Iran Varzeshi

مانچيني: هدايت ايتاليا افتخار بزرگي است

-

روبرتــو مانچينــي، مربي زنيــت ســنپترزبو­رگ ابــراز عالقهمنــد­ي كرده كــه مربي ايتاليا شــود و گفته اين برايش مايه غرور است و روياي بزرگي بــراي او بــه حســاب ميآيد. اخيرا فدراســيون فوتبال ايتاليا جيامپيرو ونتورا، مربي اين تيم را از كار بركنــار كرده اســت. او نتوانســت با ايــن تيم راهي جام جهاني 2018 شــود و اين نخستين بار پس از سال 1958 اســت كه ايتاليا به جام جهاني نميرسد. كارلو آنچلوتي گزينه اول ايتاليا براي مربيگري بود اما به نظر ميرســد كه ميخواهد پــس از اخــراج از بايرن مونيخ تا پايان فصل اســتراحت كند. مانچيني هم شايعات را رد كرده و گفته كه آماده اين شغل نيست امــا در هر حال عالقه زيادي به مربيگري در ايتاليا دارد: «اينكه مربي تيم ملي كشورتان باشيد رويــاي نهايي هر مربي اســت. ايــن افتخار بزرگي اســت كه هدايت تيــم كشــورتان را به عهــده بگيريــد.» مربي جديد ايتاليــا فعال انتخــاب نخواهد شــد چرا كــه كارلــو تاوكيو، رييس فدراســيون فوتبال اين كشور استعفا داده است و هنوز رييس جديدي براي فدراسيون انتخاب نشده است.

مســعود اوزيل، ســتاره آلماني خط مياني آرسنال در حالي كه همراه با اين تيم به برنلي ســفر كرده بود، درســت چند ســاعت قبل از بازي از فهرست بازيكنان تركيب اصلي اين تيم كنار گذاشــته شــد كه ظاهرا دليلش بيماري بوده است. حاال اما گفته ميشود كه او بازي بعدي تيمش در ليگ برتر را هم كه چهارشــنبه برابر هادرســفيل­د است، از دست خواهد داد. اوزيل شــنبه اين هفته بدون هيچ مشــكلي در تمرينات آرسنال شركت كرد و شب قبل از بازي را هم مانند ديگر همتيميهايش در هتل تيم گذراند.

با اين حال او به شيوهاي عجيب از فهرست بازيكنان توپچيها برابر برنلي كنار گذاشــته شــد؛ فهرســتی كه نســبت به بازي قبلي مقابل تاتنهام هيچ تغييري نكرده بود. ونگر پس از بازي گفت كه با اوزيل مستقيما صحبت نكرده اســت و به همين دليــل نميتواند بگويد بيماري بازيكن آلمانياش چيست اما اين بيماري اينسلي ميتلند نيلز را مجبور كرده است سفري ديرهنگام به برنلي داشته باشــد تا به عنوان جانشين اوزيل خودش را به اين بازي برساند. ونگر در كنفرانس خبري گفت: «پزشك تيم نزد من آمد و گفت كه اوزيل بايد به خانه برگردد. او در هتل با ما بود. با ما ســفر كرده بود اما به لندن برگشت. به اين ترتيب ما ميتلند نيلز را كه ســاعت يك بامداد رســيده بود در فهرســت بازيكنانما­ن قرار داديم چون فقط 17 بازيكن داشتيم.»

ونگر در پاســخ به اين ســوال كه آيا اوزيل بازي بعدي آرسنال را هم به دليل بيمارياش از دست خواهد داد، گفت: «بله او قطعا اين بازي را از دست خواهد داد.»

ونگــر درباره گل ديرهنگام تيمــش در پيروزي يك بر صفر خــارج از خانه كه با يك پنالتي مشــكوك روي آرون رمزي، توســط الكسيس سانچس به ثمر رسيد هم گفت: «از بيرون كه صددرصد پنالتي به نظر ميرســيد. نميدانم چرا بازيكــن حريف از پشــت رمزي را هــل داد. در نيمه اول ما بازيمان را انجام نداديم و در واقع برنلي نگذاشــت بازيمان را انجام دهيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran