Iran Varzeshi

جریمه بی جریمه، حاال فقط مانده محرومیت

-

گرشاســبي در خصوص چگونگي تعامل با مسووالن باشگاه ريزه اسپور گفت: «در سفري كه آقاي اردوغان نخست وزير تركيه به ايران داشت، آقاي ســلطانيفر كه بايد تشــكر ويــژهاي از او داشته باشم در زمان ناهار اين موضوع را با آقاي اردوغان مطرح كرده بود و او همانجا تلفن خود را برداشــته بود و تماسي در اين خصوص حاصل كرده و دســتور داده بود كــه نهايت همكاري با پرسپوليس انجام شود. همين مساله باعث شد كه ما به جلسه با مسووالن باشگاه ريزه اسپور برويم كه مســوول حقوقي و بينالمللي باشــگاه همراه من بود. ما به اســتانبول تركيه رفتيم. روزي كه رسيديم جلسهاي پنج ساعته با آنها برگزار كرديم و در شروع مباحث آنها از ما خواستند 795 هزار و 500 يورو جريمه را به حسابشان واريز كنيم تا شــكايت خود را پس بگيرند، صحبتها ادامه داشــت و در همان تاريخ آقاي روحاني به تركيه آمد كه بنده با آقايان واعظي و حســيني مسوول تشريفات نهاد رياست جمهوري و همچنين آقاي ظريف كه در آنجا حضور داشــت و براي نشست سران كشــورهاي اســالمي به تركيه آمده بود، صحبت كردم. ما مســائل و مشــكالت را مطرح كرديم و قرار شــد آقاي ظريف البهالي جلساتي كه برگزار ميشود اين موضوع را بار ديگر مطرح كنــد و به همين دليل مــا دو روز پروازمان را به تأخير انداختيم. ما دوباره با مسووالن باشگاه ريزه اســپور وارد جلسه شــديم و آنها به ما پيشنهاد دادند به جاي پرداخت جريمه، مهدي طارمي يا علــي عليپور را به آنها بدهيــم. ما با اين موضوع مخالفت كرديم و گفتيم شما كاري كردهايد كه از نقلوانتقاا­لت محروم هستيم و اگر اين بازيكنان خودمان را هم بدهيم ديگر حســابي به مشــكل ميخوريم. خوشبختانه در نهايت با خير و خوشي توافق انجام شد و ديگر قرار نيست جريمهاي هم بدهيــم و تفاهمنامها­ي با يكديگــر امضا كرديم كه امضاي مســووالن حقوقي دو باشگاه در اين تفاهمنامه وجود دارد.»

وي با نشــان دادن تفاهمنامه به خبرنگاران گفت: «در بندهاي اين تفاهمنامه طرفين بندي را اضافه كردند كه شــكايتها را از يكديگر پس بگيرنــد و متعاقبــا نه ما و نه ريزه اســپور ديگر شــكايتي از يكديگــر نداريم. تنهــا پيگيري ما موضوع بسته شــدن پنجره نقلوانتقاا­لت است. عــالوه بر اينها ما رضايتي هم در خصوص مهدي طارمي گرفتيم و مســووالن باشــگاه ريزه اسپور گفتنــد ما ديگــر در خصوص موضــوع طارمي گرشاســبي صحبتهایش درباره موضع شــکایت ریزه اســپور را اینطور آغاز کرد: «هم ما و هم طرف ترکیهاي در این خصوص شــکایت کرده بودیم. طبق مســتنداتي که داشــتیم حق صددرصد با ما بود، چون مهدي طارمي 26 فروردین با باشــگاه پرســپولیس تفاهمنامها­ي امضا کرده بود، او سپس به ترکیه رفت و دو جلســه تمریني با ریزه اســپور داشــت و دوباره به ایران برگشــت و قرارداد اصلياش را هم با ما امضا کرد. مجوز بازی او براي پرسپولیس صادر شــد، در لیگ براي ما بازي کرد و حتي کارت او در لیگ قهرمانان آســیا نیز تأیید شــد و براي ما به میدان رفت. با وجود تمام این مدارك و مســتندات ما محکوم شــدیم اما طرف ترکیهاي ميگوید که مســتندات ما مصاحبههایي که بود در رســانههاي داخلي خودتان منتشر شد و آنها ما را با این مدارك محکوم کردند. این مســاله هم گذشت و ما دوباره شــکایتي کردیم که در حال پیگیري بودیم اما برنده باشگاه ریزه اسپور اعالم شــده بود و با توجه به اینکه نتیجه نهایي به این شــکل اعالم شــد ما دیدیم بهترین روش براي کمکــردن تبعات این رأي تعامل و رفاقت با ریزه اسپوريهاسـ­ـت که از این در وارد شــدیم.» شكايت و پيگيري نداريم.»

گرشاســبي گفــت: «موضــوع ريزه اســپور نخســتين خاكريز بود كه جلو رفتيــم اما خاكريز اصلي ما فيفاســت. براي پيگيري شــكايتمان در فيفا هم يك وكيل سوييسي گرفتهايم و اميدواريم كه پنجرههــاي نقلوانتقاا­لت باز شــود تا بتوانيم مشكالتمان در اين زمينه را هم برطرف كنيم.»

سرپرســت باشــگاه پرســپوليس ادامه داد: «روزي كه ما تفاهمنامه را با باشــگاه ريزه اســپور امضا كرديم، فــرداي آن روز آخرين مهلت بود كه باشگاه ريزهاسپور دفاعيه خود را به فيفا ارسال كند، از اين رو قرار شــد آنها ايــن كار را انجام ندهند تا محكوميتي براي ما اتفاق نيفتد. در واقع وقتي آنها جوابي به نامه فيفا ندهند يعني اينكه هيچ اعتراضي ندارند. قرار شــد آنها به فيفا نامــه بزنند كه ما با باشگاه پرسپوليس توافق كردهايم و مشكلي بينمان وجود ندارد. در اين قرارداد امضا شــده بين طرفين قيد شده كه باشگاه ريزه اسپور اعالم ميكند عالوه بر اينكه شــكايت خود را از باشگاه پرسپوليس پس گرفته كمك ميكند تا محروميت اين باشــگاه لغو شــود و تأكيد ميكند رضايت كامل از اين توافقي كه با باشــگاه ما انجــام داده را دارد، ضمن اينكه در اين قرارداد ذكر شــده اين توافق براساس توافق طرفين بوده اســت. از اين رو پرسپوليس ميتواند توافقنامه را به دادگاه عالی ورزش و فيفا بفرســتد، ما نيز (باشگاه ريزه اسپور) هيچ ادعايي نداريم و در ساير موارد با باشگاه پرسپوليس توافق كردهايم.»

وي ادامــه داد: «در توافقنامها­ي كه به امضای طرفين رســيده اســت، وكيل اصلي باشــگاه ريزه اسپور و علي زكي، قائم مقام اين باشگاه آن را امضا كردهاند، من و مســوول حقوقي باشگاه نيز از طرف پرســپوليس نامه را امضا كرديم. مــا از طرف فيفا پيگير ماجرا هســتيم و به آنها اعــالم كردهايم كه همه چيز بين ما و باشگاه تركيهاي حل شده است و اميدواريم كه فيفا كاسه داغتر از آش نشود و با لغو محروميتمان بتوانيم براي حضور قدرتمند در ليگ قهرمانان آسيا تيم خود را تقويت كنيم. ضمن اينكه ما در قبال جريمهاي كه شــدهايم با اين توافقنامه هيچ پولي پرداخت نخواهيم كرد.»

گرشاســبي در پاســخ به اينكه فيفا باشگاه پرسپوليس را به خاطر عدم صداقت و پروندهسازي محروم كرده نه شكايت ريزه اسپور و با اين شرايط نبايد شــاهد لغو محروميت پرســپوليس باشيم، گفت: «بههرحال ما در فيفا شــاكي داشــتيم كه آنها چنيــن حكمي صادر كردند. حاال ما با تالش خيلي زياد رضايت شــاكيمان را جلب كردهايم و آنها شــكايت خود را پــس گرفتهاند. در اينكه ما در مجامع بينالمللي بدحســاب هســتيم شكي نيســت، همزمان با پرونده ريزه اسپور ما 12-11 پرونده ديگر در فيفا داشــتيم! انشــاءا... آنها هم ختم به خير ميشــوند. قبول كنيد قبل از اينكه بتوانيم رضايت باشگاه ريزه اسپور را بگيريم خيلي تــالش كرديم. بههرحال مــا تالشمان را كرديم و بقيهاش با فيفاســت. ما كــه نميتوانيم با فيفا بجنگيم. خطايي سر زده و شكايت صورت گرفته و ما حاال رضايت شاكي را گرفتهايم. براي اينكه به هدفمان برسيم با وكيل سوييسي كه زبان فيفا را خيلي خوب ميفهمد، همكاري ميكنيم و هرچه در اين مســير در توانمان بود، به كار گرفتهايم. شــما در نظر بگيريد فقط چهــار ميليارد جريمه مالي ما به خاطر شــكايت ريزه اسپور بود كه اين جريمه را برداشتيم. انشاءا... كه محروميت ما نيز لغو شود.»

گرشابی: روزي که ما تفاهمنامه را با باشگاه ریزه اسپور امضا کردیم، فرداي آن روز آخرین مهلت بود که باشگاه ریزهاسپور دفاعیه خود را به فیفا ارسال کند، از این رو قرار شد آنها این کار را انجام ندهند تا محکومیتي براي ما اتفاق نیفتد. در واقع وقتي آنها جوابي به نامه فیفا ندهند یعني اینکه هیچ اعتراضي ندارند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran