Iran Varzeshi

انصاریفرد و معضل شيرین كیروش

- وصال روحاني ‪Vesal Rohani‬

درخشــش تازه كريم انصاریفرد در ليگ فوتبال يونان و دو گلی كه وی پريشــب در عرض كمتر از 20 دقيقه در بخش پايانی مسابقه المپياكوس با آپولون به ثمر رســاند، معضل شيرين و ويژهای را كه كارلوس كیروش دارد، شيرينتر كرد. ســرمربی پرتغالی تيم ملی ايران در يكی دو ســال اخيــر مكررا از خود پرســيده اســت كدام يك از اردونشينان را در پســت نوك حمله فيكس بگذارد و پاسخ آن را نيافته است. به او بايد حق داد زيرا كانديداهای بازی در اين پست آدمهايی كوچك نيستند. از ســردار آزمون روبين كازانی گرفته تا رضا قوچاننژاد هيرنفينی، مهدی طارمی پرسپوليســ­ی و كاوه رضايی شــارلرواي­ی همه كسانی هستند كه قابليت حضور در اين پســت را دارند و همينطور مهدی ترابی ســايپايی هــم میتواند نامزد باشــد و اگر كیروش بخواهد و صــالح بداند عليرضا جهانبخــش آلكماری هم كه پيشتر يك مهاجم كناری و لب خط اســت را میتوان در نوك حمله قرار دارد و ســامان قــدوس تازه اوج گرفته در اوسترسوند سوئد هم در همين تعريف میگنجد. اما به همه اينها بيفزاييد كريم انصاریفرد ديگر ســايپايی سابق را كه در اوساســونا­ی اسپانيا محو شده بود اما به محض رفتن به ليگ يونان تبديل به يك غول شده است. او ابتدا پانيونيوس را از ظلمات به روشــنايی آورد و سپس از برخورد سرد مربيان المپياكوس نهراســيد و آنقدر ســماجت به خرج داد كه حاال اين مربيان چارهای جز استفاده هر چه گستردهتر از وی ندارند.

گلهای حرفهای

كريم نيز از اين فرصت به نحو احســن سود جسته است. او پريشب فقط از دقيقه 63 به بعد مســابقه سفيد و سرخهای بندر پيرائوس برابر آپولون به زمين گسيل شد و بازی تا آن لحظات يك بر يك بود و تيرهای متنوع تاكسيس لمونيس ســرمربی المپياكوس به سنگ خورده و گرهی از كار اين تيم گشوده نشده بود اما آمدن انصاریفرد همان و به ثمر رسيدن دو گل حرفهای توســط او همان و با همين گلها نه تنها تساوی يك بر يك المپياكــو­س با آپولون به برد 3 بر يك تبديل شــد بلكه خود كريم نيز به صدر جدول گلزنان اين ليگ ارتقا يافت و رســانههای يونان با تمجيد از او و گلزنیهای ماجراساز وی، دســتاورد جديد او را «درام كريم» (ماجرای دراماتيك كريم) ناميدند. نشــريات اين كشــور حتــی نوع شــادی گلهــای انصاریفــر­د را با سوپراســتا­رهايی مثل كريس رونالدو و ليونل مسی قياس كرده و نوشتند وی میتواند ستاره جديد ليگ يونان ناميده شود.

کیروش واقعا قرص میخورد؟

هر مربی آرزو دارد در هر پســتی آنقدر بازيكن مدعی و همســطح داشته باشــد كه برای تعيين تركيب ثابت و كنار گذاشتن برخی دچار سرگيجه شــود و اين همان عارضه شيرين اســت كه مربی 64 ساله تيم ملی ايران در مصاحبههايش چند بار به آن اشــاره كرده و حتی مدعی خوردن قرص سردرد برای رفع آن شده است. او چه اين قرصها را واقعا خورده باشــد يا فقط به شــكلی ســمبليك از آن ياد كرده باشــد، داشــتن اين همه مهاجم خوب و گلزن و حرفهای و فرصتشــناس برايش يك موهبت اســت و اگر هم تا حاال سردرد واقعی نگرفته باشد در دهه سوم ارديبهشــت 1397 كه بايد فهرست نهايیاش را بــه فيفــا ارائه كند و تعدادی از نفرات فوق را كنــار بگذارد قطعا دچار اين عارضه شــيرين و تحول ســاز خواهد شد و جديدترين اتفاقی كه اين نكته را به وی گوشــزد كرده، واقعه پريشب در ليگ يونان است. زمانی كه انصاریفرد بيش از هر زمانی به يك ستاره اروپايی تبديل شد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran