Iran Varzeshi

از باختن متنفرم

-

دفاع وسط بلژیكي پيكان: سرمربيمان هم از ایران پيشنهاد داشت

بازيكــن بلژيكي تيم پيكان ميگويد بعــد از يك مــاه و نيم حضــور در ايران ميتوانــم تاييد كنم كــه ترافيك خيلي سنگين و حتي خطرناك و واليبال خيلي پرطرفدار اســت. ســيمون فانده فورده مدافع وسط ۶۰۲ سانتيمتري تيم واليبال پيكان جــزو سرشــناستر­ين و بهترين خارجيهاي ليگ ايران است. بازيكني كه در ليگ جهاني با تيم ملي بلژيك هم به تهران آمد و حاال هم در يكي از تيمهاي اين شهر در ليگ برتر بازي ميكند.

او ابتــدا در مــورد چهــره همواره عبوس و جدياش در هفتههاي گذشــته در ليــگ توضيح ميدهــد: «من معموالً در زميــن لبخند نميزنــم و تنها وقتي برنده ميشــويم و خوب بازي ميكنيم، خوشــحال ميشــوم. در 3 هفته ابتدايي ليــگ چنين اتفاقــي براي مــا نيفتاد و 3 شكســت متوالــي داشــتيم ولي حاال ميتوانيم به خاطر كســب نخستين برد، خوشــحال باشــيم. از حاال ميتوانيم به پيشرفت تيم، بيشتر فكر كنيم.»

او ميگويــد بــراي آمدن بــه ايران با سرمربي تيم ملي بلژيك نيز مشورت كرده: «او هم پيشنهادي از يكي از تيمهاي ايراني داشت ولي همسرش به او اجازه نداد كه به ايــران بيايد. او به شــوخي به من گفت كه همسر من بهتر از همسر او است چون اجازه داد كه به ايران بيايم.»

فورده از شــناختش دربــاره ايران و واليبالــش ميگويد: «نخســتين ديدار من از ايــران در جريان ليگ جهاني بود. كامال مشخص است كه واليبال در ايران، محبوبيت زيادي دارد. همچنين شــنيده بــودم ترافيك ايران بســيار ســنگين و خطرناك است. حاال بعد از يك ماه و نيم حضور در ايران ميتوانــم تاييد كنم كه ترافيك خيلي سنگين و حتي خطرناك و واليبال خيلي پرطرفدار است.»

دفاع وســط پيكان به بازي در كنار معروف نيز اشــاره ميكند: «اگر درست خاطرم باشــد، در بــازي مقابل ايران در تهــران و در ليگ جهاني متوجه شــدم سعيد معروف بسيار محبوب است. او در ديدار مقابل تيم ملي بلژيك با فريادهايي كــه ســر داور مــيزد باعــث تحريك احساسات تماشاگران ميشد. كار كردن بــا او به من ثابت كرد كه بازيكن بزرگ و متواضعي است.»

او با اشــاره به 3 باخــت پيكان در ابتداي ليگ ادامه ميدهد: «من از باختن متنفرم. فكر ميكنم براي نخســتين بار در دوران حرفــهاي من بــود كه ليگ را با 3 باخت متوالي شــروع ميكردم. اصال شــرايط خوبي نبود و خوشــحالم كه در مسابقه چهارم برنده شديم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran