Iran Varzeshi

بحران رئال در كاتالونيا

- بن هيوارد ‪Ben Hayward‬

زينالديــن زيــدان با نخســتين بحران مربيگرياش در رئال مادريد روبهرو شده. باخت در خيرونا سفيدها را هشت امتياز از صدرنشين عقب انداخته و بدتر از نتيجه، ماهيت بازي بود. مدافع عنوان قهرماني همه جاي زمين مشكل داشت.

رئال 13 بازي قبلي خارج از خانه خود را برد تا يك ركــورد در الليگا بر جاي بگذارد اما اين بار تيم تازه صعــود كرده خيرونا، باخت را با پيروزي عوض كرد تا در نخســتين رويارويي رسمي با رئال به يك نتيجه اعجاب انگيز دست پيدا كند.

رئال تا همينجاي فصــل 2017-2018 مســائل خود را داشت اما همه آنها در خانه بود به خاطر دو تساوي متوالي برابر والنسيا و لوانته و بعد باخــت به بتيس و تســاوي يك بر يك مقابل تاتنهام.

حــاال تيم زيدان ركورد حســرت برانگيز خارج از خانهاش را از دســت داده و نميتوانند گلهاي از باخت يكشــنبه شــب داشته باشند هرچند گل پيروزي خيرونا كه توسط پورتو زده شد، آفسايد بود.

ايســكو در نيمه اول رئال را پيش انداخت درســت 18 ثانيــه بعد از آنكــه خيرونا تيرك دروازه ميهمان را به لرزه درآورد. بونو دروازهبان خيرونا شــوت كريستيانو رونالدو را طوري دفع كرد كه توپ به هافبك تيم ملي اسپانيا برسد.

اما مادريد در دفاع با مسائل زيادي مواجه بود، كيكو كاسيا حضور پراسترسي داشت، ناچو كه جاي رافائل واران مصدوم را گرفت به همراه ســرخيو راموس در قلب دفــاع نامطمئن بود. مارسلو سايهاي از خودش بود و اشرف حكيمي دفاع راست جوان در طول بازي سر درگم بود.

خط ميانــي مادريد هم ايدهاي نداشــت ضمن اينكه ايسكو گاهي خيلي خودخواه نشان ميداد. جلوتر رونالــدو و كريم بنزما باز هم در گلزني ناموفق بودند و زيدان شــايد بهتر بود به شــيوه 4-3-3 رو ميآورد هرچند گرت بيل را همچنان در اختيار ندارد.

دو گل به فاصله كم از كريستين استواني و پورتو ورق بازي را برگرداند و مادريد نتوانست پاســخي بدهد. فصل قبل چنين مسابقهاي را رئال ميبرد، شــايد با الهام از بازيكنان نيمكت نشين مثل خامس رودريگس و آلوارو موراتا كه حاال ديگر در تيم نيستند.

مصدوميت هم مشــكالت سفيدپوشان را زيادتر كــرده اما در حال حاضر بيشــتر از بي انگيزگــي و خارج از فرم بــودن بازيكنان رنج ميبرند و زيدان بايد مسووليتش را بپذيرد.

او هفته قبل در مراسم اعطاي بهترينهاي ســال فيفا در لندن گفت: «اگــر به من جايزه بهترين مربي را ميدهند با خوشحالي ميپذيرم اما فكــر نميكنم بهترين هســتم. من خوش شــانس هســتم كه در بهترين تيــم جهان با بهترين بازيكنان كار ميكنم.» او كه هفت جام با رئــال گرفته از جمله دو قهرماني اروپا و يك قهرماني اســپانيا، بعــد از دريافت جايزه گفت: 18« ماه است كه اينجا هستم و نميدانم چقدر ميمانم اما از شرايط كنوني لذت ميبرم.»

با وجــود اين موفقيت هــا، زيدان خيلي خوب ميداند كه در باشگاهي مثل رئال اوضاع چقدر سريع عوض ميشود. تا به حال همه چيز براي مربي فرانسوي آرام پيش رفته اما حاال با آزمايشهاي جدي تري مواجه ميشود كه آغاز آن رويارويي چهارشــنبه با تاتنهام و موريسيو پوچتينو است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran