Iran Varzeshi

خودكشي در ســويا!

- مليسا ردي ‪Melissa Reddy‬

«چون هنوز بــا ما بازي نكرده اند» كنايه يورگــن كلوپ در كنفرانس خبري قبل از بازي با سويا بود وقتي به او يادآوري كردند سويا 25 بازي در رامون سانچس پيسخوان نباخته؛ اين ادعا در پايان نيمه اول بازي خيلي به چشم آمد اما در نيمه دوم، ليورپول فهميد ســويا در 45 دقيقه چقدر ميتواند كابوس وار باشد.

قرمزها در ســه بازي با اين تيم اسپانيايي هفــت گل در نيمه دوم خورده اند؛ ســه تا در فينال ليگ اروپــاي 2016 و يكي در بازي دو تيم در آنفيلد. در اين بازي هم سه گل ليورپول را جبران كردند. مرسيســايد­يها به پيشرفت اخير خود پشــت كردند و نتوانســتن­د بازي را مديريت كنند. اين تيم بعد از باخت تحقيرآميز 4 بر يــك مقابل تاتنهام حسابشــدهت­ر بازي كرده، تعادل بهتري داشــته و استحكام دفاعي خوبــي ايجاد كرده به نحوي كه در 4 بازي 13 گل زده و تنهــا يك بار خــط دفاعي اين تيم شكست خورده. در اين بازي هم با دو گل روبرتو فيرمينو و يكي از ساديو مانه در تنها 30 دقيقه به نظر ميرســيد در مســير كسب يك نتيجه عالي ديگر هستند اما عادتهاي بدشان خيلي زود برگشــت. آلبرتو مورنو مقابل تيم سابقش ضعف داشــت و روي دو گل اول ســويا اشتباه كرد، يك خطا داد كه منجر به گل اول ويســام بن يدر شــد و 9 دقيقه بعــد پنالتي را مهاجم فرانســوي به گل دوم تبديل كــرد. او زودتر از اينها بايد تعويض ميشد و مديريت بهتري هم از روي نيمكــت و هم از داخل زمين مورد نياز بود. خط مياني ليورپول كار خاصي نميكرد و جوردن هندرسون بهعنوان كاپيتان تيم در آرام كردن اوضاع و بازگرداندن خونســردي به تيم ناتوان بود. در خط حمله خســته هيچ چيز سر جايش نبود و عالمت سوالها درباره خط دفاع دوباره خودنمايي كرد.

ســويا تازه جان گرفته بود، پرس ميكرد و ليورپول را ترس فرا گرفته بود و گل تســاوي گايدو پيــزارو همانقدر دردناك بــود كه قابل پيشبيني. حال صعود ليورپــول به بازي آخر كشيده شده با آنكه بر اين گروه سلطه داشته.

ليورپــول همچنان شــانس خوبي براي صعود و صدرنشــيني از اين گــروه دارد اما تا وقتي اجازه ميدهد نقــاط ضعفش جلوهگري كند، همچنان بايد انتظار داشت در سوت پايان بازي دستهاي بازيكنان اين تيم به جاي جام روي سرشان باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran