Iran Varzeshi

برانكو: حذف از آسيا، ضربه مهلكي است

-

بدون طارمي 6 گل بیشتر از فصل پیش زدهايم

تقابــل دوباره برانكو و علي دايي حتي از دايي - پرســپوليس و حاشيههاي هميشــگياش هم جذابتر به نظر ميرسد. به ويژه كه تيم برانكو همين هفته پيش اســتقالل را شكست داده و براي بازگشت به صدر جدول، به سه امتياز بازي با سايپا هم نيازمند است. اما اين بازي نيست كه پروفسور كروات را نگران كند. اتفاقا برعكس، او پر از انگيزه اســت .به قول خودش: «قدرتمان را به همه نشان ميدهيم. آقاي ســرمربي البته پيش از آن حرفهايش را با تبريك روز مربي آغاز كرده و گفته بود: «براي دايي آرزوي موفقيت ميكنم اما نه در بازي امروز.»

*** بازي با ســايپا: همه بازيها براي ما سخت اســت و متاسفانه بعد از بازي با اســتقال فرصت كمي داشتيم اما با اين حال دنبال برگشت به فرم طبيعي هستيم. ما لحظهاي از تفكراتمان كوتاه نميآييم و در هر بازي براي پيروزي به زمين ميرويم. ســايپا هم در ابتداي فصل هدف بلندش را نشان داد و در بازي با پرسپوليس قصد دارد به فرم ايدهآل ابتداي فصلش برگردد. فلسفه علي دايي فوتبال تهاجمي و محكم است. او قطعا از بازيكنانش فوتبال تهاجمي ميخواهد و ما هم انتظار ديگري نداريم.

*** شرايط پرسپوليس: پيش از بازي با استقال تاش ميكردند از گوشه و كنار براي ما بحرانهايي به وجود بياورند اما وضعيت بدي نداريم. در همين مقطع نســبت به فصل پيش نتايج بهتري گرفتهايم و يك امتياز بيشــتر از فصل پيش داريم. با وجود اينكه بهترين گلزن دو فصل اخير فوتبال ايران را در اختيار نداريم، نســبت به فصل پيش 6 گل بيشتر زدهايم و البته گلهاي بيشــتري هم خوردهايم. ميخواهيم قدرت و كيفيتمان را به اثبات برسانيم و در كنار آن براي حريفانمان احترام قائل هستيم.

*** حذف احتمالي از ليگ قهرمانان: اين يك خبر ناگوار و يك موقعيت بسيار بد است و مطمئنا ضربه مهلكي به پرسپوليس خواهد زد. در اين مورد من نه اما مسووالن باشگاه ميتوانند پاسخگو باشند.

*** تبعات حذف ايرانيها: طبيعي است كه اين اتفاق خيلي بدي خواهد بود. رقابتهاي آســيايي بســيار مهم است و اين مســاله براي فدراسيون، باشــگاهها و بازيكنان اهميت زيادي دارد. هر بازي جايگاه خاص خودش را دارد و در ســطح بينالمللي رقابتهاي آســيايي بازتاب دارد. شما ديديد در بــازي با الهال آنها چقدر باتجربه بودند ولي ما آن تجربه را نداشــتيم. كنار رفتن تيمهاي ايراني از آســيا اتفاق خوبي نيست اما بايد به قانون هم احترام بگذاريم.

*** حق پخش تلويزيوني: در اين مورد فقط همين نكته را بيان ميكنم كه درآمد عمــده ليگهاي اســپانيا، انگليس و ايتاليــا از حق پخش تلويزيوني و بيشــترين درآمد باشــگاه هــم از اين طريق اســت. من نميدانــم مســائل داخلي ايران به چه شــكل اســت و نميتوانم در اين موارد دخالت كنم اما اينطور كه من ميبينم، حداقل بودجه باشگاهها از حق پخش هم تأمين نميشــود، باشــگاهها حق بليتفروشــ­ي ندارند، حق فروش تبليغات را ندارند و حق پخش هــم دريافت نميكنند. در چنين شرايطي باشــگاهها بايد از كجا پول دربياورند؟ البته همانطور كه گفتم، من به اين مســائل ورود نميكنم و تجربه خودم را ميگويم. به هر حال هر كسي براي پول خودش تاش ميكند.

*** قرعهكشي ليگ قهرمانان: متأسفانه قطعا يكي از حريفان ما در ليگ قهرمانان آســيا از عربســتان خواهد بود. ما تنها تيم در ليگ قهرمانان آسيا بوديــم كه از 2۱ بازي خود تنها 3 بــازي را در زمين خودمان برگزار كرديم امــا با وجود اين نتايجي كه گرفتيم، قابل توجه و درخشــان بود. االن فقط ميتوانم اميدوار باشــم كه روابط تغيير پيدا كند و بتوانيم در ديدارهايي كه ميزبان هستيم، در خانه خودمان به ميدان برويم.

آنهايي كــه فكــر ميكردند شــجاع خليلزاده مصدوم شــده و بازي با ســايپا را از دســت ميدهــد كامال در اشــتباه بودند چرا كــه مدافع مــورد عالقه برانكــو ميخواهــد در فصل اول حضورش در پرســپوليس ركــورد صد در صدي حضــور در تمام مســابقات ممكن را از خود برجاي بگذارد و اصــال كوتاه نميآيد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran