Iran Varzeshi

جاي چشمي كدام مدافع بازي ميكرد؟

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

حضور روزبه چشمي در خط دفاع استقالل انتقادهاي بسیاري به همراه داشته. منتقدان معتقدند خصوصیات بازي چشمي به درد بازي در خط دفاع نميخورد. سرعت كمتر نسبت به سایر مدافعان، یکي از مالكهاي اصلي انتقاد از روزبه است. هافبکي كه چند هفتهاي است به خط دفاع منتقل شده تا عصاي دست شفر در این منطقه از زمین باشد.

مهدي پاشازاده كه خود زماني بازي در پستهاي مختلف را تجربه كرده، درباره حضور چشمي در مركز خط دفاع اســتقالل ميگويد: «يكســري از بازيكنان هستند كه فقط در پستهاي تخصصي خودشان بازي ميكننــد. گروهي ديگر هم ميتوانند در چند پســت بــازي كنند. خود من در چند پســت بازي ميكردم. هم دفاع، هم فوروارد، هم هافبك دفاعي و هم پشــت فــوروارد. زمان پورحيدري و حجــازي در خط حمله اســتقالل حضور داشــتم و گلهاي زيادي هم به ثمر رساندم. ‪6 5،‬ ســال آخر فوتبالم را هم هافبك دفاعي بودم. وقتي تيم موفق ميشــود، همه تفكرات درست از آب در ميآيــد، حتــي اگر بازيكني در پســت غير تخصصــياش بازي كند. اين اتفاق حاال در اســتقالل رخ ميدهد. همه از چشــمي انتقاد ميكنند و شــايد هم شفر كه چرا از او در مركز خط دفاع استفاده كرده است.»پاشــازاده ميگويد: «در اينكه روزبه چشــمي هافبك دفاعي فوقالعادها­ي اســت شكي نداريم. او در اين چند فصل اخير، بخصوص قبل از آســيبديدگ­ي نشان داد كه ميتواند تا ســالها در خط هافبك تيم ملي هم بازي كند. االن اما در اســتقالل از او در خط دفاع اســتفاده ميكنند و البته صــداي منتقدان هم در آمــده. نميدانم چرا وقتــي يك تيم گل ميخورد، همه تقصيــرات را گردن يك بازيكــن مياندازند. در گل خورده استقالل مقابل پرسپوليس، همه بازيكنان مقصر بودند، نه فقط روزبه. شايد اگر بازيكن استقالل توپ را لو نميداد، پرســپوليس هم در برگشــت اين موقعيت را به دســت نميآورد و چشــمي هم مرتكب خطاي پنالتي نميشــد. همه چيز دســت به دســت هم داد تا دروازه اســتقالل باز شود و همه از چشمي انتقاد كنند. از شــما يك سوال دارم. اگر چشمي را در خط دفاع بازي ندهند، از چه كســي در تركيب اصلي استفاده كنند؟»

پاسخ ما به سوال مهدي پاشازاده، لئوناردو پادواني بود. او صحبتهايش را ادامه ميدهد: «پادواني مدتي در تركيب اســتقالل نبود. فكر ميكنم به دليل آسيب ديدگي. او حتما به شــرايط صد در صد نرسيده كه در تركيب اصلي استقالل قرار نگرفته. بايد همه جوانب را در نظــر گرفت و بعد انتقاد كرد. اين همه هجمه براي بازيكني كه واقعا براي اســتقالل زحمت ميكشد و در پست غير تخصصي تالش ميكند خوب نيست.»

ســرمربي نســاجي درباره چشــمي كمي فنيتر صحبت ميكند: «اگر ســرعت كسي در خط دفاع كم باشد، در اين پست به مشكل ميخورد. در مقطع فعلي و با توجه به داشتههاي استقالل، حضور چشمي در خط دفاع چندان هم عجيب نيست. ضمن اينكه ما از اردوي استقالل خبر نداريم و نميدانيم آنجا چه ميگذرد.»

اگر پاشــازاده سرمربي استقالل بود از چشمي در چه پســتي استفاده ميكرد؟ او اينگونه پاسخ ميدهد: «اگر به اندازه كافي مدافع داشــتم، از چشمي در خط هافبك اســتفاده ميكردم. او در اين پست فوقالعاده كار ميكند. توپ قطــع ميكند، پاس ميدهد و روي هوا هم موفق اســت. او بيشــتر بــه درد خط هافبك ميخورد تا دفاع. ضمن اينكه همه چيز بر عهده كادر فنی اســت. آنها هر روز كنــار بازيكنان حضور دارند و شرايط آنها را بهتر از ما كه خارج تيم هستيم ميدانند. درباره چشمي هم بايد انتقادها را تمام كنيم. او بازيكن با كيفيتي اســت كه به خاطر شرايط استقالل در خط دفاع بازي ميكند.»

 ??  ??
 ??  ?? سال بیست و یکم سهشنبه 9 آبان ‪11 1396‬ صفر 1439
سال بیست و یکم سهشنبه 9 آبان ‪11 1396‬ صفر 1439
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran