Iran Varzeshi

تا جواب نگيرند، جريمه نمیدهند

تا وقتي دادگاه عالي ورزش پاســخي به دادخواست پرســپولیس نداده، امیدي به پرداخت آن جریمه 790 هزار یورویي نیست. البته که پرسپولیس و طارمي خوب ميدانند تغییر حکم کمیته انضباطي فیفا از محاالت اســت و تجدید نظر خواهي هم آنها را به اتفاق دلخواهشان نميرساند اما ب

-

در حكــم فيفــا آمــده بــود: «مدعيعليه اول (متشــاكي)، مهدي طارمي، از تاريخ اطالعرســا­ني ايــن تصميــم 30 روز فرصت دارد رقــم 789 هزار و 500 يورو را بهعنوان غرامت فســخ قرارداد به مدعي (باشگاه ريزهاسپور) بپردازد. مدعيعليه دوم، باشگاه پرسپوليس، به طور مشترك و جدي مسوول پرداخت غرامت فوقالذكر است. در صورتي كه مبلغ مورد نظر در ضرباالجل تعيينشــده به مدعي پرداخت نشود، پس از پايان مهلت تعيينشــده فوقالذكر، ســود 5 درصد در سال روي اين مبلغ خواهد رفت و اين موضوع بايد از طريق درخواستي به كميته انضباطي فيفا براي مالحظه و گرفتن تصميم رسمي ارسال شود. به مدعي (باشگاه ريزهاسپور) دستور داده شده براي مدعيعليه اول (طارمي) و مدعيعليه دوم (باشگاه پرسپوليس) فورا و به طور مستقيم شــماره حساب خود را كه وجه موردنظر بايد به آن واريز شــود، اعــالم كند و آن را به اطالع شــوراي حل اختالف فيفا به منظور دريافت هر گونه وجه دريافتي برساند.»

تاريخي كه روي اين حكم خورده، 22 ســپتامبر 2017 اســت كه به تاريخ ما ميشود 30 شهريور .96 اين البته تنها آن بخش از حكم فيفاست كه به جريمه مالي مربوط ميشود وگرنه در ادامه هم مهدي طارمي از حضور در بازيهاي رسمي محروم شده و هم باشگاه پرســپوليس از فعاليت در دو پنجــره نقل و انتقاالتي پيشرو كه البته در اينجا كاري با محروميتهاي­شــان نداريم. موضــوع مورد بحث ما همــان جريمه 789 هزار و 500 يورويي اســت كه بايد 30 روزه پرداخت ميشد اما بعد از 73 روز، هنوز آن را پرداخت نكردهاند. پرسپوليس و طارمي البته از همان ابتدا بر سر پرداخت اين جريمه هم مشــكل داشــتند. مديران باشگاه به مهاجم خاطي اعالم كرده بودند كه چون پرسپوليس به خاطر او محروم شــده، تمام جريمه را خودش بايد پرداخت كند. دليل ديگرشــان هم اين بود كه هوادار متمول پرســپوليس آن يك ميليارد و خوردهاي را كه براي فسخ قرارداد با ريزهاســپو­ر به طارمي داده بود، حاال در فهرست بدهيهاي باشگاه نوشته شده است.

خالصه اينكه هنوز هيچكدامشــ­ان اين بدهي را گردن نگرفتهانــ­د و تا وقتي هم كه دادگاه عالي ورزش به دادخواستشـ­ـان براي تجديدنظــر در حكم كميته انضباطي فيفا پاســخي نداده، ايــن جريمه را پرداخت نخواهنــد كرد. هم پرســپوليس و هم مهــدي طارمي ميدانند كه محروميتشان قطعي است و بدون تغيير.

طارمي كه نيمــي از محروميتــش را گذرانده اما محروميت باشگاه هنوز شروع نشــده و پرسپوليسيه­ا اميد دارند كــه يكي از پنجرههاي نقــل و انتقاالت را به آنها ببخشــند. براي همين با قلم همان وكيل سوييسي كه در پرونده اختالف ايران و عربستان وكالت فدراسيون فوتبال كشــورمان را بــه عهده گرفته بــود، دفاعيهاي نوشــتند و آن را براي دادگاه عالي ورزش فرســتادند. نزديك به دو ماه پيش بود كه چنين كردند اما هنوز هيچ پاسخي نگرفتهاند.

البته كه ميدانند به تغيير راي نبايد اميد ببندند اما پرداخت جريمه را كه ميتوانند به تاخير بيندازند. دليل اصلي اعتراضشــا­ن هم همين بود اصال. ميخواستند زمان بخرند كه دست به جيب نشوند و موفق هم شدند. اگر حكم فيفا غير قابل تغيير بود كه هيچ اما چون قابليت تجديدنظرخو­اهي دارد، طارمي و باشــگاه پرسپوليس زماني ملزم به پرداخت جريمه ميشوند كه دادگاه عالي ورزش هم حكم به قطعي بودن راي فيفا بدهد.

اگر دادگاه عالــي ورزش جريمه 789 هزار و 500 يورويــي را لغو كند و يا كاهش دهــد، آن وقت طارمي و پرســپوليس هم رويه ديگري را براي پرداخت اين پول در نظر خواهند گرفت و بايد مبلغ تعيينشــده توســط ايــن دادگاه را بپردازند. اگر هم مبلــغ موردنظر كميته انضباطي فيفا تاييد شود كه ديگر هيچ.

فعال براي كش دادن ماجرا، باشــگاه پرســپوليس اليحه دفاعي خود را فرستاده و اگر اليحه و دادخواستش براي تجديدنظــر پذيرفته شــود، دادگاه عالي ورزش از باشــگاه ريزهاســپو­ر هم دفاعيه ميخواهــد. حاال يا دادخواست پرســپوليس به كل رد شده كه دادگاه عالي ورزش پاســخي به آن نداده و يا كار هنوز به اين مرحله نرســيده كه البته اگر مورد دوم اتفــاق افتاده بود، روند پرونده را به باشــگاه پرســپوليس و وكيلش هم اطالع ميدادند اما تا امروز چنين نشــده. اين يعني كه طارمي و پرسپوليس خوش به حالشــان شده و تا وقتي دادگاه عالي ورزش سكوت كرده، مجبور نيستند براي پرداخت جريمه دست به جيب شوند.

اگر دادگاه عالي ورزش جریمه 789 هزار و 500 یورویي را لغو کند و یا کاهش دهد، آن وقت طارمي و پرسپولیس هم رویه دیگري را براي پرداخت این پول در نظر خواهند گرفت و باید مبلغ تعیینشده توسط این دادگاه را بپردازند. اگر هم مبلغ موردنظر کمیته انضباطي فیفا تایید شود که دیگر هیچ

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran