Iran Varzeshi

مالك تعيين كنيد و آسيايي شويد

-

باشگاه‌نفت‌به‌دليل‌مشكالت‌ مالي‌و‌مالكيتي،‌از‌كميته‌بدوي‌ مجوز‌حرف ‌هاي‌دريافت‌نكرده‌ و‌نم ‌يتواند‌در‌رقابت‌هاي‌ليگ‌ قهرمانان‌آسيا‌حاضر‌شود.‌ تصميم‌گير ‌يها‌در‌نهايت‌اين‌ شده‌كه‌ذوب‌آهن‌به‌جاي‌نفت‌ راهي‌اين‌رقاب ‌تها‌شود.‌نفت ‌يها‌ اما‌حاضر‌نم ‌يشوند‌زير‌بار‌اين‌ موضوع‌بروند‌و‌اصرار‌دارند‌كه‌ مسووالن‌فوتبالي‌همانطور‌كه‌ مشكل‌بدهي‌هاي‌باشگاه‌هاي‌ استقالل‌و‌پرسپوليس‌را‌حل‌ كرد ‌هاند،‌بايد‌مشكل‌نفت‌را‌ هم‌حل‌كنند‌تا‌اين‌تيم‌از‌حق‌ مسلم‌خود‌براي‌حضور‌در‌ رقاب ‌تهاي‌آسياي ‌ي ‌استفاده‌كند.

نفت تهــران ميتوانســت امــروز از حق مسلم خود براي اســتفاده از سهميه آســيايياش اســتفاده كند. به شرط آنكه اين باشگاه هم مثل استقالل و پرسپوليس هواداران پرشماري داشت؛ يا روي نيمكت اين تيم ســرمربي كاريزماتيك­ي چون علي دايي نشســته بود؛ يا از حضور مديرعامل پيگيري مثل اميــر عابديني بهره ميبرد. نفت اما هيچ يك از اين امتيازها را نداشت تا زحمــات اين تيم در راه كســب عنوان قهرمانــي جام حذفي، بــه راحتي به هدر برود و تيم ديگري به جاي نفت راهي آسيا شود.

مزيت هر يــك از موارد فــوق براي نفت حداقل اين بود كه شايد نفتيها اين شانس را داشــتند كه بالتكليفيه­ايشان در بحــث مديريت تــا اين انــدازه طول نكشــد و اين باشــگاه از پس مهم ترين و حياتيترين مشــكل خود برميآمد. حاال اما وقتي حتي مشخص نيست كه مالكيت باشــگاه دســت چه كسي اســت، چطور ميتوان درباره بدهيهاي باشگاه يا صدور مجوز حرفهاياش يا حضور در رقابتهاي آسيايي صحبت كرد؟

در اين شــرايط اما جالب اســت كه مســووالن باشــگاه به شدت نســبت به اين موضــوع اعتراض دارند و مســووالن فدراســيون فوتبال را تهديد به افشاگري كردهاند تا از اين طريق ســهميه آسيايي خود را از ذوبآهن پس بگيرند. حال آنكه حتي رســيدگي به اين اعتراض از ســوي فدراسيون فوتبال هم مستلزم اين است كه حداقل مالكيت باشگاه نفت مشخص شده باشــد. با همه اينها اما باشگاه نفت هنوز هم ميتواند براي پس گرفتن ســهميهاش از ذوب آهن شانس داشته باشد، به شرط آنكه بتواند در اســرع وقت درباره مالكيت باشگاه به جمع بندي نهايي برسد و مالك قطعياش را معرفي كند. خود اين موضوع هم البته پروسهاي زمانبر است كه بعيد به نظر ميرسد به اين دوره از رقابتها برسد. نكتــه واضح اما اين اســت كه اگر نفتيها ميخواهند درباره ســهميه آسياييشــا­ن درخواســت تجديد نظر بدهنــد، پيش از هرچيــز بايــد تكليف مالكيت باشــگاه را مشخص كنند.

در اين صورت است كه ميتوان اميدوار بود باشگاه نفت با دريافت پاداشهاي برد يا مســاوي بازيهاي آسيايياش، موفق به پرداخت بخشــي از بدهيهايش شود. در واقــع اين بالتكليفي مالكيتي در باشــگاه نفت، فقط سهميه آســيايي را از اين تيم نگرفته، بلكه نفت مقــدار قابل توجهي از پاداشهايي كه ميتوانست از طريق حضور در اين رقابتها كسب كند را هم از دست داده اســت. اين پاداشها اما حاال به ذوب آهن ميرســد كه به طور طبيعي نتوانسته مجوز حضــور در رقابتهاي آســيايي را مال خود كند و حاال به خاطر مشــكالت مالكيتي نفت، پاداشي كه حق اين باشگاه بوده را به دســت ميآورد. شــايد يكي از اصليتريــن محركهاي نفت بــراي اين اعتراض و درخواست تجديدنظرخو­اهي هم همين باشد.

نفتيها اما پيش از اينها بايد به خاطر داشــته باشــند كه تنها با مشخص شدن مالكيت اين تيم اســت كه ميتوانند براي موارد بعدي اقدام كنند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran