Iran Varzeshi

لهستان چيزي شبيه فرانسه

-

فدراسيون قايقراني منتظر ليو رييس فدراســيون قايقراني از مذاكره با «ليو» ســرمربي سابق تيم ملي براي همكاري مجدد با ايران خبر ميدهد. البته اين خبر در شرايطي اعالم ميشود كه مدتي قبل محسن شادي عنوان كرد، فدراسيون به او گفته با ليو مذاكره كند! با اين حال و با تاخيري چند روزه، غالمرضا اميني درباره وضعيت تيمهاي ملــي رويينگ ميگويــد: «در بخش بانوان بهنــاز مرادخاني و افشين فرزام تنها بهعنوان مربي در راس تيمها قرار گرفتهاند و ما به دنبال مذاكره با مربيان خارجي هستيم.»

او ادامه ميدهــد: «ظرف چند روز آينده تكليف مربي تيم پسران مشــخص ميشود. ما با «ليو»، مربي چيني وارد مذاكره شــدهايم. اين مربي قبال هم با ايران همكاري كرده اســت. در زمان مربيگري او محسن شادي مدال بازيهاي آسيايي را براي ايران كسب كرد و نتايج رويينگ خوب بود. براي تيم بانوان هم قصد داريم با يك مربي چيني به توافق برسيم اما االن نميتوانم چيــزي را در اين مورد به طور قطعــي اعالم كنم و بايد منتظر بررسي گزينهها و مذاكرات باشيم.»

ايران ورزشــی- نخســتين دوره مســابقات اميدهاي كشــتي فرنگي قهرماني جهان در حالي در لهســتان به پايان رســيد كه تيم اميد ايران در نهايت با كســب سه مدال برنز در رده چهارم قرار گرفت.

تيم اميد كشتي فرنگي ايران كه در آخرين دوره اين رقابتها در سال 1995 با دو طال، يك نقره و يك برنز نايب قهرمان جهان شده بود، اين بار بعد از حدود 22 سال با هدايت حميد باوفا ســرمربي تيم جوانان راهي اين مسابقات شد تا شــايد با تكرار نتايج مســابقات جهاني جوانــان اين تيم بتواند يك موفقيت ديگر را هم كسب كند اما در نهايت با سه مدال برنز در هشت وزن به كارش پايان داد. كسب سه مدال برنز در هشت وزن براي تيم كشتي فرنگي اميد و بدون اينكه تيم ايران حتي يك نفــر را هم در فينال داشته باشــد، نتيجهاي ضعيف و دور از انتظار است. آن هم در شرايطي كه غالب اين نفرات چند ماه پيش در رده جوانان جهان به موفقيت رســيدند و براي نخستين بار در تاريخ اين تيم را قهرمان جهان كردند اما اين بار در رده اميدها با ناكامي به ايران برگشتند.

امين كاوياني نژاد، فرشــاد بلفكه و پيــام بويري ســه فرنگــي كار تيم اميد بودند كه به مدال برنز مسابقات جهاني دســت پيدا كردند. نكته مهم اين ناكامي اين است كه برخي از اين كشــتي گيران يا همين االن در رده بزرگســاال­ن مدعي هستند و يا اينكه به همين زوديها مدعي ميشوند اما در رده اميدها نتوانستند حرف زيادي براي گفتن داشته باشند البته كسب اين نتيجه بــا توجه به برنامه ريزيها خيلي هم دور از ذهن نبود و در واقع اتفاقــي تكراري براي كشــتي فرنگي ايران بود.

كمتــر از ســه مــاه پيــش تيم بزرگســاال­ن ايــران در رقابتهــاي جهاني فرانســه به ميدان رفت و آنجا هم فرنگي كاران ايران با كســب سه مدال برنز و بدون داشــتن حتي يك فيناليســت به كار خــود پايان دادند و حاال بعد از ســه مــاه همين نتيجه در اميدها هم تكرار ميشــود؛ فقط با اين تفاوت كه تيم حاضر در مسابقات جهاني فرانسه در رده بندي تيمي دوم جهان شد و تيمي كه به لهستان رفته بود در رده چهارم ايستاد.

در واقع همان نتايج فرانســه به نوعي ديگر در لهســتان تكرار شــد بــا اين تفاوت كه در برخــي از اوزان شــرايط به نحوي پيش رفت كه تيم علي اشكاني در فرانسه امتيازات خوبي را كسب كرد و توانست در رده بندي تيمــي در رده دوم قرار بگيرد. ضمن اينكه ناكامي تيم ملي كشتي آزاد در مسابقات جهاني فرانسه هم باعث شد تا خيلي از نقاط ضعف كشتي فرنگي در فرانســه به چشم نيايد اما حاال كه تيم اميد به كار خــود در رقابتهاي جهاني اميدهــا پايان داده ميتوان به اين نتيجه رســيد كه كشتي فرنگي ايران آينــده نگران كننــدهاي را در پيــش دارد كه بايد مــورد توجه قرار بگيرد.

البته نبايد ايــن نكته را فراموش كرد بــا وجودي كــه اتحاديه جهاني كشــتي تقريبــا از يك ســال پيش مســابقات جهاني اميدها را در تقويم خــود قــرار داده بود اما فدراســيون كشــتي ايران تقريبا بعد از مسابقات جهاني فرانســه اين تيمها را تشكيل داد. بنابراين شــايد دو ماه يا سه ماه زمان خيلي خوبي براي آماده ســازي اين تيم نباشــد و بايد اين ســوال را مطرح كرد كه چرا فدراسيون فرصت آمادهسازي را از اين تيمها گرفت؟

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran