Iran Varzeshi

مشتري اروپايي براي حسيني

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

مجيد حسيني بندي در قرارداد خود گنجانده كه با دريافت پيشنهاد اروپايي ميتواند جدا شود و پيراهن تيم جديدي را بپوشد. همين مساله باعث شده تا او از چند ماه قبل پيگير بازي در فوتبال اروپا باشد و البته پيشنهادي نيز دريافت كند. او براي بازي در اروپا، جدا از دريافت آسان رضايتنامه، مشكلي از بابت خروج هم ندارد. حسيني فعال درس ميخواند و دانشجو است. يعني او به همين زوديها خدمت سربازي نميرود و مثل عليرضا جهانبخش و سردار آزمون كنار ادامه تحصيل ميتواند در اروپا هم بازي كند.

مجيد حســيني نيــم فصل به تراكتورســ­ازي مــيرود. اين شــايعهاي بود كه خيلي زود توســط باشــگاه اســتقالل و در نهايت هم به صورت رسمي مشخص نشد از چه مسيري به رسانهها رسيد و چه افرادي پشــت انتشار اين خبر قرار داشتند. هر چند با اندكي تفكر ميتوان پي برد كه ماجرا چيســت و بحث جدايي مدافع 21 ســاله اســتقالل و حضور او در تراكتورساز­ي چه مسيري را براي رسانهاي شدن طي كرده است.

بحث پيشنهاد تراكتورساز­ي به مدافع استقالل، براي يكي دو روز قبل نيست. باشگاه تبريزي از چند هفته قبل دست روي جذب مجيد حسيني گذاشته كه البته با پاسخ منفي او مواجه شده است. حسيني در پاسخ به پيشــنهاد تراكتورساز­ي تاكيد كرده در اســتقالل راحت اســت و فعال هدفي جز ادامه بازي در اين تيم ندارد.

حســيني يكي از چهــار بازيكني اســت كه وينفريد شــفر در مصاحبه چند روز قبل خود درباره كيفيتشــان صحبت كرد. سرمربي آلماني با حضور چندين ســاله در باالترين سطح فوتبال باشگاهي در آلمان و البته شــناخت از خصوصيات بازيكنان، نام حســيني را ميان بازيكنانی قرار داد كه توانايي بازي در بوندس ليگا را دارند.

اين مدافع كه زماني كاپيتان تيم نوجوانان بود و همراه بازيكناني نظير ســعيد عزت اللهي و صادق محرمــي در جام جهاني 2011 امارات نيز شــركت كرد، بعدها بازي در تيمهاي جوانان و اميد را تجربه كرد و همين چند هفته قبل نيز موفق شد چشمهاي تيزبيــن كارلوس كيروش را به خود خيره كند و به جمع بازيكنان دعوت شده به تيم ملي راه پيدا كند.

اگر تمام موفقيتهاي حســيني در عرصه ملي را كنار حضور ثابت او در تركيب استقالل، بخصوص در دو فصل اخير بگذاريم به تواناييهاي او بيشتر پي ميبريم. به ظرفيت بــاالي مدافعي كه در تيم اميد بــا هدايت محمد خاكپور، هافبك دفاعي بود و البته در دوران مربيگري امير قلعهنويي در استقالل، نقش مدافع كناري را ايفا ميكرد.

حســيني در اســتقالل به جايي رســيده كه مربيــان اين تيم، با فــراغ بال و آســودگي خاطر، لئوناردو پادواني را روي نيمكت مينشانند و از او در تركيب اصلي استفاده ميكنند. مدافعي كه در بازي روي زمين تبحر دارد و روي هوا هم دســت كمي از ساير مدافعان مطرح ليگ برتر ندارد. البته كه يكي از مطرح ترينها خودش است.

مصاحبه كــيروش در آغاز اردوي قبل را مرور ميكنيم. جايي كه سرمربي تيم ملي گفت اين اردو جاي بازيكناني نظير مجيد حســيني است تا بيايند، خودی نشــان بدهند و به جمع بازيكنان اصلي تيم ملي برســند. حســيني نيز چنين برنامهاي در سر دارد. او دو هــدف بزرگ در ســر دارد. ابتدا به پايان رساندن فصل با اســتقالل، البته بدون اشتباه و كم نقص. ســپس دعوت دوباره به تيم ملي و حضور در جام جهاني.

اين دو هدف چندان دور از دســترس حسيني نيســت. او بــه هميــن دليل پيشــنهاد بــازي در تراكتورساز­ي را رد كرده، در استقالل مانده تا جلوي چشم كي روش باشــد. او كه اين فصل در قريب به اتفاق بازيهاي اســتقالل به ميــدان رفته و يكي از بهترينها بوده، همچنان ميكوشد تا اين نمايشهاي كم نقص را ارائه بدهد و در اين اوضاع نابسامان تيم ملي در فاز تدافعي و كمبود نيروي انســاني، همراه ساير بازيكنان به جام جهاني برود.

حســيني با سن و سال مناســب و كارنامه پر بــار حضور در فوتبال اروپا را هــم مد نظرقرار داده. البته بعد از دو هدفي كــه اين فصل دنبال ميكند. حسيني احتماال تابستان آينده به اروپا ميرود و در باشــگاهي كه از حاال خواهان جذب او است مشغول بازي ميشــود. اين اتفاق هم به آساني آب خوردن انجام ميشود.

مدافع استقالل بندي در قرارداد خود گنجانده كه با دريافت پيشــنهاد اروپايي ميتواند جدا شود و پيراهن تيم جديدي را بپوشــد. همين مساله باعث شــده تا او از چند ماه قبل پيگير بــازي در فوتبال اروپا باشــد و البته پيشــنهادي نيز دريافت كند. او براي بازي در اروپا، جدا از دريافت آسان رضايتنامه، مشكلي از بابت خروج هم ندارد. حسيني فعال درس ميخواند و دانشجو است. يعني او به همين زوديها خدمت ســربازي نميرود و مثل عليرضا جهانبخش و ســردار آزمون كنار ادامه تحصيل ميتواند در اروپا هم بازي كند.

بيشــك حســيني يكي از مدافعان آينده دار فوتبال ايران اســت. بازيكني كه شاگرد اول مكتب علي دوســتي مهر محســوب ميشــود. مكتبي كه بازيكنان بســياري به سطح اول فوتبال ايران تحويل داد. مرتضــي پورعلي گنجي و كاوه رضايي جزيي از اين مكتب هستند و حاال مجيد حسيني هم ميتواند مانند آنها روزهاي موفقي را در سطح نخست فوتبال ايران تجربه كند. بازيكني كه پتانســيلش را دارد و اميدوار اســت تا در آيندهاي نزديــك لژيونر موفقي براي فوتبال ايران باشد.

بيشك حسيني يكي از مدافعان آينده دار فوتبال ايران است. بازيكني كه شاگرد اول مكتب علي دوستي مهر محسوب ميشود. مكتبي كه بازيكنان بسياري به سطح اول فوتبال ايران تحويل داد. مرتضي پورعلي گنجي و كاوه رضايي جزيي از اين مكتب هستند

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran