Iran Varzeshi

هم نيمكتنشين ميشود، هم جريمه

كردهانــد و البتــه برانكو هم قول داده كه رفتار ناشايســت اين دروازهبان را بيپاســخ نگــذارد اما آيا او حاضر اســت بيرانوند را در بازي صدرنشــيني برابــر پارسجنوبــ­ي روي نيمكت بنشــاند؟ اتفاقي كــه كادر فني نگران اســت رخ دادنش دروازه پرســپوليس را بــه خ

-

«جمع اضداد» را شــنيدهايد؟ حكايت امروز عليرضا بيرانوند هم همين اســت. او را بايد جمع اضــداد بخوانيــم؛ مجموعــهاي از دوگانگيها. او هماني است كه يك روز طبع شاعرياش گل كرد و «تن من مباد و پرسپوليس باد» را سرود. روزي ديگر ادعا كرد كه 5 ســال در پرسپوليس ميماند و حتي تا 1400 تمديد كرد. يك روز براي كساني كه پيراهن پرســپوليس را ميخواســتن­د، پيغام فرستاد كه «شــماره يك من هستم و شما خواب اين پيراهن را ميبينيد.» يــك روز اما ناگهان به خودش و گفتههايش هم پشت كرد. گفت خودش از پرســپوليس مهمتر اســت و نميتواند آينده را ناديــده بگيرد و تصميم گرفت برای ســربازی به تراكتــور برود تا بتواند بعد از جــام جهانی لژيونر شــود. هواداران هم همه حرفهاي پيشــين او را نشنيده فرض كردند و مقابلش ايستادند تا بگويند كه نه فقــط از رفتارهاي بيرانوند، بلكه از عملكرد فني اين دروازهبان مليپوش خســته شدهاند. اين شــد كه وقتي او پيش از بازي با پديده براي گرم كردن به زمين چمن آمد، كســي تشويقش نكرد. در عوض به جاي او، بوژيدار رادوشــووي­چ بود كه تشويق شــد و در جريان بازي هم هواداران مدام نام احمدرضا عابــدزاده را فرياد ميزدند. بيرانوند امــا تاب نيــاورد و به آنها «هيس» نشــان داد تا اوضاع از اين هم بدتر شــود. او بعد از سوت پايان بــازي هم بيدرنــگ زمين را ترك كــرد تا ديگر نه اعتراض هواداران را بشــنود و نه با خبرنگاران روبهرو شــود. البته دم ورودی تونل كشــويی در واكنش به اعتراض هواداران باز هم انگشــتش را به شكل «هيس» نشان داد. بيرانوند در عوض، در رختكن داد و فريــاد راه انداخت كه چرا هواداران چنيــن كردند و ليدرهاي باشــگاه چنان. اين بار، كاپيتانهاي تيم مقابلش ايستادند و ماهيني گفت: «وقتي آنطور مصاحبه ميكني بايد منتظر چنين واكنشهايي هم باشي.» حتي سيدجالل كه پيش از همين بازي براي حمايت از بيرانوند پيشــقدم شده بود، ســاكت نماند: «هواداران از تو دلخورند كه اينطور واكنش نشــان ميدهنــد. بايد مراقب مصاحبههايت باشــي تا اين واكنشها را نبيني.» بگومگو كه باال گرفت، كريم باقري هم شماره يك را از انتقادهايش بينصيب نگذاشت: «چطور وقتي آن حرفها را ميزني فكر اين روزهايت نيســتي؟ اينجا حق نداري داد و بيــداد كني. اگر اعتراضي داري، برو باشگاه و آنجا حرفهايت را بزن.»

حمله مجازي به بیرانوند؛ همین االن برو

بعد از نشان دادن عالمت هيس به هواداران، عليرضا بيرانوند كامنتهاي صفحه شــخصياش در اينســتاگر­ام را بســت تا حداقــل در فضاي مجازي اعتراضي نشــنود. غافل از اينكه هــواداران عصباني پرســپوليس بــراي پاســخ دادن بــه او راهي پيدا ميكنند و آن، حمله بــه فنپيجهاي اين دروازهبان بود. بعضي از آنها صفحههاي هواداري براي بيرانوند درست كردند براي ابراز ناراحتيشان و جالب اينكه همه آنها تنها يك درخواســت تند و البته احساسی از دروازهبان مليپوش تيمشان داشتند: «همين االن از پرسپوليس برو.»

بازيكنان حمايتشان را پس گرفتند

بدترين اتفاق براي بيرانوند شــايد همين بود كه همتيميهايش هــم حمايت خود را از او پس گرفتند. نخســتين كســي كه در حمايت از اين دروازهبان دســت به قلم شد، كاپيتان پرسپوليس بــود. بعد از او، ديگر بازيكنان هم در اينســتاگر­ام از بيرانونــد حمايت و هــواداران را هم به اين كار ترغيب كردنــد. البته كه اين درخواستشــ­ان را كمتر هــواداري پذيرفــت اما رفتارهــاي عصبي عليرضــا بيرانونــد در جريــان بازي بــا پديده و واكنشــش به اعتراضها باعث شد خود بازيكنان هم دســت از حمايت بردارند. آنها متنهايي را كه در حمايت از اين دروازهبان منتشــر كرده بودند، حذف كردند تا به هواداران ثابت كنند كه حركت بيرانوند مورد تاييدشان نيست.

بیرانوند سوتزنان رفت

بيرانونــد خوش اقبال بود كه تمرين ديروز دور از چشم هواداران برگزار شد. اگر چه يكسري هوادار عصباني پشــت درهاي بســته مجموعه خيريهعمل منتظر شنيدن عذرخواهي بودند اما وقتي خونسردي عليرضــا بيرانوند را ديدند كه بــدون توجه به آنها و در حالــي كه گوشهايش را گرفته بود، ســوتزنان محل تمرين را ترك ميكرد، بيشــتر عصباني شدند و به سرپرســت و كاپيتان پرســپوليس گله كردند. ميگفتنــد بيرانوند با حمايتهاي ما بيرانوند شــده و بايد عذرخواهي ميكرد. كاري كه ســيدجالل به جاي او انجام داد اما خوردبين براي اعتراضهاي اين هواداران هيچ پاسخي نداشت.

برانكو به جاي بیرانوند عذرخواهي كرد

برانكــو گفته بــود رفتار بيرانونــد در قبال هواداران را نديده اما از حرفهايش بعد از تمرين ديــروز اينطور برميآمد كه بــه خوبي در جريان آنچه بين او و هواداران ناراضي پرســپوليس رخ داده، قرار گرفته اســت: «رفتار بيرانوند را توجيه نميكنــم و به او حق نميدهــم. بابت رفتار او از همه عذرخواهي ميكنم. البته گاهي بايد بازيكن را درك كرد اما بازيكــن هم بايد بداند عضو چه باشــگاه بزرگي اســت و هــواداران از هر چيزي مهمتر هستند.»

نیمكتنشیني يا جريمه نقدي؟

عليرضــا بيرانوند را از تنبيه، گريزي نيســت اما ايــن تنبيه چه خواهد بود؟ قرار اســت برانكو با نيمكتنشــي­ن كردن اين دروازهبان او را تنبيه كند يا باشــگاه جريمه نقدي را ترجيح ميدهد؟ ســرمربي پرســپوليس كه از برخــورد جدي با دروازهبان مليپوش تيمش گفته: «قطعا با بيرانوند برخــورد ميكنيم و او جريمه هم خواهد شــد.» از باشــگاه اما فقط جعفر كاشاني بهعنوان رييس هيات مديره به ماجــرا ورود كرد: «رفتار بيرانوند مورد تاييد ما نيســت. قطعا با او برخورد ميكنيم. بازيكنان پرسپوليس بايد قدر موقعيت و جايگاهي را كه پيدا كردهاند، بدانند.»

 ??  ?? برانكو: رفتار بيرانوند را توجيه نميكنم و به او حق نميدهم. بابت رفتار او از همه عذرخواهي ميكنم. البته گاهي بايد بازيكن را درك كرد اما بازيكن هم بايد بداند عضو چه باشگاه بزرگي است و هواداران از هر چيزي مهمتر هستند.
برانكو: رفتار بيرانوند را توجيه نميكنم و به او حق نميدهم. بابت رفتار او از همه عذرخواهي ميكنم. البته گاهي بايد بازيكن را درك كرد اما بازيكن هم بايد بداند عضو چه باشگاه بزرگي است و هواداران از هر چيزي مهمتر هستند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran