Iran Varzeshi

معرفي ذوبآهن بهعنوان سهميه چهارم به ایافسی

- محمد منتشلو ‪Mohammad Manteslou‬

كميته بــدوي صدور مجــوز حرفهاي روز گذشــته جلســه نهايي خود را برگزار كرد كــه در نهايت رأي ايــن كميته صادر شــده و تيمهاي اســتقالل، پرسپوليس و تراكتورساز­ي مجوز حضور در ليگ قهرمانان آســيا را گرفتند و تيم نفت تهران به دليل اينكه شــرايط الزم را براي حضور در آسيا نداشــت از اين رقابتها كنار گذاشته شد. كميته صدور مجوز حرفهاي، تيم ذوبآهن را جانشــين نفت تهــران در ليگ قهرمانان آسيا كرد و به اين ترتيب فصل آينده هر ۴ نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا حضور خواهنــد داشــت. اين تصميــم در كميته بدوي در حالي گرفته شــده است كه چند روز گذشته فدراسيون فوتبال مدارك چهار نماينده كشورمان(پرســپوليس، استقالل، تراكتورســ­ازي و نفت تهران) را در آخرين ســاعات باقيمانده تا اتمــام فرصت معرفي و ارســال مدارك، به كنفدراســي­ون فوتبال آسيا ارســال كرد و به نظر ميرسد معرفي ذوبآهن به جاي نفت تهران در صورتي رخ خواهد داد كه اين كنفدراسيون نفت تهران را به جهت بدهيهاي مالي از ليگ قهرمانان آسيا حذف كند و خواهان معرفي تيم بعدي بهعنوان نماينده چهارم كشورمان شود.

جواب ایافسی به فدراسيون رسيده است

همانطور كه گفته شــد چند روز پيش فدراســيون فوتبال اعالم كــرد در آخرين ساعات باقيمانده به اتمام مهلت كنفدراسيون فوتبال آسيا، مدارك باشگاهها (پرسپوليس، اســتقالل، تراكتورســ­ازي و نفت تهران) به اين كنفدراسيون ارســال و همچنين اعالم شــد تا چند روز آينده تصميم ایافســی به فدراســيون فوتبال ارسال خواهد شد. از موعدي كه فدراسيونيه­ا براي تصميمگيري كنفدراسيون فوتبال آسيا تعيين كرده بودند، چند روز سپري شده و به نظر ميرسد حكم ایافسی به فدراسيون فوتبال ارسال شده و براساس اين حكم ســه باشگاه استقالل، پرســپوليس و تراكتورســ­ازي بــا برطرف كردن برخي مســائل جزيــي ميتوانند در ليگ قهرمانان آســيا حضور داشــته باشند ولي باشــگاه نفت با مداركي كــه احتماال فدراســيون فوتبال به كنفدراسيون ارسال كرده بود، از اين رقابتها حذف شــده و به همين جهت فدراســيون فوتبال با تشكيل كميتــه بدوي، حكم حذف نفــت تهران را صادر كرده است. شايد در نگاه اول به حكم كميته بدوي فدراســيون فوتبال اينطور به نظر برســد كه اين فدراسيون حكم حذف نفت را صادر كرده است اما به احتمال زياد جواب ایافســی به فدراسيون رسيده ولی به داليلي فدراســيون فوتبال آن را منتشر نكرده و با حكم كميته بدوي نفت را حذف كرده است.

برآوردهاي حامي مالي نفت پريد

با اين اوصاف بايد اذعان كرد شــرايط نفــت تهــران از وضعيت فعلي هــم بدتر خواهد شــد، چرا كه با حذف باشگاه نفت از رقابتهای ليگ قهرمانان آسيا، برآوردهاي مالــك و حامي مالي جديــد به كلي به هم خواهــد ريخت، زيرا حضور نفت در آســيا ميتوانــد درآمدي ميليــاردي براي حامي مالي به همراه داشــته باشد و با حذف اين تيم به نظر ميرســد تعيين تكليف اين تيم حاال حاالها طول بكشد و همچنان وضعيت نفت بحرانيتر شود.

احتمال اعتراض نفت به حكم حذف

هرچند با شرايطي كه نفت تهران دارد، كســي به فكر اعتراض به اين حكم نخواهد افتاد امــا با توجه به اهميت حضور در ليگ قهرمانان آسيا ممكن اســت اعتراضهايی به اين حكم وجود داشــته باشد، مخصوصا اينكه سه باشگاه ديگر شرايط بهتري نسبت به نفت تهران ندارند و اين در حالي اســت كــه آنها از ليگ قهرمانان حذف نشــدهاند. قطعــا در اعتــراض احتمالي بــه اين نكته اشــاره خواهد شــد كه نفت تهران با وجود داشتن شــاكيان داخلي، از شــكايتهاي بازيكنان و مربيان خارجي مبرا است و اين در حالي اســت كه هر ســه باشگاه ديگر به دليل تخلفات مالي و شــكايتهاي خارج از كشــور، با محروميتهاي­ی مواجه شدهاند و هنوز هم نتوانســته­اند بيشتر بدهيشان را پرداخت كنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran