Iran Varzeshi

دو جاي خالي ، شش مدعي

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

يكي از پســتهاي پرترافيــك تيم ملي، درون دروازه است. جايي كه مدعيهاي بسياري حضــور دارند، از دروازهبانه­اي آماده ليگ برتر تا گلرهايي كه در اروپا مشغول فعاليت هستند. كارلوس كي روش هــم در حال آزمون و خطا اســت تا بهتريــن گزينهها را همــراه خود به روســيه ببرد. گزينههايي كه مطمئن ترين آنها از نظر كيروش عليرضا بيرانوند است كه به نظر ميرســد از حاال بليت او براي ســفر به روسيه رزرو شــده. اگر از بيرانونــد فاكتور بگيريم، دو جاي خالي در فهرست تيم ملي باقي ميماند و 6 مدعي كه هر يك ميكوشــند نظر نهايي كي روش را جلب كنند و جزو نفرات حاضر در جام جهاني باشــند. از محمدرشيد مظاهري كه در اردوهاي اخير نشان داده بعد از بيرانوند گزينه نخســت كي روش است تا امير عابدزاده كه در ماريتيمو روزهاي پرفروغي را سپري ميكند.

رشيد مظاهري، 12 بازي 14 خورده

هــر چند در 12 بازي ليــگ برتر 14 گل دريافــت كرده اما دعوت چند ســاله به اردوي تيم ملــي و عملكرد درخشــان در حضور يك نيمهاياش مقابــل ونزوئال نــام او را بهعنوان يكي از مدعيهاي جدي حضور در جام جهاني مطرح كرده اســت. مظاهري كــه در مقاطعي، حتي رقابت شــانه به شــانهاي با بيرانوند براي حضور در تركيب اصلي داشــت اميد بســياري دارد تا همراه تيم ملي به روســيه برود و حضور در ايــن مســابقات مهم را براي نخســتين بار تجربــه كند. براي مظاهري 28 ســاله كه جزو كم نوسان ترين دروازهبانه­اي ليگ برتر است حضــور در جــام جهاني يك اتفــاق بزرگ در زندگي ورزشياش محسوب ميشود.

حامد لك، 9 بازي 8 خورده

اين فصل در 9 بــازي درون دروازه فوالد قرار گرفتــه و 8 گل دريافت كرده. لك يك بار به دليل محروميت و دو بار هم به علت آســيب ديدگي جــاي خود را به احســان مراديان در تركيب فوالد داده است. بايد ديد اين دروازهبان 27 ســاله كه قبل از جام جهاني 2014 نيز به تيم ملي دعوت ميشــد و البته اميد بســياري داشت به برزيل برود، آيا اين بار ميتواند آرزوي ديرينهاش را برآورده كند. لك اردوي اخير تيم ملي را به دليل آســيب ديدگي از دســت داد امــا كيروش نگاه ويژهاي بــه عملكرد او دارد. بخصوص كه مقابــل توگو هم از اين دروازهبان در تركيب تيم ملي استفاده كرد.

امير عابدزاده، 4 بازي 2 خورده

عابدزاده كوچك يكــي از دروازهبانه­ايي است كه 8 ماه مانده به جام جهاني مورد توجه كي روش قرار گرفته و حضور در اردوي تيم ملي را تجربه كرده. امير كــه روزهاي فوقالعادها­ي را در جــام حذفي پرتغــال و تركيب ماريتيمو ميگذرانــد اميدوار اســت تا پــس از پدرش، دومين عابدزاده تاريخ در جامهاي جهاني باشد. او در اردوي اخير تيم ملي توانســت اطمينان كي روش را تا حدود بسياري جلب كند.

عليرضا حقيقي، 16 بازي 25 خورده

بعد از چند ماه بــدون تيم بودن، عليرضا حقيقي ابتداي فصل و تنها با هدف بازگشت به اردوي تيم ملي، اسكيلســتو­نا در ليگ سوئد را بهعنوان مقصد خود انتخاب كرد. آسيب ديدگي خيلي زود ســراغ او آمد اما در نيم فصل دوم، حقيقي به دروازه اسكيلستونا برگشت و عملكرد قابل قبولي به نمايش گذاشت. سيوهاي پرشمار او در بازيهاي اسكيلســتو­نا باعث شد نام او در ميان دروازهبانه­اي برتر ليگ سوئد قرار بگيرد. حقيقي به تيم ملي برگشت و حاال اميد فراواني دارد با صالحديد كــيروش حضور در دومين جام جهاني را تجربه كند.

محمدرضا اخباري، 11 بازي 14 خورده

بــا دروازهبان آمــاده تراكتورســ­ازي در ليگهــاي پانزدهم و شــانزدهم فاصله گرفته اما همچنــان يكي از بازيكناني اســت كه كي روش روي تواناييهاي­ش نظر دارد. اخباري 25 ســاله البته در اردوهاي اخيــر تيم ملي جايي در فهرست كي روش نداشــته اما جام جهاني براي او تمام نشده و همچنان ميكوشد با ارائه بازيهايي كم نقصتــر از حاال بتواند دوباره به پيراهن تيم ملي برسد. براي او بخت حضور در جام جهاني هر چند اندك اما باقي مانده است.

حسين حسيني، 7 بازي 5 خورده

كي روش، حســيني را يك بار به تيم ملي دعــوت كرد اما خيلي زود قلم قرمز روي نام او كشيد و با خود به هلند و اتريش نبرد. حسيني اين فصل و از هفته ششم جاي مهدي رحمتي را در تركيب اســتقالل گرفت. او در 7 بازي 5 گل دريافت كرده و ميانگين قابل قبولي از خود بر جا گذاشته. بخت حســيني براي حضور در جام جهاني كمتر از ساير دروازهبانه­ا است اما اين دليل نميشود كه او دست از تالش بردارد و از حاال با جام جهاني خداحافظي كند.

اگر از بيرانوند فاكتور بگيریم، دو جاي خالي در فهرست تيم ملي باقي ميماند و 6 مدعي كه هر یك ميكوشند نظر نهایي كي روش را جلب كنند و جزو نفرات حاضر در جام جهاني باشند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran