Iran Varzeshi

چشم به راه گريزمان و رونالدو

-

ورزشــگاه واندا متروپوليتا­نو امشب براي نخســتين بــار ميزبان شــهرآورد مادريد است و هر دو تيم رئال و اتلتيكو نياز به درخشش ســتارههاي هميشگي شان دارند؛ كريســتيان­و رونالدو و آنتوان گريزمان.

رونالدو عادت به گلزني برابر اتلتيكو دارد و فصــل قبل هــم در الليگا و هم در ليگ قهرمانان مقابل شــاگردان ديگو ســيمئونه هت تريك كرده است اما اين فصل تنها يك گل در ليگ اســپانيا زده كه بدترين شروع او محسوب ميشود كه دو هفته قبل براي دومين ســال پياپي جايزه بهترين بازيكن جهان را به دســت آورد.

گريزمان هم تنها دو گل در ليگ زده و بعد از بازكردن دروازه چلسي در بازي اوايل مهر از روي نقطه پنالتي هيچ گلي براي تيمش نزده. او در 596 دقيقه اخير نتوانســته گل بزند با آنكه 20 شوت به سمت دروازه رقبا روانه كرده. كار تا آنجا پيش رفته كه بازيكن تيم ملي فرانســه براي مربــي آرژانتينيا­ش ديگر غيرقابل جايگزيني نيســت و دو بار در بازيهاي ليگ در حالي كه بازي بدون گل مساوي دنبال ميشده، تعويض شده است.

گريزمان 4 گل به رئال مادريد زده و ميگويد با وجود قحطي گل هيچ فشاري را در اين بازي احســاس نميكند: «گل زدن كاري اســت كه ما انجام ميدهيم و ميدانيــم چطور انجــام دهيم. نگران نيســتم. از شــيوه بازيام راضي هستم و خيلــي زود توپها نيــز درون دروازه ميرود.»

افت ايــن دو مهاجــم معموال روي فرم و آماده روي روند تيمهايشان تاثير گذاشــته به نحوي كه رئــال و اتلتيكو در امتياز 23 با يكديگر برابر هســتند و هشــت امتياز از بارســلونا­ي صدرنشين كمتر دارند؛ اگر بارســا كــه به پايتخت اسپانيا ميآيد، موفق به شكست ميزبان خود لگانس شود، اين فاصله به 11 امتياز ميرسد. والنســيا هم 4 امتياز از اين دو تيم بيشتر دارد.

اتلتيكو كه در آستانه حذف از ليگ قهرمانان هم هســت، از بحران گلزني در تمام تيم رنج ميبرد به نحوي كه توماس پارتي هافبك و آنخــل كوره آ مهاجم با زدن 4 گل در رقابتهاي مختلف بهترين گلزنان اين فصل تيم محسوب ميشوند.

گريزمــان در گفت و گو با ســايت رســمي باشــگاه ادامه داد: «نســبت به ســالهاي قبل متفــاوت شــده، ما در ورزشگاه جديد بازي ميكنيم، در گلزني و پيــروزي چنــدان موفق نيســتيم اما همچنان از نظر دفاعي اســتحكام داريم و فقط كمي مقابل دروازه حريفان شانس با ما يار نيست.»

اتلتيكــو در شــش بــازي در اين ورزشــگاه تنها دو برد داشــته و با يك شكست و سه تساوي متوالي به اين بازي ميآيد. گريزمــان گفت: «ما ميخواهيم نخستين شهرآورد را در واندا متروپوليتا­نو ببريم. اين براي هواداران و باشگاه خيلي مهم است، اين مســابقهاي است كه هر بازيكني ميخواهد بخشي از آن باشد.»

اتلتيكو تيم بدون شكست الليگا در اين فصل بوده اما در 9 بازي آخر خود در رقابتهاي مختلف تنها 2 پيروزي داشته. هواداران اتلتيكو با وجود نتايج ضعيف در بازيهاي خانگي اخير از جمله تســاوي يــك بر يك با قرهباغ اميدهايشــ­ان را از دست ندادهاند.

يــان اوبــاك گفــت: «مطمئنــم ســرانجام همان موفقيتي كه در ويسنته كالدرون داشتيم را در ورزشگاه جديد به دست ميآوريم. اميدوارم بازي اين هفته براي ما پايان خوبي داشته باشد.»

 ??  ??
 ??  ?? سال بیست و یکم شنبه 27 آبان ‪29 1396‬ صفر 1439
سال بیست و یکم شنبه 27 آبان ‪29 1396‬ صفر 1439

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran