Iran Varzeshi

لذت ببر و موفق باش

توصيه ساده براي جام جهاني

-

همگروهي ايران با اســپانيا، پرتغال و مراكــش در جــام جهاني بــي ترديد دشــوارتري­ن قرعهاي بود كه ميشد پيش بيني كرد.

ايران حــاال در محاصره دو ابرقدرت فوتبــال و يك تيم شــاداب و مرموز قرار گرفتــه و تمامــي روياپردازي­ها و پيش بينيهــاي خــوش خياالنه ســابق رنگ باختــه. بي ترديد در اين گروه ايران روي كاغذ هيچ بختي بــراي صعود ندارد و از هميــن حاال بنگاههاي شــرطبندي رتبه چهارم گروه B را براي ايران رزرو كردهاند اما فوتبال چيــزي فراتر از آمار و اعداد و پيش بينيهاي كاغذي است.

در ايــن ميــان توصيه ســاده ژاوي هرناندز مهندس سابق بارسلونا و تيم ملي اســپانيا به فوتبال ايران جالب و البته راه گشا است.

ژاوي كه در الســد با مرتضي پورعلي گنجي مدافع ملي پــوش ايران همبازي اســت و دســت بر قضا با گنجــي رابطه صميمانــها­ي دارد، بعد از همگروهي تيم ملي كشــورش با ايران به مرتضي تاكيد كــرده تيم ايران از فرصتي كه به دســت آمــده به خوبي اســتفاده كنــد و مقابل اسپانيا از فوتبال لذت ببرد.

يك توصيه ساده انگارانه كه در عين ســادگياش نكته آموزندهاي در دل خود دارد.

يكي از رمــوز موفقيــت در زندگي و پيشــرفت، بي ترديد لــذت بردن از آن اســت. آنچه در ضرب المثلهاي عاميانه پارســي با جمله «بخند تــا دنيا به رويت بخنــدد» از آن ياد ميشــود. بي ترديد هدفگذاري براي لذت بردن از جشــنواره بزرگي چون جام جهاني فشــار را از روي شانههاي پســران كي روش برمي دارد و بستري را فراهم ميكند تا آنها فارغالبال و بدون هيچ استرســی خــود را مهياي مبارزه با غولهاي فوتبال و لذت بردن از جام جهاني كنند. اين اتمســفر بي ترديد بهترين فرصت براي رســيدن به آمادگي ايدهآل و سقف تواناييها براي جام جهاني اســت و در چنين شــرايطي ميتوان به ارائه يــك نمايش دلپذير برابر غولها دل بســت. فراموش نكنيد كــه روي نيمكت ايران كارلوس كي روش نشسته كه استاد شعبده بازي و تاكتيك است و ميتواند با سلولهاي خاكسترياش طرحي بريزد كه بتوان غولها را به بند كشيد. آنچه لذت از جام جهاني را دوچندان و توام با شگفتي ميكند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran