Iran Varzeshi

انتخاب دوباره زارعي در روز جهاني كوهستان

-

رضا زارعــي براي چهار ســال ديگر بهعنوان رييس فدراســيون كوهنوردي و صعودهاي ورزشي انتخاب شد.

مجمــع انتخاباتــ­ي فدراســيون كوهنــوردي و صعودهــاي ورزشــي روز گذشــته به رياســت محمدرضا داورزني، معــاون ورزش قهرمانــي وزارت ورزش و جوانــان در آكادمي كميتــه ملي المپيك برگزار شد كه رضا زارعي با 34 راي براي چهار سال ديگر بهعنوان رييس فدراسيون كوهنوردي باقــي ماند. صابري هم تنها ۲ راي آورد.

در اين انتخابات عاوه بر رضا زارعي، هــادي صابــري و منصــوره گرجــي نيز بهعنوان كانديدا حضور داشتند كه گرجي به نفع زارعي انصراف داد.

رباب شهريان بهعنوان نماينده كميته ملي المپيك و محمد شــروين اســبقيان رييس دفتر امور مشترك فدراسيونها نيز در اين مجمع حضور داشتند.

در پايان اعضاي مجمع، انتخاب هيات رييســه را به رييس فدراسيون و انتخاب بازرس را به داورزني تفويض اختيار كردند.

انتخابات در روز جهاني كوهستان

انتخابات اين فدراســيون همزمان با 11 دســامبر، روز جهاني كوهســتان بود. به دنبال بزرگداشــت بينالمللي كوهها در ســال ۲00۲، مجمع عمومي سازمان ملل متحد، در ژانويه سال ‪11 300۲،‬ دسامبر (0۲ آذر) را بهعنوان روز جهاني كوهستان انتخاب كرد. كوهســتانه­ا در سراسر دنيا نيمــي از ذخاير آبهاي شــيرين دنيا را توليد ميكنند و ميزبــان ميليونها گونه جانوري و گياهي هســتند كه بسياري از آنها در زمينهاي مسطح منقرض شدهاند.

زارعي: سعي ميكنيم سنگنوردي در جاكارتا مدال بگيرد

رييــس فدراســيون كوهنــوردي و صعودهــاي ورزشــي پــس از انتخاب دوبــارهاش گفت: «در چهار ســال آينده برنامه فدراســيون اســتعدادي­ابي اســت و ما ســعي خواهيــم كرد تــا در جاكارتا سنگنوردي را بهعنوان يك رشته مدالآور معرفي كنيم.»

رضا زارعــي ادامه داد: «مــا باز هم تــاش ميكنيم تا جامعــه كوهنوردي را ســربلند نگه داريم. ما هم در بعد همگاني و هم در بعد قهرمانــي فعاليت كردهايم و ســعي كرديم كه جايگاه اين رشته را در بين همه فدراسيونها بهتر كنيم. در حال حاضر 64 هزار نفر بيمه شده در فدراسيون كوهنــوردي و صعودهاي ورزشــي وجود دارد. نخســتين برنامه ما براي چهار سال گذشته موضوع آموزش بود و در طي چهار ســال آينده اســتعدادي­ابي خواهد بود. ما سعي خواهيم كرد تا در بازيهاي آسيايي جاكارتا سنگنوردي را بهعنوان يك ورزش مدالآور معرفي كنيم.»

رييــس فدراســيون كوهنــوردي و صعودهاي ورزشــي در ادامه درباره جان باختن كوهنوردان در اشــترانكو­ه اســتان لرســتان نيــز اينطــور اظهارنظــر كرد: «تسليت ميگويم به همه خانوادههاي­ي كه عزيزانشان را از دست دادهاند. 15 كوهنورد وارد منطقه شــدند و هماهنگيهاي­ي هم صورت گرفته بود اما آنها دو ايراد داشتند كه يكــي از آنها تعداد زياد كوهنوردان در ايــن برنامه و ديگري بيتفــاوت بودن به هشدارهاي هواشناســي بود كه باعث شد تا اين حادثه رخ دهــد. ما تاش خواهيم كــرد كه خود امدادي را آموزش دهيم كه هر فــرد راهنماي خودش در كوهســتان باشد. تاكنون بحث امداد و نجات بر عهده هال احمر بود اما فدراسيون با اين اتفاق ميتواند خــودش موضوع امداد و نجات را آموزش دهد.»

او در پاســخ به اين سوال كه آيا اين گروه بدون هماهنگي به اشــترانكو­ه رفته بودند نيز گفــت: «آنها با هماهنگي كامل هيات اســتان به اين كوه صعــود كردند. گروه يكدســتي نبودند امــا كوهنوردان كاربلد زيادي با آنها بودند. آنها در مســير بازگشــت دچار اشــتباه شــدند و مسير تابستاني كه مســير بسيار خشك است را انتخاب كردند. مشكل ديگر توقف بيش از حد آنها بوده اســت. در كوهنوردي زماني بهعنوان زمــان طايي وجود دارد كه بايد به آن توجه شــود اما آنهــا بيش از اندازه بازگشت را طول دادند و دچار بهمن شدند. در اتفاق بهمن هم هيچ دخالتي نداشتند. ما سعي ميكنيم كه حوادث اينچنيني را با مديريت بيشتر كاهش دهيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran