Iran Varzeshi

با عنايتی مشكیپوشان را نجات میدهيم

- بهناز مير مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

بعد از آن مصاحبه جنجالي علیه استقالل و جدایي از تیمهاي پایه این باشگاه، سیاوش اكبرپور ترجیح داده بود مصاحبه نکند و در خلوت خودش باشــد. تا اینکه حضور رضا عنایتي بهعنوان سرمربي مشهد، او را با پیشنهاد مربیگري در تیم مشکيپوشان مشهد مواجه كرد. تیمي كه در نیمفصل نخست لیگ برتر با كسب 8 امتیاز و قرار گرفتن در قعر جدول ردهبندي، ناكامترین تیم این دوره از مســابقات لقب گرفته است. اكبرپور اما به شــدت به نیروي جواني كادر فني جدید این تیم امیدوار است و نه تنها معتقد است مشکيپوشان سقوط نميكنند، بلکه از برنامههایي ميگوید كه عملي شدنشان ميتواند این تیم را در میان چهار تیم اول قرار دهد.

با حضور شما در كنار رضا عنایتي، كم كم مشکيپوشــا­ن به شعبه دوم استقالل تبدیل ميشود.

دو سه هفتهاي بود كه در ليگ دسته دوم كارم را شــروع كرده بودم كه شــنيدم آقا رضا سرمربي تيم مشهدي شدند. بعد با مــن تماس گرفتند و گفتند ميتواني بيايي در شهر مشــهد به يك تيم مشهدي كمك كني؟ من هم قبول كردم كه بيايم تا با هم به اين تيم كمك كنيم چون جايگاه اين تيم واقعا اينجا نيست.

چرا مشکيپوشــا­ن بــه این روز افتاده؟

همه اينها برميگردد به اوايل فصل. در بســتن تيم اشتباه كردهاند و حاال دست كادر فني را بسته گذاشتهاند.

عالوه بــر آن تعــداد زیادي از بازیکنان هم از فهرست خارج شدند!

بله. بازيكنان جواني كه در تيم مشهد بودنــد را رد كردند. حاال همان بازيكنان در ليگ يك يا ليگ برتر مشــغول شدهاند و ما اگر بخواهيم همين بازيكنان را دوباره جذب كنيم، بايد بابتش هزينــه بااليي بپردازيم. من اصال دليل كنار گذاشــتن اين جوانها را نميدانم! همه اين اشــتباهات­ي كه اتفاق افتاده باعث شــده هزينه زيادي به باشگاه مشكيپوشان تحميل شود.

با این شرایط كار سختي در فصل نقل و انتقاالت پیش رو دارید.

فكــر و ذكرمــان، نقــل و انتقاالت اســت ديگر. مديريت باشگاه هم عزمش را جــزم كرده و از كادرفني حمايت ميكند تا بتوانيم تيم بهتري را در نيمفصل دوم داشته باشيم. اميدوارم بتوانيم كمك كنيم.

فهرستتان را براي جذب بازیکن در نیمفصل آماده كردهاید؟

صــد در صــد. بازيكنــان خوبي در فهرست ما هســتند. مربي خارجي هم قرار اســت به كادرفني اضافه شود و ميتوانيم از مشاورههاي فني ايشان هم استفاده كنيم.

در واقع این مربي خارجي ميتواند بار تجربه كادر جــوان فعلي را باالتر ببرد.

زماني بــود كه به فوتباليســ­تها و بازيكنــان جوان اهميــت ميدادند، حاال به كادرفني جوان و پرانرژي. ما با انرژي مثبتي كه داريم تشنه تجربه كردن اتفاقات جديد و رونمايي از تصميمهاي جديد هستيم كه اينها ميتوانند باعث پيشــرفت تيم شــود. ضمن اينكه من خودم ســه ســال است كه دارم كار مربيگــري را انجــام ميدهم و در طول اين مدت دنبال روشهاي جديد بوده و هســتم. خيلي اتفاقات را تجربه كردهام و به دنبال آن هستم كه در تيم مشهدي هم تجربههايم را دنبال كنم.

شــما در تیمهاي پایه و تیمهاي لیگهاي پایینتــر كار كردهاید. كار در مشکيپوشــا­ن را در مقایســه با تجربههاي قبلي چطور ميبینید؟

خــب شــرايط در دوران بازيگري با دوران مربيگري فرق دارد. همينطور شرايط كار كــردن در ردههاي مختلف و ســطوح مختلف ليگ هم با هم متفاوت اســت. من 13 سال در ليگ بازي كردهام و در تيمهاي خارجي هم حضور داشتهام. در فوتبال پايه به دنبــال امتحان كــردن ايدههاي جديد بودهام و احســاس ميكنم همه اينها باعث شــده كه امروز بتوانم با تجربــه بهتري به مشكيپوشان كمك كنم.

با توجه به اینکه هم خودتان و همً رضا عنایتي فوروارد بودهاید، احتماال هواداران باید منتظر تحولي اساسي در خط حمله مشکي پوشان باشند.

ما يكســري برنامههايي را براي تيم داريم و قرار اســت چيزهــاي جديدي رو كنيــم. قطعا هــواداران را غافلگير خواهيم كرد و مطمئن باشيد تيم جديدي كه از آن در نيمفصل دوم رونمايي ميكنيم، اتفاقات متفاوت و خوبي را رقم خواهد زد.

با این تفاســیر ميتوان به بقاي مشکيپوشان امیدوار بود؟

با آقا رضــا عنايتی اين تيم را از اين جاي جدول نجات ميدهيم. مطمئن باشيد تغييرات مثبتي در راه است و مشكيپوشان در نيمفصل دوم جزو چهار تيم باالي جدول ميشــود. نه اينكه بگوييم در مجموع ليگ در ميان چهار تيم باالي جدول باشد اما اگر تنها عملكرد نيمفصل دوم را در نظر بگيريم، اين تيم ميتواند جزو چهار تيم اول باشد.

موفقیت شــما در مشکيپوشان بهعنــوان نخســتین تجربــه لیگ برتريتــان ميتواند ســکوي پرتابي باشــد به نیمکت تیمهاي بزرگي چون استقالل.

من فعال نميخواهم درباره استقالل حرفي بزنم. شــايد اگر زمــان ديگري بود صحبــت ميكردم اما در حــال حاضر فقط تمركز ما روي تيم مشكيپوشان است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran