Iran Varzeshi

پنالتي و اخطار كامال درست بود

- حسين عسگري كارشناس داوري

قضاوت بيژن حيدري و كمكهايش در شــهرآورد 58، بدون اشــكال بود. در كل تصميمات داور بــه صورتي نبود كه روي نتيجــه بازي تاثيرگذار باشــد. تيم داوري شــهرآورد 85 طبق قانون وظايف خود را انجام داد اما ظاهرا 2 تيم آگاهي كامل نســبت به قوانين جديد نداشتند و به همين دليــل اعتراضهاي بيموردي داشــتند. با اين حال حيــدري به خوبي بــازي را مديريت كرد. به درســتي هم پنالتــي و اخطار گرفت. در بقيه اخطارها هــم تصميم داور درســت بود و حيدري به خوبــي دوندگي و جابهجايي در زمين داشت.

در مــورد پنالتي و اخطــار بايد اين توضيــح تكميلــي را بدهــم كــه طبق تغييراتــي كــه در قانون انجام شــد اگر بازيكنــي درون محوطه جريمه، موقعيت آشكار گل را با خطاهايي مثل تكل يا هر چيز ديگري مانع شــود، پنالتي و اخطار درســت اســت. اين در حالي است كه تا يك سال پيش، طبق قانون براي بازيكن خطاكار حكم اخراج داده ميشــد اما در قانــون جديد، كارت قرمــز به كارت زرد تبديل شده است. به نظر ميرسد ناآشنا بــودن بازيكنان 2 تيم بــه قوانين جديد باعث شد هر 2 تيم اعتراض كنند.

در يك صحنه هم وريــا غفوري در اعتراض به خطايي كــه انجام داد و داور براي او كارت زرد در نظر گرفت، به داور به شدت اعتراض كرد كه اين اعتراض هم كارت زرد دارد. طبــق قانون هر بازيكني حتي به حــق، يعني اينكه اعتراضش هم درســت باشــد، به داور پرخاشگري كند كارت زرد ميگيرد. اگــر اين اعتراض با حالت توهين و اهانت باشد، داور ميتواند بازيكن را اخراج كند.

يــك مــورد مشــكوك ديگــر هم در شــهرآورد 85 صــورت گرفــت كه اعتراضهايـ­ـي بــه دنبــال داشــت. آن هــم برميگردد بــه خطايي كــه روزبه چشــمي روي وحيد اميــري در محوطه جريمه استقالل داشــت. در اين صحنه پرسپوليسيه­ا معترض بودند اما در مورد آن بايد بگويــم خطايي صورت نگرفت و تصميــم داور در مورد نگرفتــن پنالتي، كامال درست بود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran