Iran Varzeshi

سن مامس، كابوس والورده

-

بارسلونا در چند هفته پيش رو سفرهاي ســختي خواهد داشت كه شــايد خيلي هم برايش جذاب نباشــد. آبي اناري پوشان در شش بازي آتي خود پنج بار خارج از نوكمپ خواهند بود كه چالش ســختي را فرارويشان قــرار ميدهد و ميتواند روند تقريبا بينقص اين تيم تا اينجا را خراب كند. بارســلونا در 12 تا 13 بازي آخر خود مســاوي كرده اما هنوز با چند بازي سخت پشت سر هم روبهرو نشده.

اين تيم امشب در زمين اتلتيك بيلبائو بازي دارد و بعــد در ليگ قهرمانان ميهمان المپياكوس اســت. بعد بــه خانه برميگردد براي بازي دشوار با سويا و پس از آن دوباره راهي سفر ميشود براي بازي با لگانس كه در رده ششــم جدول است و يكي از پديدههاي اين فصل الليگا محســوب ميشــود. حريف بعدي والنسيا اســت كه تا قبل از بازيهاي اين هفته با چهار امتياز اختالف نســبت به بارســا در رده دوم قرار داشت و آخرين بازي خارج از خانه هــم در تورين مقابل قهرمان ايتاليــا، يوونتوس خواهد بود. كســب نتايج خوب در ايــن دوره ميتواند ضرباهنگ تيم براي بقيه فصل را تنظيم كند؛ در حال حاضر صدرنشــين الليگا هســتند و در گروه ليگ قهرمانان هم سه امتياز بيشتر از يووه دارند.

نخســتين مانع در ســن مامس است؛ جايي كه ارنستو والورده مربي بارسلونا خيلي خوب ميشناسد. او چهار فصل مربي اتلتيك بيلبائو بود قبل از اينكه تابســتان گذشته به بارســلونا بيايد. او كه در ســالهاي -2005 2003 هــم مربي تيم بوده و باســابقهت­رين مربي تاريخ اين باشــگاه محسوب ميشود، در ســالهاي 1990-1996 هم برايشــان بازي كرده. خودش ميگويــد: «ما در حال حاضر تمام تمركزمان را روي بازي با بيلبائو گذاشتيم. خيلي سخت است، اتلتيك قدرت ارنســتو والــورده هرگز بــه عنوان بازيكن يا مربي تيم ميهمان نتوانســته زيادي دارد وقتي در خانه بازي ميكند. اگر آنجا بخواهي برنده شــوي بايد با دل و جان بازي كني.»

او كه ســابقه مربيگري در اســپانيول، ويارئال و والنســيا را نيز دارد، ادامه داد:«هر كس يك تيم را به عنوان شــاخص در حرفه خود دارد و براي من اين تيم، اتلتيك بيلبائو اســت. من آنجا روزهاي خوبــي را به عنوان مربي و بازيكن داشتم.»

والورده در ســوپرجام اســپانيا در سال 2015 بيلبائــو را به پيروزي برابر بارســلونا رســاند كه نخســتين جام اين تيم در بيش از سه دهه بود.

امــا خبر خوب بــراي بارســلونا اينكه بيلبائو در حال حاضر شــرايط خوبي ندارد، اين تيم از 10 بازي آخــرش در رقابتهاي مختلف فقط يكي را بــرده و آخرين نتيجه نااميدكنند­ه را چهارشنبه گرفت كه در جام حذفي برابر تيم دســته سومي فورمنترا يك بر يك مســاوي كرد. از طرف ديگر بارسلونا هفــت بازي آخر خودش در ليــگ با بيلبائو در ســن مامس به پيروزي برسد. او دو بار بهعنوان بازيكن اســپانيول در زمين را برده است.

والورده در ســفر به يونان هم با يكي از تيمهاي سابقش روبهرو ميشود. او دو دوره مربي المپياكوس بود و دو هفته قبل بارســا را به برد 3 بر يك برابر اين تيم هدايت كرد: «اين دو بازي براي من خاص هستند، هر دو هم خيلي سختند.»

بعد از بازي خانگي برابر ســويا، بارســا با تيم جنــوب مادريد، لگانس ديدار ميكند كــه در دومين فصل حضور در دســته اول شگفتيساز شــده و از هفته ســوم نباخته. بعد نوبت به والنســيا ميرسد كه شش بازي متوالي در رقابتهاي مختلف را برده و از پنج بازياش در مســتايا فقط يكــي را نبرده كه تساوي بدون گل با اتلتيكوماد­ريد بوده.

شايد سختترين مبارزه برابر يوونتوس باشد. اگرچه بارسا در ابتداي مرحله گروهي با 3 گل مقتدرانه يووه را برد اما تيم ايتاليايي با مصدومان متعدد روبــهرو بود و ديدار ماه آينــده دو تيــم تفاوتهاي زيــادي خواهد داشت. بيلبائو شكست خورده در فصل -1987 1986 و .1987-1988 او فصل بعد به بارســلونا رفت و در تنها فصل حضور در اين تيم در زمين بيلبائو 3 بر 2 شكست خــورد. والورده در دو فصــل مربيگري اسپانيول دو شكست 2 بر يك و يك بر صفر در سن مامس متحمل شد.

در فصــل ،2009-2010 ويارئال با مربيگري والورده 3 بر 2 در سن مامس به بيلبائو باخت و سه فصل بعد والنسيا بــا اين مربي بــا يك گل برابــر بيلبائو شكســت خورد. تنها يك بــار والورده حاصلي غير از شكســت از سفر به سن مامس داشــته اما نه در الليگا. در فصل 2007-2008 جام حذفي اسپانيول در ســن مامس مســاوي كرد اما در بازي برگشت در ضربات پنالتي شكست خورد و حذف شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran