Iran Varzeshi

كلوپ: وقتي هادرسفيلد صعود كرد، مانند يك بچه گريه كردم!

نبرد دوستان قديمي در آنفيلد

-

يورگن كلــوپ، مربي ليورپول گفته كه وقتي صعود هادرسفيلد به ليگ برتر را ديد، مانند يك كودك اشــك شوق ريخت. مربي هادرســفيل­د، ديويد واگنر، دوســت قديمي كلوپ است. اين تيم با پنالتي سرنوشتساز كريستوفر شــيندلر در بازي برابر ريدينگ توانست پيروز شــود و به ليگ برتر راه يابد. زمانــي كه كلوپ مربي تيم اصلي بوروســيا دورتموند بود، واگنر هدايت تيم ذخيرهها را به دســت داشت و در نهايت در سال 2015 به انگليس آمد.

هادرسفيلد در نخســتين فصل حضور واگنر نوزدهم شــد ولي در فصل دوم رشد چشمگيري داشــت و توانست در پليآف و با پيروزي در ضربات پنالتي به ليگ برتر راه پيدا كند. كلوپ گفت كه اين همبازي سابق او در ماينتس از او خواســته بود در آن بازي به ورزشگاه برود، هرچند كلوپ نتوانست اين كار را انجام دهد: «من در جنوب فرانســه، در خانه يكي از دوســتانم بودم و بازي را از تلويزيون تماشــا كرديم. او از من پرسيد كه آيا ميتوانم بيايم يا نه و من كمي احســاس شرمســاري كردم. ولي واقعا فكر ميكنم او قوي و بزرگ و دســتاورده­ايش بسيار خوب بوده اســت. پس هيچ كــس نبايد بگويد او ساقدوش كلوپ اســت. من نميخواستم به ورزشــگاه بيايم و يك دوربين تمام حركات من را ثبت كند و واكنشهاي من را نشــان دهــد، آن هم در حالي كه همه توجهها بايد به او و تيمش باشد.»

مربــي ليورپــول گفت كــه در هنگام زدن ضربــات پنالتي، احساســات او را فرا گرفــت: «من بســيار عصبي بــودم. پس از بازي، اوال (همســرم) فيلمي از من براي او ارسال كرد كه داشتم در آن مانند يك بچه گريه ميكردم. ســر آن پنالتي آخر كه اصال نميتوانستم خودم را كنترل كنم.»

بازي در ويمبلي برگزار شد و با تساوي بــدون گل همــراه بود. در نهايــت ضربات پنالتي برنده بازي را مشخص كرد.

كلــوپ و واگنــر در ســال 1991 بــا هم آشــنا شــدند. در آن هنــگام، كلوپ از آينتراخت فرانكفورت به ماينتس پيوســت. اين دو نفر در ماينتس چهار سال همبازي و دوســتان صميمي هم بودند. آنها پس از آن دوران هم دوستان صميمي ماندند و كلوپ در ســال 2005 كه ازدواج كــرد، از واگنر خواست ساقدوشش باشد.

6 ســال بعد، واگنر دوباره همراه كلوپ شد و اين بار مربي تيم ذخيرههاي دورتموند شــد. او اكنون مســير خود را در مربيگري پيموده و توانسته هدايت تيم در ليگ برتر را هم تجربه كند. هادرسفيلد و ليورپول دو بار با هم بازي كردهاند كه هر دو دوستانه بوده اســت. اكنون دو تيم در ليگ برتر به مصاف هم ميروند. واگنر ميگويد: «حاال بازي در آنفيلد اســت. او روي نيمكت ليورپول است و مــن هــم روي نيمكت تيمــم. اين قطعا عجيــب خواهد بود. اگر مــا گل پيروزي را بزنيم، حتما خوشحالي خواهم كرد. ميدانم كه اگر تيم او هــم گل برتري را بزند او هم خوشحالي ميكند.»

كلوپ هم موافق است: «در اين روز، هر كاري خواهم كرد كه هادرســفيل­د را ببريم. قطعا همينطور است. پس از بازي هم مانند هميشه با هم صحبت خواهيم كرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran