Iran Varzeshi

آرش برهاني: 2 پای جباری در استقالل مصدوم شد با او تسويه حساب شخصی نکنيد

لیگ هفده ســاله شــده و در این ســالها هیچگاه شــرایط اســتقالل مثل فصل جاري نبوده. گل نزدن مهاجمان اســتقالل به معضلي تبدیل شــده كه ســاناك دســتیار شــفر را مجبور ميكنــد صدایش را در تمریــن بــاال ببرد. نکته اینجا اســت كه مهاجمان اســتقالل در تمرینها

-

بيندازد. خودتــان هم ميدانيد كه ظرف يكي دو مــاه نميتوان همه چيز را تغيير داد. ماهها زمان ميبرد تا يــك مربي تفكرات خود را در تيم پياده كند.

به نظرتان استقالل نسبت به گذشته پیشرفت كرده است؟

همين كه گل نميخورد يعني پيشرفت كرده است. به نظرم اين ميتواند براي استقالل اتفاق ويژهاي باشــد. تا زماني كه اســتقالل گل نخــورد مهاجمان ايــن تيم هم بــدون دغدغه ميتوانند به فكر كارهاي هجومي باشند. به نظرم استقالل به يك وحدت تاكتيكي رسيده است.

روزبه چشــمي از وقتي آقاي شفر آمده بــه عنوان دفاع وســط در زمین فعالیت ميكند. چشــمي در بازيهاي ابتدایي چند اشــتباه بزرگ هم داشت. به نظر شــما این بازیکن ميتواند در این پست همچنان به استقالل كمك كند؟

به هرحال اين پســت تخصصي روزبه

نيست. چند بازي طول ميكشد تا اين بازيكن در اين پســت جــا بيفتد. روزبــه در بازي با پارس خيلي بد بــود اما رفته رفته با بازيكنان كنارياش هماهنگ شــد و بــه نظرم در حال حاضر خوب كار ميكند. وقتي در حال حاضر استقالل دفاع خوبي دارد يعني بازيكناني مثل چشــمي خوب كار كردند. البتــه در اين امر مهاجمان هم دخيل هستند. همين مهاجماني كــه امروز به آنهــا اينقدر انتقاد ميشــود در شكلگيري چنين دفاعي نقش موثر داشتند.

ميخواســتی­م از مهاجمان استقالل صحبت كنیم. در فصل جاري اســتقالل بدترین خط حمله را دارد و مهاجمان این تیم نتوانستند تاكنون گل بزنند.

فقط ميشــود به گل نزدن مهاجمان انتقاد كرد وگرنه سبك بازي آنها خوب است. جابر در حال حاضر بهترين مهاجم اســتقالل اســت. جابر در نقاط كــور جاگيري ميكند و خــودش را در موقعيت گل قرار ميدهد. براي گل زدن مهاجمــان هم بايــد صبر و تحمل داشت.

سجاد شهباززاده و حسن بیتسعید تاكنون نتوانســتن­د گل بزننــد و انتقاد زیادي به آنها ميشود.

در تيــم بزرگ، بازيكــن بايد توانايي باالي روحي داشــته باشــد. به نظــرم از نظر فني سجاد و بيتســعيد خيلي خوب هستند و بايد بدانند وقتي گل نميزنند اين انتقادات ميشــود. بايد آنها خودشان را از نظر روحي و رواني ريكاوري كنند تا از اين شــرايط بيرون بيايند. من كنار ســجاد بازي كردهام، مهاجم توانمندي اســت، دونده و پرتالش است و در حال حاضر بايد روي خــود كار كند تا از اين شرايط بيرون بيايد.

خود شما وقتي گل نميزدید چکار ميكردید كه از شــرایط بحراني خارج شوید؟

فقط خــودم را از نظر روحي ريكاوري ميكردم. هيچكس به اندازه خود فرد نميتواند به خودش كمك كند.

كارشناســا­ن فوتبــال معتقدند كه استقالل به یك مهاجم تمام كننده نیاز دارد. آقاي شــفر هم در مصاحبه اخیر خود به این نکته اشاره كرده است كه به

مهاجم نیاز دارند، نظر شما در این زمینه چیست؟

مــن هم معتقدم كه اســتقالل به يك مهاجم تمام كننده نياز دارد. مهاجم بايد يك بازي در ميان بتواند حداقل يك گل بزند. اگر مهاجم چند هفته گل نزند براي خودش و تيم خوب نيست. استقالل هم نميتواند صبر كند تا سجاد و بيتسعيد نيم فصل دوم به شرايط ايدهآل برگردند.

یعني باید با ســجاد و بیتســعید خداحافظي كنند؟

نه، من اعتقــاد دارم اين دو بازيكن را بايد نگه دارند و بعــد در كنار اين دو بازيكن يك مهاجم تمام كننده بياورند. اينطوري فشار هم از روي اين دو بازيكن برداشته ميشود.

به نظرتان با رفتن منصوریان شرایط

استقالل بهتر شد؟

در حال حاضر اســتقالل بازي خوبي انجام ميدهد. استقالل مشكل حملهاش حل شــود تيم خيلي خوبي ميشود. هر تيمي در اين شــرايط به شــوك مثبت نياز دارد و اين شــوك هم براي اســتقالل خوب بــود. آقاي منصوريان هم براي تيم زحمت كشيد اما اين شــوك نياز بود. در اين مورد هم نميخواهم زياد بحث كنم.

استقالل در بازيهایش نوسان زیادي دارد. یعني روي یك حركت سینوســي پیش ميرود. دلیل این همه فراز و نشیب را در چــه ميدانید. با اینکه مربي عوض شده اما هنوز این نوسان دیده ميشود.

تعطيالت ليگ باعث ميشود استقالل اينطــوري كار كند. تا ميآيد جان بگيرد ليگ

دوباره تعطيل ميشود و اين به ضرر استقالل اســت ولي اطمينــان دارم اســتقالل مقابل سپاهان خوب بازي ميكند.

نظرتان در مورد هافبكهاي استقالل چیســت؟ خیليها ميگویند فرشــید اسماعیلي به خوبي جاي جباري را گرفته است.

مجتبي استثنايي بود و هيچ بازيكني را با او قياس نكنيد اما فرشيد بازيكن مستعدي اســت و خيلي باهوش بــازي ميكند اما يك تيــم نميتوانــد فقط متكي به يــك هافبك بازيســاز باشد و تنهايي كاري از دست فرشيد برنميآيد. اما به طور كل معتقدم كه جباروف هم خوب بازي ميكند و مشــكل بازيســازي استقالل 0۸ درصد حل شده است و مهاجمان تيم در طول بازي در موقعيتهاي خوبي قرار ميگيرند.

به توانایيهاي جباري اشاره كردید، به نظر شما درست است كه بعد از بازي با پارس جنوبي این بازیکن بالتکلیف باشد و توپ را در زمین شــفر بیندازند و نظر نهایي او. در حالي كه مدیریت باشــگاه جباري را كنار گذاشته است.

اينكــه دربــاره مجتبــي تــوپ را به زمين شــفر مياندازند خيلي عجيب است. به هركس بگويند با يــك بازيكن قديمي چنين رفتاري ميشود تاييد نميكند. من به مسائل فنــي كاري ندارم اما دو پــاي مجتبي در تيم استقالل مصدوم شد نبايد چنين برخوردي با او شــود. گناه جباري چه بود؟ يعني مجتبي نبايد در جلسه ميگفت استقالل زمين تمرين ندارد. اگر جباري اين مســائل را گوشزد نكند چه كســي بايد اين مســائل را بگويد؟ خيلي خوب نيســت كه كينهورزي كننــد و دنبال تسويه حساب شــخصي باشند. استقالل جاي تسويه حسابهاي شخصي نيست. نكته ديگر در مورد برزاي اســت. هنوز يك روز از آمدن شــفر نيامده بود گفتند فيلم بازيهاي برزاي را ديده است و خواســته اين بازيكن برگردد. شما باورتان ميشود كه شفر وقتي آمده فيلم بازيهاي امســال را نبيند تــا ضعفهاي تيم دستگيرش شود و بعد بگويد كه فيلم بازيهاي فصل پيش را بياوريد و يكدفعه چشــمش به

بازيهاي برزاي خورده و گفته او را برگردانيد؟ اين صحبتها را ميكنم يك وقت فكر نكنيد با برزاي مشــكل دارم. اتفاقــا من اين بازيكن را توانمنــد ميدانم و وقتــي آقاي منصوريان او را كنار گذاشــت تعجب كردم چون همين برزاي در بعضي بازيها استقالل و منصوريان را نجات داد اما برايم خندهدار است كه شفر به محض آمدن سراغ او را گرفته باشد.

مشکل ماليتان با استقالل حل شد؟

خير، من هنوز ممنوع الخروج هستم.

پــس گفتند رضایت طلبــکاران را گرفتهاند.

مــن و چند نفر ديگر كــه هنوز ريالي

گناه جباري چه بود؟ یعني مجتبي نباید در جلسه ميگفت استقالل زمین تمرین ندارد. اگر جباري این مسائل را گوشزد نکند چه كسي باید این مسائل را بگوید؟ خیلي خوب نیست كه كینهورزي كنند و دنبال تسویه حساب شخصي باشند. استقالل جاي تسویه حسابهاي شخصي نیست.

نگرفتهايم و حتي تماسي هم با ما گرفته نشده. آقاي افتخاري دو هفته پيش گفتند تا دو هفته ديگر حل ميشــود. حتما االن هم بروم سراغ ايشان ميگويند دو هفته ديگر حل ميشود.

پس گزارشي كه به ايافسي دادند سندسازي بوده است؟

من از آن خبري ندارم. اما يك ميليارد و پانصد ميليون تومان از استقالل ميخواهم. هنوز ريالي از آن را به من ندادهاند ضمن اينكه بحث مالياتم هم هست.

نظرتــان در مــورد قرعهكشــي جامجهاني چیست؟

همه ناراحت شــدند و ميگويند كه در قرعه سختي افتاديم اما من نظرم اين است كه براي اينكه بازيكنان ما ديده شوند بايد مقابل تيمهاي بــزرگ قرار بگيرند. مــا ميتوانيم با برنامهريزي درست در جام جهاني شگفتيساز شويم.

نکته دیگر در مورد برزاي است. هنوز یك روز از آمدن شفر نیامده بود گفتند فیلم بازيهاي برزاي را دیده است و خواسته این بازیکن برگردد. شما باورتان ميشود كه شفر وقتي آمده فیلم بازيهاي امسال را نبیند تا ضعفهاي تیم دستگیرش شود و بعد بگوید كه فیلم بازيهاي فصل پیش را بیاورید و یکدفعه چشمش به بازيهاي برزاي خورده.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran