Iran Varzeshi

اخباري: لژيونرها باكيفيتتر از بازيكنان داخلي هستند

-

محمدرضا اخباري دروازهبان سایپا یکي از دروازهبانه­ایي است كه معموال بــه اردوي تیم ملي دعوت ميشــود. اخباري كه به دلیل نتیجه نگرفتن سایپا در بازيهاي اخیر، اردوي فعلي تیم ملي را از دســت داده، در مورد شرایطش، حضور در تیم ملي و ... صحبت ميكند.

چقــدر امیــدواري یکــي از دروازهبانه­اي ایران در جام جهاني باشي؟

من در اردوهاي قبل و در تمام اردوهاي خارجي حضور داشــتم، كيروش شــناخت خوبي از من دارد. باالخره اين فرصتي اســت كه تمام دروازهبانه­ا اميــد دارند به تيم ملي دعوت و ديده شــوند و در نهايت تصميم آخر با كيروش اســت كه چه كسي در جام جهاني روسيه در تيم ملي حضور داشته باشد اما من تا آخرين لحظــه تالش ميكنم و با توكل به خدا اميدوارم از مسافران روسيه باشم.

با اضافه شدن دروازهبانا­ن جدید و جوان به تمرینات تیم ملي، فکر ميكني چقدر حــس رقابتپذیري تــو در بین دروازهبانا­ن تیم ملي وجود دارد؟

چهرههاي جديد كه دعوت ميشــوند ناشناخته نيســتند و گلرهاي خوب ليگ برتر هســتند اما به نظر من در تيم ملي رفاقتمان بيشتر از رقابتمان اســت. همه روابط خيلي خوبي داريم و ســعي ميكنيم بــه همديگر كمك كنيم، نظر كيروش است كه در نهايت هر اتفاقي كه به نفع تيم ملي است رقم بخورد.

كار كردن زیــر نظر كيروش چقدر مؤثر است؟

نزديك به ۳ سال با كيروش كار كردم، در تمامي اردوهــا حضور داشــتم و به نظرم كيروش كالس و پرستيژ خاصي دارد و اينكه كار كردن با او كامال متفاوت است.

فکر ميكنید لژیونر شــدن براي دعوت شــدن به تیم ملي مهم است و چقدر خودت دوست داري لژیونر شوي و بهعنــوان یك دروازهبــا­ن ایراني در بهترین لیگ اروپا بازي كني؟

يكي از آرزوهايم اين است كه در بهترين ليگ اروپا بازي كنم و لژيونر شــوم و واقعا تمام تالشم را ميكنم به هدفم برسم. ابتداي فصل با توجه به مشكالت قراردادي كه داشتم نتوانستم لژيونر شوم و فكر ميكنم سرمربي تيم ملي هم حق دارد بازيكناني كه در ســطح كيفي خوب لژيونر هســتند به تيم ملي دعوت كند. مطمئناً شــرايط و امكانات و اســتاندار­دهاي ليگهاي اروپايي كامال با ليگ ايران متفاوت اســت و به نظر من بازيكناني كه در خارج از كشور فعاليت ميكننــد با توجه به نهايــت احترامي كه براي بازيكنان شــاغل در ليگ ايران قايل هستم، با كيفيتتر هستند و ديدگاه حرفهايتري دارند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran