Iran Varzeshi

پروژه برگرداندن طاهري شكست ميخورد مشهد مقصد بعدي مدير عامل مستعفي

-

مديرعامل باشگاه پرسپوليس پيش از عزيمت به عتبات عاليات از سمت خود در اين باشگاه به صورت شفاهي استعفا داد؛ استعفايي كه مورد موافقت وزير ورزش قرار نگرفت و همه چيز را به بازگشــت علياكبر طاهري از كربال و برگزاري جلســه با وي منوط كرد. قرار است طاهري چهارشنبه به تهران باز گردد و بعد از آن جلســهاي را با مســعود ســلطانيفر برگزار كند. گفته ميشود در اين جلسه درباره روند ادامه همكاري با حامي مالي فعلي باشگاه پرسپوليس هم تصميمگيري خواهد شد. محمدرضا حاجيبيگي عضو هيات مديره باشگاه درباره آخرين وضعيت ماندن يا رفتن علياكبر طاهري از پست مديرعاملي اين باشــگاه اينطور حرف ميزند: «تك تك اعضاي هيات مديره با نظر وزير ورزش مبني بر ماندن آقاي طاهري همسو هستند. به نظرم هيچ گزينهاي بهتر از او نميتواند در شرايط موجود، باشگاه را اداره كند.» او درباره اينكه گفته ميشــود مديرعامل پرســپوليس به خاطر فشار برخي مديران وزارتخانــ­ه مبني بر بازگرداندن حامي مالي فصل گذشــته اســتعفا داده است، اينطور توضيح ميدهد: «طاهري از هيچ لحاظ تحت فشار نيســت. او بارها در جلسات هيات مديره اعالم كرد به دليل مشــكالت شــخصي ميخواهد از باشــگاه بــرود. او دليلی مبني بر اينكه به خاطر حامي مالي ميرود، مطرح نكرد. اگر قرار بر بازگشــت حامي مالي باشــد هيات مديــره تصميمگيري ميكنــد و آقاي طاهري فقط مجري اين مصوبات است.»

ظاهرا فارغ از تالش مسووالن دولتي براي برگرداندن طاهري به پرسپوليس، برخي افراد به دنبال حضورشــان در اين تيم هســتند. مرد متمــول فوتبال ايران براي حضور مجدد در باشگاه پرســپوليس شروطي را تعيين كرده است. حسين هدايتي مرد متمولي كه به عابر بانك فوتبال ايران مشــهور اســت به دنبال حضور مجدد در باشــگاه پرســپوليس بوده و رايزنيهايي را هم پشت پرده انجام داده اســت. هدايتي البته به برخي مســووالن وزارت ورزش و جوانان عنوان كرده كه مديرعاملي اين باشگاه را نميپذيرد اما حاضر است بهعنوان رييس هيات مديــره كارش را آغاز كند. او حتي دو گزينه محمد دادكان و بهــروز منتقمي را براي مديرعاملي پرســپوليس در نظر دارد و بايد ديد آيا با شــروط هدايتي براي باشگاه پرســپوليس موافقت ميشود يا نه. وي كه اخيــرا اعالم كرده بود كمك مالي به پرســپوليس را قطع ميكند به تازگي ديداري با بازيكنان پرســپوليس داشــت و به آنها پاداش داد. گفته ميشود هدايتــي تمايل زيادي بــه ادامه حضور برانكو در پرســپوليس دارد و يكي از برنامههــا­ی او در صــورت حضور در اين تيم حفظ ســرمربي فعلي تيم اســت. در هر صورت 2 روز اســت حكم علي اكبر طاهري براي مديرعاملي پرســپوليس به پايان رسيده و او هيچ اقدامي براي تمديد آن نكرده است و اينكه گفته ميشد او در بازگشت از كربال جلسهاي را با وزير خواهد داشت، تقريبا منتفي اســت چراكه مديرعامل مستعفي پرســپوليس با بازگشت از كربال، راهي مشــهد خواهد شد و بعيد اســت جلسهاي با وزير داشته باشد. تالشها براي بازگشت طاهري در حالي انجام ميشود كه ظاهرا محمدرضا حاجيبيگي عضو جديد هيات مديره اين باشــگاه هم براي مديرعامل شدن در اين باشــگاه داراي شــانس است. او كه ســالها در ناجا مشغول به كار بود و مديرعاملي آتشنشــاني را هم در كارنامه خود دارد اين روزها شــعاع فعاليتش در پرسپوليس بيشــتر از قبل شده و همين موضوع باعث شده تا خيليها شــانس او را براي مديرعاملي در پرســپوليس كم ندانند اما برنامه وزارت ورزش در صورتي كه طاهري برنگردد چيست؟ گفته ميشود وزارت ورزش قصــد دارد تغييراتي در راس مديريت اين باشــگاه ندهد و با همان تركيب قبلي و بدون طاهري امور باشــگاه را در اختيار حميدرضا گرشاسبي با عنوان سرپرست موقت قرار دهد. از طرف ديگر در مورد موضوع مربوط به حامي مالي ســابق نيز منابع نزديك به وزارت ورزش خبر از جلسه مشترك بين شــيرازي و مسووالن پرســپوليس براي دريافت مطالبات سرخپوشان ميدهند؛ مســالهاي كه باعث خواهد شد با واريز هشت ميلياردي به حساب باشگاه نه تنها خطرات مربوط به حكم مهدي طارمي و جريمه مالي در نظر گرفته شده دور شــود كه اعتراض خاموش بازيكنان در مورد مطالباتشان نيز برطرف شــود. در هر صورت ظاهرا همه چيز بستگي به تصميم طاهري دارد و وزارت هم براي رويارويی با هر شرايطي برنامه دارد.

.1 این انگیزه را حتما بازگشت به خط دفاع رویایي فصل پیش به صادق محرمي داده. او كه فصل پیش یکي از باثباتترین بازیکنان پرسپولیس بود، بیشــتر بازيهاي این فصل را از روي نیمکت تماشا كرده و همه امیدش به این است كه محرومیت شجاع او را به تركیب اصلي برگرداند.

 ??  ?? قطعا برانکو دیگر با بازگرداندن انصاري به دفاع چپ ریســك نخواهد كرد و ایــن یعني كه در نبود شــجاع محروم، انصاري را یك بــار دیگر در قلب خط دفاعي پرســپولیس در كنار ســیدجالل خواهیم دید. اگر چه به تکرار این تركیب دو نفره بعد از پایان محرومیت شــجاع نميتــوان امیدوار بود.
قطعا برانکو دیگر با بازگرداندن انصاري به دفاع چپ ریســك نخواهد كرد و ایــن یعني كه در نبود شــجاع محروم، انصاري را یك بــار دیگر در قلب خط دفاعي پرســپولیس در كنار ســیدجالل خواهیم دید. اگر چه به تکرار این تركیب دو نفره بعد از پایان محرومیت شــجاع نميتــوان امیدوار بود.
 ??  ?? برانکو كه روزهاي زیادي را به امید حضور دوباره نوراللهي در تیمش گذرانده بود، حق دارد از شــنیدن خبر بازگشــت او به پادگان اینطور غافلگیر شود.
نوراللهي خیلي وقت است به پرسپولیس برگشته اما گفتهاند تا وقتي دو ماه
آموزشي ســربازياش را نگذراند، كارت پایان خدمت او را صادر نميكنند.
برانکو كه روزهاي زیادي را به امید حضور دوباره نوراللهي در تیمش گذرانده بود، حق دارد از شــنیدن خبر بازگشــت او به پادگان اینطور غافلگیر شود. نوراللهي خیلي وقت است به پرسپولیس برگشته اما گفتهاند تا وقتي دو ماه آموزشي ســربازياش را نگذراند، كارت پایان خدمت او را صادر نميكنند.
 ??  ?? .3 در این تصویر، فاصله چنداني بین مهاجمان پرسپولیس نیست اما آیا منشا به این زوديها به علیپور ميرسد؟ طارمي كه محروم شد، گفتند منشا نميگذارد جایش خالي بماند. او اما در لیگ برتر تنها یك گل براي پرسپولیس زده و علیپور با 6 گل، یکي از مدعیان آقاي گلي است.
.3 در این تصویر، فاصله چنداني بین مهاجمان پرسپولیس نیست اما آیا منشا به این زوديها به علیپور ميرسد؟ طارمي كه محروم شد، گفتند منشا نميگذارد جایش خالي بماند. او اما در لیگ برتر تنها یك گل براي پرسپولیس زده و علیپور با 6 گل، یکي از مدعیان آقاي گلي است.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran