Iran Varzeshi

بازيكنان كنار عابربانك، عليه تركاشوند

جنگ نرم هدايتي با باشگاه پرسپولیس باال گرفت

-

اتفاقات عجيب و غريب در باشگاه پرسپوليس كم نيست اما اين موضوع دوستي هدايتي با بازيكنان كم كم دارد تبديل به يكي از بزرگترين حاشيههاي اين باشگاه ميشود. البته پشت اين دوستي هزار حرف و حديث و ماجراست. 14 آبان ماه درســت در روزهايي كه بحث سفر طاهري و استعفاي او مطرح شد شش بازيكن پرسپوليس انصاري، مسلمان، احمدزاده، كاميابي نيا، عليپور و نوراللهي با يكي از دوستانشــا­ن به ديدار هدايتي رفتند تا نشان دهند اگر طاهري هم نباشــد برايشان اهميتي ندارد و هدايتي و پولهايش پشت تيم و آنهاســت. در واقع بازيكنان ميخواستند با انتشار تصوير حضورشان در خانه اين هوادار پرسپوليس ثابت كنند از ابتدا روي مديريت طاهري حساب نكرده بودند و براي آنها هدايتي و كمكهايش مهمتر و جذابتر هستند.

بحث كمكهــاي ميلياردي هدايتــي همچنان وجود داشــت تا اينكه تركاشــوند درباره اين ماجرا به تفصيــل صحبت كرد و صراحتا گفت هدايتي اصال كمــك نكرده و هــر چــه داده در قبال اسپانسرينگ بوده اســت. اين مصاحبه مفصل البتــه واكنــش هدايتي را در پي داشــت. او با انتشار ويدئويي در اينستاگرام­ش ضمن حمايت از بازيكنان و برانكو گفت:«لطفا به شــايعات و دروغ پردازيها توجه نكنيد. جواب اين دوستان نادان و دروغگو به صورت مســتند از راه قانون داده خواهد شد. قوه قضاييه جواب آنهايي كه با نشر اكاذيب اذهان عمومي را تشويش ميكنند، ميدهد.»

در ادامه اتفاقات ســريالي اين ماجرا، يكي دو روز بعد از مصاحبه تركاشــوند همان شش بازيكن به عالوه شــجاع خليلزاده، حســين ماهيني و سيدجالل حسيني با انتشــار تصاوير حضورشــان در خانه اين هوادار متمــول درصدد مقابله غير مستقيم با تركاشوند و باشگاهشان برآمدند تا نشان دهند همچنان به هدايتي و كمكهايش بيشتر از مديران باشگاه اطمينان و اعتماد دارند. گفته ميشود در اين ضيافت بازيكنان نفري شــش سكه طال از هدايتي پاداش گرفتهاند تا همچنان پشــت او باشند و با جمالتي نظير«مرســي كه هستي» ازعابربانك ســرخها حمايت كنند. مسالهاي كه البته موضع خشمگينانها­ي از گرشاسبي سرپرست باشگاه به دنبال نداشت: «قطعا بازيكنان در وقت آزادشان ميتوانند طبق شــئونات با دوســتان خود مراوده كنند و به منزل آنها بروند. اين كار از نظر باشــگاه مشــكلي ندارد چون بازيكنان هم زندگي شــخصي دارند. ما نميتوانيــ­م جلوي بازيكنان را بگيريم و بگوييم كجــا بروند و يا به كجا حق ندارند بروند.»

با اين حال گرشاسبي غير از پاداشهايي كه براي پيروزيها تعريف شده قول پرداخت پاداش ســه سكه طال به بازيكنان براي برد بزرگ در جم را داد تــا از قافله عقب نماند و اينطوري جلوي هدايتي بايســتد و كم نياورد. البته از صحبتهاي گرشاســبي اينطور برميآمد كه او موافق موضع گيري صريح تركاشــوند عليه او نبوده: «صحبتهاي آقاي تركاشوند مربوط به االن نيست، فكــر ميكنيم او اين صحبتها را در زمان مديريت آقاي طاهري مطرح كرده باشد. البته ما از او خواستيم در اظهارنظرها­ي اينچنيني دقت بيشتري داشته باشد تا باشگاه دچار حاشيه نشود.»

همين حرفهاي گرشاسبي و اتفاقاتي كه رخ داد باعث شد تركاشوند تا حدودي عقب نشــيني كند و بگويد: «من موضعي عليه هدايتي نگرفتم و از آنجا كه او يك فهرست را ارائه كرده بود شفاف خواستيم كه او اعالم كند اگر به باشــگاه كمك كرده موضعش را مشخص كرده و اگر پرداختيها در قالب اسپانسرينگ بوده كه يك بحث جداگانه دارد چون اين كمكها قبل از اينكه او حامي مالي باشد اتفاق افتاده است. در هر صورت ما بايد به سازمان بازرسي هم در اين زمينهها پاسخگو باشيم.»

با اتفاقات رخ داده به نظر ميرسد فعال در جنگ نرم هدايتي عليه باشگاه پرسپوليس او با پشتوانه بازيكنان به منزله هسته اصلي تيم دست باال را دارد و از اين طريق ميتواند ضمن كســب محبوبيت نزد هواداران به خواستههاي خود نزديك شود. او كه در مقطعي عضو هيات مديره باشگاه پرسپوليس بوده دنبال رســيدن به اين پست است و ميخواهد نقشي فراتر از هواداري داشته باشــد كه فقط پول ميدهد و بعضا اين كمكها را به حســاب نمیآورند و به پاي اسپانســري­نگ مينويســند. البته بايد براي قبول اين ماجرا به مستندات مديران باشگاه پرسپوليس هم توجه كرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran