Iran Varzeshi

دشان: مورينيو در پاريس؟ چرا كه نه؟

-

منچســتریو­نایتد نگــران رفتــن ژوزه مورینیو به پاريســنژر­من در تابستان آینده اســت چون او احســاس ميكنــد نميتواند با منچسترســی­تي رقابت كنــد. حتي دیدیه دشان، مربي تیم ملي فرانسه هم در این باره حرف زده است: «پاري سن ژرمن مطرح ترین تیم در فرانسه اســت، آنها هم در لیگ و هم در لیگ قهرمانــان خیلي خوب كار ميكنند. مورینیو در منچستریونا­یتد خیلي راضي است اما چرا كه نه؟ او یك كمي جهانگرد اســت و هنوز در فرانسه كار نكرده.»

خود مورینیو نخستین بار در یك مصاحبه تلویزیوني در فرانسه به شایعه رفتن به پایتخت این كشــور دامن زد، وقتي به تمجید از غول پاریسي پرداخت.

آنطــور كه ســان گــزارش داده نگراني فزایندهاي در میان مقامــات یونایتد به وجود آمده كه مالكان قطري بتوانند مربي پرتغالي را براي رفتن به فرانسه متقاعد كنند. این ترس از آنجا سرچشمه ميگیرد كه او احساس ميكند توان رقابت با سوپراستاره­اي پپ گواردیوال كه لیگ برتــر را به نفع خود مصــادره كرده اند، ندارد. تیم گواردیوال بعد از 11 بازي 31 امتیاز گرفته و از نزدیكتریــ­ن رقباي خود، یونایتد و تاتنهام هشــت امتیاز پیش افتاده به نحوي كه از همین حاال تیمهاي مدعي خطر را احساس كردهاند.

مربــي یونایتد خواهان پول بیشــتري از مالكان باشــگاه براي پنجره نقــل و انتقاالت زمستاني اســت با آنكه تابستان پارسال كه به اولدترافــ­ورد آمده بیــش از 300 میلیون پوند براي بازیكنان جدید پرداختهاند.

مورینیو در میانه قرارداد ســه ساله خود با شــیاطین ســرخ اســت و بعد از فصل اول امیدواركنن­ــده تیمش و همچنیــن آغاز این فصل، او آشــكارا به تعریف از تیم فرانســوي پرداخته.

مربي ســابق رئال مادرید و چلســي در جریان این مصاحبه گفت نميخواهد كارش را در منچستریونا­یتد به پایان برساند تا كساني كه امیدوار بودند مثل دوران سر الكس فرگوسن، ســالهاي پرافتخاري در انتظار تیمشان باشد، مایوس شوند.

وقتي از مورینیوي 54 ساله درباره پاریس سوال شــد، گفت: «پسرم كه در لندن زندگي ميكند به پاریس رفت تا بازي پاريسنژرمن را ببیند و به منچســتر نرفت. چرا پاریس؟ به ایــن خاطر كه آنجا خاص، جادویي و باكیفیت است، همه چیز فوقالعاده است.»

اگــر مورینیو به پــارك دپرنــس برود، مطمئنــا بودجه خیلي خوبي در اختیار خواهد داشت چون پاريســنژر­من از این جهت بي رقیب اســت و تابستان گذشته دو بازیكن اول فهرست گران ترینهاي جهان را خرید؛ نیمار و كیلیان امباپه.

عالوه بر مورینیــو، از كونته هم بهعنوان یكي دیگر از اهداف پاریسيها نام برده ميشود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran