Iran Varzeshi

غريزه‌كشنده‌رئال‌چه‌شد؟‌

- بن هیوارد ‪Ben Hayward‬

به نظر ميرسيد اميدهاي قهرماني رئال مادريد دوباره زنده شــده؛ دومين تســاوي پياپي بارســلونا در الليگا بــه معني آن بود كه رئال ميتواند با پيروزي در زمين اتلتيك بيلبائو به شش امتيازي صدرنشين برسد اما اين فرصت هم از دست رفت.

زينالدين زيدان احتياط كرد و به گرت بيل كه در بازي جام حذفي درخشــيده بود، اســتراحت داد و چقدر جاي ستاره ولزي در ايالت باســك خالي بود. ايســكو فوتباليست فوقالعادها­ي است اما خط حمله رئال با حضور او پويايي و سرعت الزم را ندارد. بخصوص در بازيهاي خارج از خانه، دوندگيهاي بيل به باز شــدن خط دفاعي رقبا كمك ميكند و فضاي الزم براي كريســتيان­و رونالدو و كريم بنزمــا را به وجود ميآورد امــا در اين بازي رئال كامال قابل پيشبيني بود.

هميــن را دربــاره تركيــب زيــدان هم ميشــود گفت. در حال حاضر همه ميدانند او چــه تيمي را به بازي ميفرســتد و دقيقا قرار اســت چطور بازي كنند. ارسال مستمر سانتر تاكتيك عاقالنهاي نيست برابر يك تيم قدبلند و فيزيكي مثل اتلتيك بيلبائو و براي همين به جواب نرسيدند.

مادريد هفته قبل برابر تيم پايين جدولي مــاالگا با يك پنالتــي به پيروزي رســيد كه كريســتيان­و رونالدو بعد از دفــع آن در ريباند گلش كرد. اين احساس به وجود آمده كه رئال در حال حاضر نميتواند كار رقبايش را يكسره كنــد. رونالدو و بنزما هر يــك در الليگاي اين فصل 2 گل زدهاند در حالي كه بيل بيشتر فصل را از دســت داده. بازي با بيلبائو از آن دســت مســابقاتي بود كــه در فصل قبــل رئال راهي براي بردنش پيدا ميكرد اما داستان اين فصل متفاوت است.

مدافع عنوان قهرماني تا اينجاي فصل در خانه به بتيس باخته و با لوانته و والنسيا مساوي كرده، خارج از خانه هم به خيرونا باخته و برابر اتلتيكو مادريد و بيلبائو به تساوي رضايت داده. اين نتايــج براي تيمي كه بــه دنبال قهرماني است، كافي نيست، هرچند كه ال كالسيكو در راه باشد و با پيروزي در آن بازي و فرض اينكه نتايــج دو تيم در هفتههاي باقيمانده مانند هم پيش برود، اختالف امتيازشــا­ن با بارسلونا به 5 امتياز ميرسد. نبايد فراموش كرد كه آن بازي بعد از حضور رئال در جام جهاني باشــگاهها در ابوظبي برگزار ميشــود و وضعيت رئال چندان عالي نيست.

رئــال با تســاوي در ســنمامس در رده چهارم ميماند با هشت امتياز اختالف نسبت به بارســلونا و هم امتياز با سويا كه شنبه ميهمان تيم زيدان اســت. اوضاع ميتوانســت بدتر هم باشد، ســرخيو راموس خوش شــانس بود كه پنالتي نداد مثل مارسلو.

در نيم ســاعت پاياني بازيكنان اتلتيك به ندرت ميتوانستند سه پاس بين خودشان رد و بدل كنند و رئال در آستانه يك گل حساس سه امتيازي بود اما تالش بازيكنان ميهمان بي ثمر بود. آنها كامال قابل پيشبيني و بيحال بودند. تيم زيدان آن غريزه كشندگي خود را از دست داده و از دســت رفتن اين فرصت به معني آن اســت كه سفيدها راهي سخت براي جبران در پيش دارند. اگر همينطور پيش بروند، پر كردن فاصله بعيد به نظر ميرسد.

مترجم: سیدعلي بلندنظر

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran