Iran Varzeshi

يلي:‌با‌اين‌حر ‌فها‌مشهورتر‌مي‌شوم!

- محسن آجرلو ‪Mohsen Ajorloo‬

پشت خط زن پيكان در خصوص پيگيري اين ماجرا نيز ميگويد: «اگر يك آدم معمولي بودم شايد شكايت ميكردم اما حاال نميشود. دوست ندارم كدورتي در خانواده واليبال ايجاد شود. از طرف ديگر شايد آقاي محتشميان هم خيلي مقصر نباشند و برخيها چيزهايي گفته باشند و در اصطالح گوش او را پر كرده باشند.

در بازي حساس هفته چهارم ليگ برتر واليبال بين پيكان و سايپا، گزارشگر قديمي واليبال صدا و سيما در خالل گزارشهاي خود و پس از دو اسپك زيبا از جوان تيم پيكان، صحبتهايي را مطرح كرد كه حواشي زيادي در پي داشت. اصليترين و مفصلترين واكنش هم مربوط به فدراسيون واليبال بود كه در گزارشي تصويري، به اتهام جواد محتشميان درباره صغر سن بودن پوريا يلي پاسخ داد. محمد وكيلي سرمربي تيم نوجوانان، دريابيگي سرپرست اين تيم و همچنين دبير فدراسيون، افرادي بودند كه درباره اين ماجرا اظهارنظر كرده و وجود هرگونه صغر در سن يلي را به شدت تكذيب كردند. موضوعي كه خود او هم در گفت و گو با ايران ورزشي زير بار آن نميرود.

ماجراي صغر سن در ورزش و واليبال ايــران چيــز جديدي نيســت. ســالها و دهههاي بسيار، پشــت پرده و حتي بسيار آشكار وجود داشــته و تا همين چند سال پيش هم رواج بســياري داشته. تعداد قابل توجهي از بازيكنان تيمهاي مدال آور ايران در ردههاي ســني دنيا، صغر سني بودند و ســالهاي پــس از دوره نوجوانی و جوانی آنهــا اين موضوع را نشــان داد. با اين حال حداقل در واليبال ايران چند سالي ميشود كه تيمهاي ردههاي پايه هر ســال پاكتر و پاكتــر ميشــود و حاال كار بــه جايي رسيده كه مســووالن تيم مدعي ميشوند بازيكنهايش­ان حتي يك روز هم صغر سن ندارند. آغاز حواشي درباره تيم نوجوانان تيــم نوجوانان ايران تابســتان همين امسال قهرماني جهان شــد! افتخار بزرگي كه با تيــم خوب محمد وكيلي به دســت آمد و در كنار ســومي تيم بزرگســاال­ن در جام قهرمانان بــزرگ، مهمترين اتفاقهاي واليبالــي امســال بودند. با ايــن حال در خالل همــان رقابتهــاي نوجوانان جهان هم حواشــي اندكي در حد فضاي مجازي و به طور مختصر در رســانهها پيرامون اين تيم شــنيده شــد. اين تيم دو ستاره اصلي داشت. پوريا يلي و اميرحسين اسفنديار كه هر دو از دوره گذشــته رقابتهاي نوجوانان جهان در اين تيم مانده بودند. حاشــيه در حين مســابقات پيرامون اســفنديار بود و صحبتهايي مطرح ميشــد كــه او صغر ســن دارد و ســن واقعياش بــه نوجوانان نميخورد. ماجرايي كه به ســختي از سوي وكيلي تكذيب شــد و او به صراحت اعالم كرد كه اگر كســي مدركي بــراي يك روز صغر سن بازيكنانش بياورد، تمام مدالهاي جهاني خــودش و بازيكنانش را بر گردن او مياندازد.

ادامه ماجرا در ليگ برتر صحبتهــاي وكيلي آن روزها حرف و حديثها را تمام كرد تا اينكه چهارشــنبه گذشته در خالل ليگ برتر و بازي پيكان با ســايپا، اسپكهاي خوب پوريا يلي كه حاال در پيكان بازي ميكند، دور جديد حواشي را بــه راه انداخت. جواد محتشــميان كه صحبتهاي جنجال برانگيز در گزارشــش كم ندارد، اين بار به صراحت، يلي را خارج از رده سني نوجوانان دانست و به صراحت از صغرســن او ســخن گفت. صحبتهايي كه با واكنــش فدراســيون و صحبتهاي مسووالن تيم و دبير فدراسيون مواجه شد كه همگي به طور كل اين موضوع را تكذيب كردند و در مقابل آن موضع گرفتند. يلي: خودم را درگير اين صحبتها نميكنم پوريــا يلي، جــوان با اســتعداد تيم نوجوانان و پشــت خط زن ايــن روزهاي پيــكان دربــاره اين ماجــرا و صحبتهاي مطرح شــده دربارهاش به ايران ورزشــي ميگويــد: «باالخــره صحبتهايي مطرح شــده و واقعا نميخواهم خيلــي خودم را درگيرشــان كنــم. اين موانع تــوان اين را ندارد كــه نگذارد به اهدافم نرســم.» او با اين حال پاســخهاي مطرح شــده از جانب فدراســيون را تاييد ميكند: «تمام مدارك من موجود اســت. من از سال اول ابتدايي واليبال را شروع كردم و پس از آن هر سال مدارك تحصيلي و ورزشيام موجود است. مدارك توضيحات شناســنامه­ام هم موجود است و حتي يك خط هم توضيح ندارد. در كل من پيش وجــدان خودم راضيام حاال اگر كســي نميخواهد باور كند ديگر برايم اهميتي ندارد.» بزرگترها پاسخ اين صحبتها را ميدهند يلي كه در دوره گذشــته و در ســال 5۱۰۲ هم در تيم نوجوانان حضور داشــت، درباره حضــورش در آن تيــم نيز توضيح ميدهد: «من در آن دوره ۶۱-5۱ سال سن داشتم و بهعنوان يار دوازدهم به همراه تيم رفتم. خيلي هم به من بازي نرســيد و تنها گاهي براي سرويس وارد زمين ميشدم. اگر كسي بخواهد صغره كند، حداقل سه چهار ســال براي خودش صغر درست ميكند تا بتوانــد دو دوره بازي كنــد. من كه تازه در همين دوره توانســتم خودم را نشان بدهم و بازي كنم. بــاز هم ميگويم كه اصال اين صحبتها برايم اهميت ندارد و اگر هم نياز به جواب باشــد، بزرگترها و مربيانم در تيم ملي و پيكان اين كار را ميكنند.» اگر يك آدم معمولي بودم شكايت ميكردم

پشــت خط زن پيــكان در خصوص پيگيري اين ماجــرا نيز ميگويد: «اگر يك آدم معمولي بودم شــايد شكايت ميكردم اما حاال نميشود. دوست ندارم كدورتي در خانواده واليبال ايجاد شــود. از طرف ديگر شــايد آقاي محتشــميان هم خيلي مقصر نباشــند و برخيها چيزهايي گفته باشــند و در اصطــالح گوش او را پر كرده باشــند. در كل اين انتقادها بيشــتر از اينكه جلوي موفقيتهاي مــن را بگيرد، من را قويتر و مشهورتر ميكند! پس خيلي به اين مسائل اهميت نميدهم و راه خودم را ميروم تا به اهدافم برسم.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran