Iran Varzeshi

دو مدال برنز در چهار وزن

-

ايران ورزشی - سهم كشتي فرنگي ايران در پايان رقابتهاي چهار وزن اول نخستين دوره پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني زير 23 ســال جهان در شهر «بيدگوشــچ» لهســتان فقط تصاحب دو مدال برنز توسط «فرشاد بلفكه» و «پيام بويري» كشــتي گيران وزنهاي 71 و 75 كيلوگرم بود و «مهدي فالح» و «اميرحسين حسيني» دو كشتيگير ديگر تيم كشورمان در وزنهاي 85 و 98 كيلوگرم بدون مــدال ماندند و به ترتيب عناويني بهتر از يازدهم و دهم كسب نكردند.

رقابتهــاي ايــن چهــار وزن در حالي سهشنبه شــب خاتمه يافت كه مدالهاي طال بين تيمهاي چهار كشور مولداوي، تركيه، مجارســتان و روسيه تقســيم شــد و در اين حال تركها با تصاحب يك مــدال طال، دو برنز و 26 امتيــاز خود را بهعنــوان مدعي جدي قهرماني اين مســابقهها معرفي كرده و در صدر بقيه تيمهاي صاحبنام قرار گرفتند.

جالب اينكه روسهــا كه همانند ســاير ردههاي ســني، خود را مدعي شماره يك قهرماني كشتي فرنگي دنيا ميدانند، در خاتمــه رقابتهاي چهار وزن نخست در ســه وزن بدون مدال ماندند و تنها توســط كشتيگير وزن 98 كيلوگــرم خود به نام «الكســاندر گولووين» توانستند به مدال طال دست پيدا كنند و تا آغــاز رقابتهاي چهار وزن دوم با 20 امتياز در مكان چهارم بودند.

در پايــان رقابتهــاي چهــار وزن نخســت، تيمهــاي مجارســتان و گرجســتان دو مدعي ديگــر باالتر از روسهــا بودنــد و هر كــدام با 22 امتيــاز به ترتيب عناوين دوم و ســوم را در اختيار داشــتند و تيمهاي فنالند و ايــران هم هر كدام بــا 17 امتياز به ترتيب مكانهاي پنجم و ششــم را از آن خود كردند. جمهوري آذربايجان و بــالروس از ديگر مدعيان اين رقابتها بــا 16 و 12 امتياز عنوانهاي هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادند.

*** فرشــاد بلفكه نماينــده وزن 71 كيلوگــرم تيــم كشــورمان پــس از اســتراحتي كه به حكــم قرعه در دور نخست نصيبش شــد، در دور دوم به مصاف كراسمير كروموف از بلغارستان رفت و او را 2 بر صفر شكست داد.

او در دور ســوم و در مرحله يك چهارم نهايي مقابل دانيل كاتاراگا نايب قهرمان سال 2017 جهان از مولداوي با نتيجه 7 بر صفر شكســت خورد و با توجه به حضور كشتيگير مولداويايي در ديدار فينال، بلفكه به گروه بازندهها رفت.

كشــتيگير كشــورمان در ايــن گروه برابر آرتــور پوليتايف از اوكراين بــه برتــري 4 بر 2 رســيد و به ديدار ردهبندي رفــت و در اين ديدار مقابل ريكاردو آبرســيا از ايتاليا به برتري 2 بر يك دست يافت و موفق به تصاحب مدال برنز شد.

پيام بويــري در وزن 75 كيلوگرم پس از اســتراحت در دور نخست، در دور دوم ايوان نيليپيوك از لهســتان را 5 بر 3 مغلوب كرد.

او در دور ســوم مقابل راجبك بي سلطانوف كشتيگير روسياالصل تيم دانمارك با نتيجه 2 بر يك برنده شد و به مرحله نيمه نهايي رسيد.

بويري در اين مرحله در مصاف با گال بولكوادزه از گرجستان با نتيجه 2 بر يك شكســت را پذيرفت و به ديدار ردهبندي رفت.

كشــتيگير كشــورمان در ديدار ردهبنــدي موفق به شكســت ميراس بارشيليكوف از قزاقستان با نتيجه 6 بر 2 شــد و مدال برنز را روي سينه خود ديد.

مهدي فالح در وزن 85 كيلوگرم در دور نخســت، يوآن ديميتريوف از بلغارســتا­ن را با نتيجــه 3 بر صفر برد و در دور بعد مقابل اســالم عباس اف قهرمان جوانان جهان در سال 2015 و نفر پنجم بزرگساالن جهان از جمهوري آذربايجــا­ن با نتيجه 2 بر 2 شكســت خورد و با توجه به شكست كشتيگير آذربايجاني در مرحله يك چهارم نهايي مقابل كشــتيگير مجارستاني، فالح از دور رقابتها حذف شد.

اميرحسين حســيني در وزن 98 كيلوگــرم در دور نخســت، موفق به شكســت راموس رينيل دياز از كوبا با نتيجه 2 بر 2 شد.

او در دور بعــد برابــر رافــال كراجفسكي از لهســتان با نتيجه 12 بر 2 تن به شكســت داد و با توجه به شكست كشتيگير لهستاني در مرحله يك چهارم نهايي مقابل «آبودورخيتي علي موجيانگ» كشــتيگير مسلمان چيني، حسيني از دور رقابتها حذف شد.

*** رده بندي نهايي چهار وزن نخست: 71 كيلوگرم: 1 - دانيــل كاتــاراگا از مولداوي 2 - روبرت فريتســچ از مجارستان 3 - فرشــاد بلفكه از ايــران و مراد داگ از تركيه (مشتركا). 75 كيلوگرم: 1 - فاتح چنگيز از تركيه 2 - گال بولكوادزه از گرجستان 3 - پيام بويري از ايران و آسن آســانوف از قزاقستان (مشتركا). 85 كيلوگرم: 1 - اريك زيلواســي از مجارستان 2 - ايوان هوكلك از كرواسي 3 - توني متسوماكي از فنالند و اسالم عباس اف از جمهوري آذربايجان (مشتركا) ... 11 كيلوگرم: مهدي فالح از ايران. 98 1 - الكســاندر گولووين از روسيه 2 - ماتي كاسمانن از فنالند 3 - فاتح باشــكوي از تركيه و آبودورخيتي علي موجيانگ از چين ... 10 - اميرحسين حسيني از ايران.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran