Iran Varzeshi

قهرمان فهرست داد

-

رقابتهاي گرند اسلم جودو در ابوظبي امارات با حــذف نمايندگان ايران در حال پيگيري اســت. در رقابتهاي روز دوم تيم ايران در حالي سه نماينده دارد كه در روز نخســت هر دو جودوكاي ايران با شكست مقابل رقبا خيلي زود از دور رقابتها كنار رفتند. در روز نخست اين مسابقات قاسم نوري زاده و محمد رشــنو نژاد دو نماينده ايران بودند كه هر دو با شكست مقابل رقبا از دور رقابتها كنار رفتند. قاسم نوري زاده نماينده وزن منهــاي ۶۶ كيلوگرم در گام نخست نماينده كشور ايتاليا را از پيش رو برداشــت و در دور دوم نيز آال ال ادريسي از آمريكا را شكســت داد و به يك هشتم نهايي رسيد اما در اين مرحله برابر نماينده روسيه شكســت خورد و به گروه بازندهها رفت. نوريزاده در گروه شــانس مجدد به مصاف «مارگاشــوي­لي» از گرجستان رفت و با شكســت مقابل اين جودوكا از گردونه رقابتها حذف شــد. نــوري زاده در حالي از دور رقابتهــا كنار رفت كــه قبل از او هم محمد رشــنونژاد نماينده وزن منهاي 0۶ كيلوگرم ايران در نخســتين مبارزه به مصــاف نماينده برزيل رفت و با شكســت مقابل او از گردونه رقابتها حذف شــد. با حذف اين دو جودوكا در روز نخســت اين مســابقات تيم جودوي ايران بدون كسب موفقيتي بــه كارش پايــان داد. تيم ملي جــودوي ايران با ۶ ملــي پوش در 5 وزن با ســرمربيگر­ي محمد منصوري راهي اين رقابتها شده است.

در روز ســوم رقابتهاي گرند اســلم ابوظبي اين شكســتها باز هم ادامه پيدا كرد و از سه نماينده ايران در روز سوم، دو نفر با ضربه فني در همان مســابقه نخست حذف شدند. در وزن ۳7- كيلوگرم محمد محمــدي بريمانلو و مهــدي فتحيپور دو جــودوكاي ايران بودند كه هر دو در كمتر از سه دقيقه ايپون شــدند. فتحيپور دور اول بــه مصاف نماينده روســيه رفت و در مــدت زمان 2 دقيقه ايپون شــد و از دور رقابتها كنار رفت. نماينده روســيه مدال طالي گراند اسلم دوسلدورف را در كارنامه خود دارد.

محمد بريمانلو ديگر نماينده ايران در وزن ۳7- كيلوگرم نيز در نخستين مبارزه به مصاف نماينــده امارات رفت و در مدت زمان ۳ دقيقه ايپون شد و او نيز از گردونه رقابتهــا كنار رفت. اين جــودوكا عنوان ســومي قهرماني جهان در سال 2014 را در كارنامه خود دارد.

پايان ووشوي قهرماني کشور با معرفي سانداکاران برتر رقابتهاي ووشوي قهرماني بزرگساالن كشور (انتخابي تيم آســيايي 2018 جاكارتا برگزار میشود، به دست ميآورند. در ملي) از روز سهشــنبه به ميزباني اســتان زنجان با حضور بيش وزن 25–كيلوگرم مسعود انصاري، در وزن ۶5 – كيلوگرم اكبر از 00۳ ووشــوكار در قالب 4۳ تيم از 1۳ استان، برگزار شد. در محمــدزاده، در وزن0۶ - كيلوگرم رضا ســبحاني، در وزن 5۶ پايان اين مســابقات نفرات برتر در بخش ساندا براي حضور در – كيلوگرم حميدرضا ســهندي، در وزن 70 – كيلوگرم ميالد اردويتيممل­يمعرفيشدند. قزلســفلو،دروزن75–كيلوگرمامي­ــركريمي،دروزن08–

به گفته حسين اوجاقي ســرمربي تيم ملي ووشوي ايران، كيلوگرم حســن يال، وزن 85 – كيلوگــرم مرتضي نوروزي، در نفرات برتر اين رقابتها، جواز حضور در مرحله نخســت اردوي وزن 0۹ – كيلوگــرم اعتصام گنجيــان و در وزن0۹+ كيلوگرم تيم ملي ووشــوي ايــران را كه به منظور حضــور در بازيهاي محمد نصيري نفرات برتر اين رقابتها بودند.

براي حضــور در رقابتهاي جام باشــگاهها­ي كشــتي آزاد جهــان تيم تايتــان مركوري آمريكا به ايران ســفر ميكنــد. چهارميــن دوره رقابتهاي كشــتي آزاد جام باشــگاهها­ي جهان روزهــاي ۶1 و 17 آذرمــاه در ايــران برگزار ميشــود كه به همين دليل هم تيم تايتــان مركوري آمريــكا قهرمان دوره گذشــته اين مســابقات فهرست نفراتش براي اين مسابقات را ارائه كرده اســت. در تركيب تيم تايتان مركوري در وزن75 كيلوگرم توماس گيلمان و آالن واترس، در وزن1۶ كيلوگرم لوگان اســتيبر، در وزن 5۶ كيلوگرم فرنارد فوترل و فرانكلينــ­گ ماتوس گومز، در وزن 70 كيلوگرم نازاري كولچيتسكي، در وزن47 كيلوگرم ايســايا الكساندر مارتينــز، در وزن ۹7 كيلوگــرم كايل داك، در وزن ۶8 كيلوگرم ديويد تيلور، در وزن2۹ كيلوگــرم جي دن كاكس، در وزن 7۹ كيلوگــرم كايل اســنايدر و در وزن 125 كيلوگــرم نيكــوالس گويازدوفسك­ي حضور دارند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran