Iran Varzeshi

ميزباني ناموفق!

كبدي و حسرت رویارویي با هند

-

رقابتهاي كبدي قهرماني آســيا در حالــي در گــرگان به پايان رســيد كه نمايندگان ايران بــا وجود بازي در خانه، به نتيجه دورههاي گذشــته خود نيز نرسيدند و به ايستادن روي سكوي سوم بسنده كردند.

تيمهــاي مردان و زنــان ايران كه سالهاست تنها زير سايه هنديها قرار دارنــد و بارها بهعنــوان نايب قهرماني آسيا و جهان رسيدهاند، اين بار از سوم آذر در گرگان ميزبان تيمهاي برتر آسيا بودند تــا بلكه با اســتفاده از ميزباني، بتوانند قدرت برتر دنيا را شكست داده و براي اولين بار به قهرماني و مدال طال برسند. برنامه بازيها هم طوري چيده شــده بود كه هر دو تيم ايران تنها در فينــال به هنديها برســند اما غافل از اينكه نمايندگان ايران اصال نتوانســتن­د به فينال برســند و بــا هند بازي كنند. ســومي مشــترك نتيجه كار تيمهاي مردان و بانوان ايــران در اين رقابتها بود. نتيجهاي كه به هيچ وجه نميتواند اهالي اين رشــته و فدراسيون را راضي كند.

پخش زنده و هزاران تماشاگر

در كنار نتيجه نه چندان خوب، در ايــن دوره از رقابتها، براي اولين بار بود كه شــاهد حضــور اين تعداد تماشــاگر ايرانــي در رقابتهاي تيم ملي كبدي بوديم. ديدن اين رقابتها به طور زنــده از تلويزيــون، آن هم با حضــور هزاران تماشــاگر گرگاني كــه مهد كبــدي ايران نيز هســت، يكي از اتفاقات خوب و شــيرين اين مســابقات بود كه براي اولين بار هم تجربه ميشــد. معرفي بهتر كبدي و جذابيتهاي آن شــايد تنها موفقيت اين رقابتها باشد. چرا كه خود رييس فدراســيون گفته بود كه ميزباني اين رقابتها براي اين گرفته شده تا تيم ايــران در خانه با هند قدرتمند ديدار كنــد و بتواند آن را شكســت دهد! اتفاقي كه اصال نيفتــاد و هر دو تيم ايران از رويارويــي با نمايندگان هند نيز محروم شدند!

باخت به كره و پاكستان

تيم مردان ايران كه با برتري مقابل تمام حريفان به نيمهنهايي رسيده بود و بيصبرانــه منتظر حضور در فينال بود، در كمال ناباوري بازي را به پاكســتان واگذار كرد و به سومي مشترك رسيد. در بخش زنان هــم همين ماجرا تكرار شــد. تيم زنان هم كه تنها به رويارويي در فينــال برابر هند ميانديشــي­د، در باختي عجيبتر از مــردان، بازي را به كره جنوبــي واگذار كرد و به ســومي رسيد.

قهرماني هنديها در هر دو بخش

هنديها هم كه بــا غلبه بر تمام حريفان در هر دو بخش زنان و مردان به فينال رسيده بودند، در غياب رقيب اصليشــان، بــه راحتي بــه قهرماني رسيدند. آنها در بخش مردان پاكستان را شكســت دادند و در زنــان با غلبه بر كره جنوبي روي ســكوي قهرماني ايستادند.

پس لرزههاي شكست روي نيمكت

پس از اين نتايج ضعيف، شنيده شد كه رييس فدراسيون قصد بركناري هر دو مربي هندي تيمهاي ملي زنان و مــردان را دارد. خبري كه مقصودلو آن را تكذيب و البته به شكل ديگري آن را تاييد ميكند. مقصودلو در پاسخ به اين سوال كه آيا سرمربيان تيمهاي ملــي را عزل كرده يــا خير ميگويد: «من هنوز آنها را عزل نكردهام. كميته فني بايد تصميــم بگيرد. اين موضوع را كميته فني بعد از شكســت مطرح كرد اما هنوز در هيات رييســه مطرح نشده و بايد آنها در مورد اين موضوع تصميم بگيرند.»

او در پاسخ به اين پرسش كه چرا عملكرد تيمهــاي ايراني ضعيف بود؟ نيز اينطور اظهارنظر ميكند: «عملكرد بازيكنــان خــوب بــود. در مرحلــه نيمهنهايــ­ي اين رقابتها مســووالن وزارت ورزش هم بودنــد و بازيها را ديدند. ما نهايت سعي و تالش خود را كرديم و نتيجه اين شد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran