Iran Varzeshi

دو روي يك سكه

- بيلي ويلكينسون ‪Billy Wilkinson‬

ديگ زودپزي كه مربيهاي ايتاليايي در آن كار ميكنند، با همه دنيا فرق دارد. رييس باشگاههاي دمدمي مزاج، هواداران كم صبر و فرهنگ رســانهاي آزاردهنده كه هيچ تصميم و انتخابي را بدون انتقاد نميگذارد، مخصوص آنها اســت. امشب يكي از حســاسترين بازيهــاي ايتاليا برگزار ميشود؛ شهرآورد دالكاپيتال­ه و هر دو مربي خيلي خوب ميدانند اثرگذاري تمام اين عوامل چند برابر ميشود.

انتصاب اوزهبيو دي فرانچسكو با شك و ترديد مواجه شد و برخي هواداران رم را عصباني كرد بعد از آنكه لوچانو اســپالتي فصل قبل تيم را به ركورد امتيازات رساند و به نظر ميرســيد مربي ســابق ساسولو نميتواند جاي كسي كه به اينتر رفته بود را به خوبي پر كند.

باخت 3 بر يك به اينتر اوضاع را بدتر كــرد و اعتماد به او كمتر شــد اما بعد از باخت در هفته دوم، جالوروسي تنها يك

باخت داشته كه به تيم صدرنشين ناپولي بود. حاال بهترين دفاع ليگ ايتاليا به اين تيم تعلق دارد با هفت گل خورده در 11 بازي و به تمام بدبينيها و ترديدها پايان داد.

دي فرانچســكو به خوبي از فشــار فوتبال در رم آگاه اســت. او در سالهاي 1997-2001 بــراي رم بــازي كرده و قهرمانــي ليگ را هم به دســت آورد. در حالي كه صداي اعتراض در ابتداي آمدن او بيشتر و بيشتر ميشد، آرامش را حفظ كرد و اين واكنش حاال به نتيجه رسيده.

رم با يــك بازي كمتــر 5 امتياز از ناپولي عقب اســت. بيشــتر كارشناسان فوتبال ايتاليا روي ســلطه ناپولي و افت يوونتوس تمركز كرده بودند اما به تدريج دي فرانچســكو و رم هــم مــورد توجه قرار گرفتهاند. اين تيم براي رســيدن به اســكودتو هم اميدوار است و همين حاال چلسي را در ليگ قهرمانان تحقير كرده.

التزيو هــم ترجيــح ميدهد كمتر دربــارهاش حرف بزنند. آنهــا در جايگاه مشابهي نسبت به تيم همشهري هستند با يك امتياز بيشــتر. ايــن تيم هم مثل ناپولي مورد تحســين همه قــرار گرفته بخصوص چيــرو ايموبيله و مربيشــان ســيمونه اينتزاگي. مثــل رم، هيچ كس انتظار نداشت آنها در اين مقطع از فصل چنين جايگاهي داشته باشند.

مشــابهتها به همين ختم نميشود چــون اينتزاگــي 10 فصــل را بهعنوان بازيكن التزيو ســپري كــرده و در 133 بــازي 28 گل زده. رم تقريبــا در همه جاي زمين مهرههايي بهتر از التزيو دارد اما شــانس اين تيم براي قهرماني بيشتر است.

اينتزاگي گفت: «فشار زيادي در رم اســت، مردم انتظارات زيادي از ما دارند و دايما در حال آزمايش شدن هستيم.»

دي فرانچســكو و اينتزاگــي در دوران بازي در پايتخت ســابقه قهرماني ليگ ايتاليا را دارنــد، ميدانند بودن در كورس رقابت به چه معنا اســت و چطور رسانههاي اين كشور هر حركتشان را زير نظر دارند.

مطمئنا اين تجربه باعث شده شانس قهرماني تيمشان را كم جلوه دهند و خود را كنار بكشند تا فشار كمتري به بازيكنان وارد شود اما واقعيت اين است كه اگر هر دو تيم به روند كنونيشان ادامه دهند-رم چهار بازي متوالي برده و التزيو شش بازي از جمله ليگ اروپا- ديگر نميتوانند براي مدتي طوالني شانس خود را پنهان كنند.

هــر دو مربي آرامش بــه خصوصي دارنــد كه بــراي خيليهــا پيداكردنش ســخت اســت. موضوع مربيگري در رم اين اســت كــه تاكتيســين­ها ميتوانند چنين شروعي داشته باشند اما همين كه كوريره دلو اسپورت هر روز هفته يك نفر را روي جلد ببرد، تركهايي در تيم پيدا ميشود.

شــهرآورد دالكاپيتال­ه آزمون بزرگي براي هر دو مربي اســت تا نشــان دهند با افزايش فشــار چه ميكنند. يك طرف كنار آمدن با يكي از بدترين شكستهاي تيم است و ديگري قرار گرفتن در كورس قهرمانــي در ناپولــي و يوونتــوس. بايد ببينيم كدام يك موفقتر خواهند بود.

مترجم: سیدعلي بلندنظر

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran