Iran Varzeshi

آدبایور: به روسیچکی میگفتی حالت چطور است مصدوم میشد!

-

بحران در فوتبال ایتالیا به اوج رسیده است. رییس فدراسیون فوتبال این کشور پس از اســتعفا گفته لیپی بود که تاوکیو را معرفــی کرد و مونتا هــم گفته که با او درباره مربیگری در ایتالیا صحبت شده بود. مونتال: با لیپی حرف زدم اصرار کرده جامپیرو ونتــورا مربی ایتالیا شــود. تاوکیو یک هفته پــس از ناکامی ایتالیا در راهیابی به جام جهانی از سمت خود کنارهگیری کرد. این رییس 47ساله گفته اســت: «من اســتعفا دادم. این کار من کاما سیاســی بود. از شورای فدرال خواســتم که با من استعفا بدهند، اما آنها این کار را نکردند. پس تنها خودم استعفا میدهم. به نظرم به نقطهای رســیدهایم که بازگشــت از آن ممکن نیســت. دلیل استعفای من سیاسی است، نه ورزشی.»

او بــه کمیتــه المپیــک ایتالیا هم تاخته: «ما به آنها در ســالهای اخیر 30 میلیــون یورو دادیم. دیــروز، رییس این کمیته گفت که لیپــی مربی تیم ملی را انتخاب کرد. همیشــه گفته میشــد که تاوکیو، ونتورا را انتخاب کرده اســت، اما حاال دانســتید که این کار من نبود. من فقط هزینه انتخاب ونتورا را پرداختم.» باید ونتورا را بین دو نیمه اخراج میکردم او همچنین گفت کــه باید ونتورا را بین دو نیمه بازی ایتالیا و ســوئد اخراج میکرده اســت. تاوکیو میگوید: «بروید و ببینید نتایج بقیه فدراســیون­ها چطور اســت و به من بگویید کارشان در هشت ســال گذشــته چه ثمری داشــته است. آیــا میخواهید درباره روابــط بینالملل صحبت کنیم؟ من با پنج گزینه مربیگری ایتالیا صحبت کردم. با هر پنج نفرشــان. اما هیچ کدام در حال حاضر در دسترس نیستند. اشتباه من این بود که در جریان بازی با ســوئد، ونتورا را اخــراج نکردم! رییس کمیتــه المپیک گفت که ونتورا را لیپی انتخاب کرده است.»

ظاهرا قرار بوده لیپی مدیر فنی تیم شــود، اما به دلیل اینکه پسرش ایجنت اســت، حضــور او باعث تعــارض منافع میشــده و به همین دلیل این پســت را نپذیرفته است.

جواب لیپی لیپی هم پاسخ تاوکیو را داده و گفته کــه او حافظه کوتاهمدتی دارد. مربی تیم ملی چیــن که با ایتالیــا در جام جهانی 2006 قهرمان شــد، گفته کــه ونتورا را فقط پیشنهاد داده اســت: «من برای دو روز از چیــن به ایتالیا برگشــتم چون به چیزهای دیگری بایــد فکر میکردم. من بابت ناکامی در رســیدن به جام جهانی بســیار متاسف هستم. اما بیش از همه به این دلیل ناراحتم کــه بوفون، کیهلینی، دروسی و بارزالی به این ترتیب از تیم ملی خداحافظی کردنــد. در حال حاضر همه دارنــد درباره مارچلو لیپی حرف میزنند. دیــروز ماالگو حرف زد و امروز تاوکیو. به نظر من تاوکیــو حافظه کوتاهمدتی دارد. چیزی که ماالگو گفت درست بود، به جز یک مورد: من مربی تیم را انتخاب نکردم. من با ماالگو و تاوکیو شــام خوردم، و به من پیشنهاد شد مدیر فنی تیم ملی شوم. کارم را شــروع کردم، البتــه نه بهصورت رســمی و با چند مربی حرف زدم. با سه نفر: ونتــورا، مونتا و گاســپرینی. با فرد دیگری در این بــاره صحبت نکردم. پس از آن به فدراســیون رفتم و گزارش دادم و نقاط قوت و ضعف هــر کدام را به آنها گفتم. در نهایت هم گفتم رییس است که مربی را انتخاب میکند. تاوکیو جواب داد: مــن ونتورا را به دلیل ســن و خردی که دارد انتخــاب میکنم. پس من نبودم که مربــی را انتخاب کردم. من یک ماه مدیر فنی بودم، تا اینکه قانون درباره ایجنتها تصویب شــد. حاال هــم در چین کارم را انجام میدهم. کســی هــم حرفی به من نزده است.»

منبع: سایت فوتبال ایتالیا

امانوئل آدبایور، مهاجم توگویی ســابق آرســنال در اظهار نظری جالب و کنایهآمیز، همتیمــی چک تبــار ســابقش در این تیم را بــه خاطــر مصدومیتهــ­ای پیدرپیاش دســت انداخت. آدبایور کــه اکنون برای تیم ترکیهای استانبول باشاکشهیر بازی میکند، میگوید بال ســابق آرسنال آنقدر آسیبپذیر بــود که حتی اگر با او حــرف میزدی امکان مصدومیتش وجود داشــت. دو بازیکن سال 2006 به آرســنال ملحق شــدند و سه فصل بیثمر را در کنار هم ســپری کردند تا اینکه آدبایور به منچسترسیتی پیوست. روسیچکی اما 10 ســال در آرســنال ماند و 170 بازی برای این تیــم انجام داد کــه البته به دلیل مصدومیتهــ­ای پیدرپی کمتر از چیزی بود که میبایســت. آدبایور 33 ســاله به شــبکه فرانســوی ســوفوت گفت: «مــن قویترین بازیکن آرســنال بودم، با اینکه تنها 73 کیلو وزن داشــتم. چلســی هم مایکل اســین و میشاییل باالک را در خط میانی داشت. ما هم روسیچکی. اگر از او میپرسیدی حالت چطور اســت، ممکن بود برای دو ماه و نیم مصدوم شود. در بازیهای کوچک، استعداد میتواند تأثیرگذار باشــد اما در جایی مثل اولدترافور­د شما نمیتوانید با بچهها پیروز شوید.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran