Iran Varzeshi

تا آخر قراردادم ميمانم

برانكو ايوانكوويچ را با هيچكدام از مربيان فعلي فوتبال ايران نميتوان مقايسه كرد. او هماني است كه اقتدار از دست رفته پرسپوليس را به اين تيم بازگرداند و جز فوتبال، ذهنش را با هيچ چيز ديگر درگير نكرد. نه از همراه نبودنهاي باشگاه گفت، نه پول نگرفتنهايش (او، دس

-

خوشــحالي هواداران پرســپوليس از نخستين پيروزي كرواســي برابر يونان در پليآف جام جهاني كم از خوشــحالي خود كرواتها نبود. آنها براي زنده ماندن فوتبالشــا­ن خوشحال بودند و پرسپوليسيه­ا را اميد به ماندن برانكو تا اين اندازه سرمســت كرده است.

تلقيشــان اين اســت كه صعود كرواســي به جــام جهاني با زالتكو داليــچ، جايگاه پاي اين مربي را مســتحكمتر و آن وقت برانكو هم با خيال راحت قراردادش را با پرســپوليس تمديــد ميكند. غافل از اينكه مديران فوتبال كرواســي حتي به اســلوان بيليچ باتجربه (كه به تازگي از ســرمربيگر­ي وستهم كنارهگيري كرده) هم اعتماد نكردهاند، چه برسد به داليچ جوان و كمتجربه كه كارنامه چندان موفق هم ندارد.

آنها از اول هم هدفشــان اين بود كه تيمملي كرواســي را با موفقترين و محبوبترين مربي حال حاضر كشورشــان يعني برانكو به روســيه بفرستند و انتخــاب داليچ هم توصيه خود پروفســور بوده كه نميخواســت­ه رفيق نيمهراه شــود و پيــش از پايان قراردادش، از پرسپوليس برود. اين اما مذاكره و توافق او با فدراسيون فوتبال كرواسي را تغيير نخواهد داد.

برانكــو به هموطنانــش گفته بود كــه تا آخر قــراردادش با پرســپوليس بايد در تهــران بماند و فدراســيون فوتبال كرواسي هم قول داد كه تا پايان ليگ برتر ايران 7( ارديبهشــت مــاه )97 منتظر او خواهد ماند. اين موضوعي است كه رسانههاي كروات هم بارها به آن پرداخته و مثل مردم كرواسي، برانكو را بهترين گزينه براي سرمربيگري تيمملي كشورشان در جام جهاني ميدانند. اين دقيقا همان چيزي است كه ايوانكوويچ را در جايگاه بهتري نســبت به بيليچ و داليچ قرار داده و شانس بيشتري به او داده است.

اينكــه برانكو پرســپوليس را بــا محروميت از دو پنجــره نقل و انتقاالت و اين وضعيت نابســامان مديريتي به ســرمربيگر­ي تيمملي كرواسي كه هميشه آرزويش بوده و بعد از اين شــايد ديگر هيچوقت اينقدر به آن نزديك نشود ترجيح بدهد، تنها به شرطي اتفاق ميافتد كه فدراســيون فوتبال كرواسي پيشنهادش را پس بگيرد.

البته كه پروفســور كروات پرسپوليس را در ميانه فصل رهــا نخواهد كرد اما اين دليل نميشــود كه به پيشــنهاد تيمملي كشــورش «نه» بگويد. براي همين است كه هيچ قولي براي تمديد قرارداد به باشگاه نداده

پروفسور كروات پرسپوليس را در ميانه فصل رها نخواهد كرد اما اين دليل نميشود كه به پيشنهاد تيمملي كشورش «نه» بگويد. براي همين است كه هيچ قولي براي تمديد قرارداد به باشگاه نداده و جدايياش را هم هرگز تكذيب نكرده است: «من تا آخر فصل با پرسپوليس قرارداد دارم و متعهد هستم كه طبق قراردادم در اين باشگاه بمانم

و جدايياش را هم هرگز تكذيب نكرده اســت: «من تا آخر فصل با پرسپوليس قرارداد دارم و متعهد هستم كه طبق قراردادم در اين باشگاه بمانم.»

برانكو به اين پرســش كه «اگر جدايي طاهري از پرسپوليس قطعي شــود، شما هم قراردادتان را تمديد نميكنيــد؟» سياســتمدا­رانه پاســخ داده و با همين يك جمله، تكليف را يكســره كرده اســت. او قطعا در پرســپوليس ميماند اما تا پايان قراردادش. بعد از آن هم ميرود تا فصلي تــازه و در واقع جذابترين فصل زندگي حرفهاي خود را در تيمملي كرواسي تجربه كند.

تــا آن موقع امــا درباره تيمملي كرواســي، جز آرزوي صعود به جام جهاني 2018 و تمجيد از داليچ هيچ حرفي از او نخواهيم شــنيد. خيالش هم راحت اســت كه در فاصله پليآف تا شــروع جــام جهاني، كرواســي جز يكي، دو اردو و بــازي تداركاتي برنامه جدي ندارد كه نبودش به چشــم بيايد و فرصتهاي از دســت رفته را ميتواند در دو ماه باقيمانده تا جام جهاني جبران كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran