Iran Varzeshi

رايان‌در‌فهرست‌‌ک‌یروش

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

رايــان تفضلي را از ياد بــرده بوديم اما انــگار کیروش هنــوز او را زيــر نظر دارد. مدافعي که دوميــن فصل حضور در پتربورو را سپري ميکند. تيمي کوچك در لندن که مثــل فصل قبل، اين روزها هم در ميانههاي جدول ليگ يك انگليس روزگار ميگذراند. البته پتربورو براي صعود به چمپيونشــي­پ، آنقدرها هم کم اميد نيست.

پتربورو همين يكــي دو روز قبل موفق شــد در يك بازي ســخت و خارج از خانه، فليت تاون را با نتيجه 3 بر 2 شكست دهد. جالب اينكه 2 گل تســاوي و برتري پتربورو در دقايــق 88 و 90 به ثمر رســيد. پتربورو که بعد از نتايج شــگفتانگي­ز و درخشان در ابتداي فصل، چند هفتهاي را در بحران بهسر ميبرد با اين برد 32 امتيازي شــد تا در رده هشتم جدول ردهبندي قرار بگيرد. ردهاي که تفضلي و همتيميهايش را همچنان اميدوار نگه داشته است.

از ليگ يك انگليس، تيمهاي اول و دوم به طور مستقيم مجوز بازي در چمپيونشيپ را به دســت ميآورند. تيمهاي سوم تا ششم هم در مرحله حذفي مقابل هم قرار ميگيرند تا دو تيم جواز صعود به يك ســطح باالتر را کســب کنند. پتربورو بعد از برد ارزشمندي کــه مقابل فليت تاون به دســت آورد، تنها 3 امتياز با تيم ششــم جــدول که چارلتون اتلتيك است فاصله دارد. البته چارلتون يك بازي کمتر از پتربورو انجام داده است.

همين مســاله تفضلي را نيز مثل کادر فني و ســاير بازيكنان پتربورو به ادامه فصل اميدوار کرده. به 24 بازي آينده که ميتواند سند صعود اين تيم لندني را به چمپيونشيپ امضا کند. رايان تفضلي اما در اين تيم ميانه جدولــي و البته اميدوار، يك بازيكن کليدي است. مدافعي غولپيكر با قد 196 سانتيمتر که چند ماه قبل شايعه حضورش در تيم ملي ايران بيشتر از هميشه به گوش ميرسيد.

تفضلي البتــه هرگز توســط کیروش به تيــم ملي ايران دعوت نشــد. او حتي به فهرســت ســرمربي تيم ملي هــم راه پيدا نكــرد اما حــاال و در فاصله 6 مــاه تا جام جهاني شــنيده ميشود کیروش هنوز روي تواناييهاي اين مدافع چشــم نبسته است. تمام اطالعــات بازي تفضلــي در ليگ يك انگليــس در دفترچه کــیروش وجود دارد و اين يعني ســرمربي تيم ملي هنوز پيگير حضور اين مدافع است.

کیروش براي هــر بازيكن، يك پرونده کامل تهيه کــرده و هفته به هفته اطالعات جديــدي وارد آن ميکند. تفضلي هم از اين قاعده مســتثني نيســت. نام او هم در دفتر کیروش به چشم ميخورد و اين يعني يك پيغام ويــژه از تهران به لنــدن. براي رايان تفضلي که شايد خودش فكر ميکرد از دايره بازيكنان مورد نظر کیروش خارج شده.

رايان اين فصــل 19 بازي براي پتربورو انجام داده و يك گل نيز به ثمر رســانده. او 1616 دقيقــه در زمين حضور داشــته و با پيراهن شــماره 5 براي پتربورو بازي کرده. تفضلــي البته در بازي آخــر و از دقيقه 84 جاي خود را به ريكي ميلر داد. مهاجمي که جاي رايان به زمين رفت تا پتربورو گلهاي خــورده را جبران کند کــه همين اتفاق هم رخ داد.

تفضلي براي حضور در فهرســت نهايي تيــم ملي و ســفر به روســيه بايــد رقباي سرســختي را کنار بزند. در مرکز خط دفاع، فعال حضور جالل حسيني و مرتضي پورعلي گنجي در فهرســت کیروش قطعي شده اما بازيكناني هستند که همچنان تالش ميکنند در فهرســت تيم ملي باشند. بازيكناني نظير پژمان منتظري، محمد انصاري و البته روزبه چشمي که ميتواند جزو هافبكهاي دفاعي تيم ملي هم باشد.

رايان بايد در اين چنــد ماه، منتظري، محمد انصاري و حتي روزبه چشمي را کنار بزند و از آنها ســبقت بگيــرد. کیروش در ســالهاي اخير نشــان داده حساب ويژهاي روي لژيونرها باز کرده.

از نظر کــیروش، تمريــن در تيمهاي اروپايــي حتي بهتر از بــازي در ليگ ايران اســت. با همين پيش زمينــه، تفضلي هم اميدوار ميماند.

او بايــد مورد توجه مــردي قرار بگيرد که در انگليس کار کرده و با شــرايط سخت بازي در اين کشور آشناست. پس اگر ديديد براي اردوهاي بعدي تيم ملي، تفضلي هم در فهرست کیروش قرار گرفت چندان تعجب نكنيد.

از نظر كیروش تمرين در تيمهاي اروپايي حتي بهتر از بازي در ليگ ايران است. با همين پيش زمينه تفضلي هم اميدوار ميماند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran