Iran Varzeshi

كلوپ: روزگار بر ما سخت شد

- پل استانتون ‪Paul Staunton‬

اگر پپ گوارديوال ميتوانســت يكي از بازيكنان منچســتريو­نايتد را انتخاب كند كــه شــهرآورد هفته آينــده را از دســت بدهد، آن بازيكن پل پوگبا بود. بدخواهــي اين بازيكن فرانســوي براي بازيكنان منســيتي در مصاحبهاش در ابتداي روز مســابقه يونايتد با آرسنال – زماني كه ابراز اميدواري كرد ستارههاي رقيب همشهري در اين فصل تعدادي از بازيهاي تيمشان را به دليل مصدوميت از دســت بدهند – گريبــان خودش را گرفت.

پيروزي شنبه شب در خانه آرسنال شايد سه امتياز ديگر به منچستريونا­يتد داد تا موقتا به فاصله 5 امتيازي ســيتي برســد اما كارت قرمزي كــه پوگبا در اين بــازي به دليل خطاي بيمحابا روي هكتور بيرين گرفــت آن هم زماني كه پيروزي تيمش كم و بيش قطعي شــده بود، هنوز هم ميتواند روي سرنوشــت كورس قهرماني ليگ برتر تأثيري شگرف بگذارد.

تيم ژوزه مورينيو برنامه بازي مبتني بر ضدحملهاش را بيعيب و نقص پياده كــرد و 3 بر يك هم پيش افتاده بود كه اين برتري را تا حد زيادي به لطف بازي خوب پل پوگبا داشت. حاال فكر كنيد كه اگر او در تيمي بازي ميكرد كه به دنبال تملك توپ بود، چه كارهايي ميتوانست انجام دهد. او تا زمان اخراج شدنش يك ســر و گردن از همتيميهايش و حتي بازيكنــان حريف باالتر بــود، حداقل در ميان تمــام بازيكنان خارج از دو دروازه. مورينيو نميتوانست پيشبيني كند كه آرســنال در ابتداي بازي آنقدر موقعيت داشــته باشــد 15( تا در 30 دقيقه اول و 33 تا در كل بازي). يونايتد تنها گارد گرفته بود و داشــت خرد ميشد اما يك بار ديگر بــه لطف پوگبا و داويد دخئاي دروازهبان از مهلكهاي سخت جان سالم به در برد و سه امتياز را گرفت.

واكنشهاي دخئا در نيمه اول براي مهار ضربات الكازت و الكسيس سانچس حيرتآور بودند، همينطور مهار دوبلش مقابل الكازت و ســانچس بعــد از آغاز نيمه دوم بازي. احتماال براي آرسناليها خيلي غمانگيز بود درك اينكه حتي اگر يك موقعيت مســلم گلزني هم داشتند، دخئا احتماال ميتوانست آن را دفع كند و شايد تنها از دست دادن او براي بازي هفته آينده در شهرآورد ميتوانست كام مورينيو را بيشــتر از ديدن اخراج پوگبا و محروميــت او تلختر كند. يونايتد براي پوگبــا جايگزيني كه توانايي ســرعت بخشيدن يا از ســرعت انداختن بازي و تأثيرگــذا­ري روي حمالت تيم داشــته باشد، در اختيار ندارد. اين بازيكن 100 ميليــون يورويي در خلــق موقعيتي كه منجر به گل ســوم منچستريونا­يتد شد، در اوج بود. او به مرد بالغي شباهت پيدا كرده بود كه در بازي يك مشــت پســر بچه از جمله هموطنش لوران كاسيلني، با حركات تكنيكياش حرص آنها را براي پس گرفتن توپ درميآورد. خونسردي و اعتماد به نفســش هنــگام حفظ توپ مثال زدني بود و مســبب گل اول بازي توســط آنتونيو والنسيا بود. او اما حاال از شــهرآورد محروم است و روز سختي در شــهرآورد در انتظار تيمش خواهد بود. منيونايتد در اين فصــل 8 بازي بدون پوگبا و 7 بازي با حضــور او انجام داده است كه تمام آن 7 بازي را برده است. در آن 8 بازي كه او نبوده است اما شياطين سرخ، تنها 4 بار بردند و 3 تاي ديگر را از جمله مقابل هادرسفيلد و چلسي باختند و در خانه ليورپول مساوي كردند.

منبع: سايت گل

يورگــن كلوپ، مربي ليورپــول از عملكرد بازيكنانــ­ش در برد 5 بر يــك مقابل برايتوناند هوو آلبيون راضي بود.

ليورپول در اين مســابقه تركيبي نامتعارف داشــت. يوئل ماتيپ به دليل مصدوميت غايب بــود و راگنــار كالوان هم تنها توانســت روي نيمكت بنشــيند. كلوپ به اين ترتيب از ســه مدافع اســتفاده كرد: دژان لوورن، و امره جان و گئورگينيو واينالدوم كه در اصل هافبك هستند.

او پس از مســابقه گفــت: «از نظر چيدن تركيب مشكالتي بزرگ داشــتيم. هميشه بايد بتوانيد واكنش نشان دهيد اما نزديك به تمرين تيم بود كه از اوضاع مصدومان خبردار شــديم. نميشد زودتر بفهميم بازيكنان در چه شرايطي هســتند. كمي قبل از تمرين بــه ما گفتند اين بازيكن بيمار است، اين يكي مصدوم است و اين اصال خوب نيســت. همه غايبهــا هم مدافعان مياني بودنــد و به اين ترتيــب روزگار براي ما سخت شــد. بايد تصميمي ســريع ميگرفتيم، چرا كه بيســت و چند دقيقه در تمرين فرصت داشتيم. پسران واقعا عالي كار كردند، مخصوصا كه اوضاع ما بسيار سخت بود. براي بازي امروز، سيستم ما عالي جا افتاد چون نياز به بالهايمان داشتيم.»

اين پيروزي در ســاحل جنوبي انگليس به اين معناســت كه ليورپول پس از شكست 4 بر يك مقابل تاتنهام، از 18 امتياز ممكن 16 امتياز را گرفته است.

كلوپ ميگويد: «از فرم تيم راضيام. از نظر نتيجه، به نظر ميرسد كه عالي كار ميكنيم اما متاسفانه اينطور نيســت، چون مجبوريم خيلي سخت تالش كنيم اما مشكلي نيست.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran