Iran Varzeshi

اونيل: داور مسبب باخت ما به سوييس بود

-

تيم ملي كرواســي بازي رفت خود مقابل يونــان در پليآف جــام جهانــي 2018 را با تحميل شكســت 4 بر يك به ميهمانش پشت ســر گذاشــت و گامي بلند براي صعود به جام جهاني برداشت. دو اشــتباه تدافعي عجيب از ســوي بازيكنان يونان ضربه ســنگيني به اين تيــم زد و به كرواتها كمك كرد با اندوختهاي ارزشــمند براي بازي برگشــت در يونان آماده شوند. زالتكو داليچ، سرمربي تيم ملي كرواسي پس از اين بازي گفت كه تاكتيكهايش نتيجه داده و بــه نتيجه دلخواه رســيده اما هنوز كار تيمش براي صعود به جام جهاني تمام نشــده است. داليچ گفت: «بازي فوقالعادها­ي داشتيم. مــن از بازيكنانم و هواداراني كــه يار اضافه ما در زمين بازي بودند، تشــكر ميكنم. هنوز اما چيزي تمام نشــده اســت. اين تازه بازي رفت بود. هدف ما در اين بازي تحت فشار گذاشتن يونــان از جناحين بود و ايــن تاكتيكمان هم نتيجه داد. تمركزمان در مقطعي از بازي دچار افت شد و يك گل دريافت كرديم اما من واقعاً نميتوانم از تيمم شكايتي داشته باشم.»

لــوكا مودريچ، هافبك رئــال مادريد هم كه نخســتين گل تيمــش را در دقيقه 13 از روي نقطه پنالتي به ثمر رســاند، گفت: «اين

مايكل اونيل، ســرمربي ايرلند شــمالي باخــت خانگــي يك بــر صفر تيمــش برابر ســوييس در بازي رفت پلــيآف جام جهاني 2018 روســيه را به گردن داوري انداخت كه يك پنالتي مشكوك به ســود ميهمان اعالم كرد. اين پنالتي زماني به ســود تيم ميهمان اعالم شد كه توپ شليك شده از سوي ژردان شــاقيري با بازوي مدافع ايرلند، كوري اوانز خــورد آن هم در حالي كه او پشــت به توپ پريد. تصاوير آهســته تلويزيوني نشان ميداد يكــي از بهترين بازيهاي مــن براي تيم ملي بود. پيروزي بزرگي كســب كرديــم اما حتي اين پيروزي هم ميتواند شــكننده باشــد اگر در بازي برگشــت در آتن عملكرد خوبي نظير آنچه امشــب ارائه كرديم، نداشــته باشيم. در بازي برگشت نبايد در الك دفاعي فرو برويم.» ايوان راكيتيچ، هافبك بارســلونا هم تأكيد كرد كه تصــور نميكند تيمش در بازي برگشــت كه دســت اوانز باز نبوده است اما با اين حال اويديو هاتــگان، داور رومانيايي پنالتي اعالم كرده بود كــه ريكاردو رودريگــس آن را به آساني به گل تبديل كرد. اونيل معتقد بود كه نه تنها پنالتي اعالم شده به سود تيم ميهمان درســت نبوده بلكه مدافع آنها فابيان شار هم به خاطر تكل بيمحابا روي اســتوارت داالس در ابتداي بازي بايد اخراج ميشد.

اونيل در پايان بازي به شــبكه اســكاي اســپورتس گفــت: «اينكــه داور در چنين در خاك يونان كار آســاني داشته باشد و اين تجربهاي است كه از بازي اخيرش در اين كشور به همراه بارســلونا مقابل المپياكوس به دست آورده اســت. او گفت: «ايــن بهترين بازي تيم ملي كرواسي در ســالهاي اخير بود اما هنوز در آتن يك جهنم منتظر ماســت. من ميدانم وضعيت بــازي در آنجا چگونه اســت چون با بارسلونا مقابل المپياكوس بازي كردهام.» شــرايطي ميتواند پنالتي اعــالم كند، واقعاً حيرتآور است. او تنها 5 متر با صحنه فاصله داشت و هيچ كســي هم مزاحم ديدش نبود. كــوري فقط به قصد مســدود كردن مســير توپ رفت و روي خــود را هم برگردانده بود، ضمن اينكه توپ بيشــتر به كتف او خورد تا به دســتش، به همين دليل تصميم داور باور نكردنــي بود. من اول فكر كــردم كه او ابتدا براي اعالم خطا يا آفســايد ســوت زده است اما پنالتي اعالم كردن آن صحنه در شرايطي كه هيچ يــك از بازيكنان حريف هم اعتراض نكردند، واقعا گيج كننده بود. در چنان مقطع تعيين كنندهاي از بازي، مــا واقعا با تصميم او ضربه خورديم. تكل شــار هم كه مثل روز روشن بود كارت قرمز دارد. در كل داور امشب نخواســت با ما راه بيايــد. من در هيچ يك از بازيهايــي كه در آن حضور داشــتم، چنين تصميماتي را از يك داور نديدهام بخصوص در اين سطح از رقابتها. با وجود چنين اتفاقاتي من قطعــا طرفــدار اســتفاده از كمك داور ويدئويي هســتم. به هر حال بايد اتفاقي كه افتاد را فراموش كنيم. ما هنوز شانس داريم و ميتوانيم اين باخت را جبران كنيم. اميدوارم در بازي برگشت داوري وجود داشته باشد كه تصميمــي مثل آنچه داور اين بازي به ســود سوييس گرفت را براي ما بگيرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran