/2)، علي قرباني(3) -73( سجاد شهباززاده)

سرمربي: وينفريد شفر ایران ورزشــي- اســتقالل موقعیت اول را در همان دقایق ابتدایي ســاخت اما سیدجالل اجازه نداد پاس اسماعیلي به قرباني برسد. موقعیتهاي هیجاني استقالل بعــد از این دروازه پرســپولیس را تهدید نکرد تا بازي به تعادل کشــیده شــود. در جبهه مقابل اما پرســپولیس که کال عقب بازي ميکرد با نخســتین موقعیت جدي به خواســتهاش رســید. یک پاس بلند از زمین خودي و ضربه سر منشا، علیپور را با حســیني تک به تک کرد اما چشــمي که جا مانده بود با خطا مهاجم پرسپولیس را نقش زمین کرد تا یک پنالتي براي سرخها به دست بیاید. علیپور خودش پشت توپ ایســتاد و گل زد تا نیمه سرخ ورزشــگاه از جا کنده شود. پرسپولیس در ادامه نیمه نخســت هم دو موقعیت خوب داشــت. یک بار تعلل چشــمي نزدیک بود کار دست این تیم بدهد اما منشــا بعد از توپ دزدي ضربه نزد و رو به عقب برگشت. دفعه دوم امیــري در موقعیت ایدهآل گلزني قرار گرفت که مجید حســیني با یک تکل دروازه تیمش را نجات داد که البته سرخها در این صحنه به پنالتي اعتقاد داشتند. استقالل نیمــه دوم را بدون تغییر آغاز کرد اما قادر به خلــق موقعیت نبود. دقیقه 60 ضربه ایســتگاهي امیري گلر آبيها را مجبور به واکنش کرد. یک دقیقه بعد بشار در ریباند کرنر موقعیت خوبي براي گلزني داشت اما توپ با کمترین اختالف بیرون رفت. رسن هم لحظاتي بعد با پاس منشــا موقعیت ایدهآلي نصیبش شد که زکي پور توپ را در مسیر رسیدن به دروازه خودي قطع کرد. با ورود جابر انصاري استقالليها به بازگشت امیدوارتر شــدند. آن طرف زمین مدافعان استقالل با رفتن بشــار نفس راحتي کشــیدند اما مســلمان هــم کم انگیــزه نبود. جابر در دقایــق 64 و 70 دو بار پشــت مدافعان پرسپولیس صاحب موقعیت شد اما نتوانست ضربه مناسبي به توپ بزند. در لحظاتي که اســتقالل فشار را بیشتر و بیشــتر کرده بود در دقیقه 74 بهترین فرصت گلزنياش را از دســت داد. در این لحظه جابر انصاري مقابل دروازه پرسپولیس بود اما ضربه نه چندان محکم او را بیرانوند به خوبي مهــار کرد. در این لحظات همانقدر که حمالت همه جانبه و احساسي اســتقالل خطرناک نشان ميداد پرســپولیس هــم روي ضدحملهها دنبــال قطعي کردن بردش بــود.در یکي از این ضدحملهها کمال کامیابي نیا با کمي خودخواهي شوتي به سمت دروازه حریف زد که توپ از باالي دروازه بیرون رفت. در نقطه مقابل شــوت محکم غفوري که ميتوانست بیرانوند را به دردسر بیندازد به سر شجاع خلیل زاده برخورد کرد و برگشت داده شد تا بازي در اوج هیجان و حمالت استقالل قطع شود. شفر که براي مساوي شهباززاده و جباروف را هم به میدان فرستاده بود امید داشت تا بازیکنانش روي یکي از ارسالها با اشتباه مدافعان پرسپولیس به گل مساوي دست یابند اما نه مدافعان اشتباه کردند نه بیرانوند تا برانکو و تیمش با همان پنالتي نیمه نخست به برد برسند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran