Iran Varzeshi

برانكو: پنالتيزنها را خودم انتخاب كردم

-

01موقعیت گل صددرصد را نزديم

برانكو ايوانكوويچ كه ابتدا نميخواست مصاحبه كند و حتي به رختكن تيمش نرفت درباره شكســت پرســپوليس و كنار رفتن از رقابتهاي حذفي گفــت: «ابتدا به تيم صنعت نفت بابت صعود به نيمه نهايي تبريك ميگويم و آرزوي موفقيت بيشتر براي اين تيم دارم. ناراحت و ناراضي هستم از اينكه برنده نشــديم. من قبال گفتم كه هدفمان چيست؛ يكي از اين اهداف كسب نتيجه حداكثري در جام حذفي بود، يعني تا فينال برويم و قهرمان شويم اما حذف در يكچهارم نهايي هدف ما نبود.»

وي افــزود: «خودمان مقصر اين حذف هســتيم. حدود 10 فرصت گل صددرصد را از دســت داديم. اين فوتبال است. بعد از آنكه موقعيتهاي خود را تبديــل بــه گل نميكنيد، حريف از موقعيت خود اســتفاده ميكند و در زمان پنالتيها هم تمركز بيشــتري داشت و موفقتر عمل كرد. يكبار ديگر به حريف تبريك ميگويم و بابت هوادارانما­ن متاســفم كه در اين هواي بد آمدنــد و در كنار ما بودند و تيم ما را تشــويق كردنــد و صميمانه از آنها بابت اين شكســت عذرخواهي ميكنم.»

برانكو در پاســخ بــه ســوال خبرنگاري كه گفت به نظر ميرســيد پرســپوليس نبوغ تاكتيكي و برنامه دوم و ســوم نداشــت، گفت: «بايد اعتراف كنم كه متوجه اين مساله نيستم. مــا 10 شــانس صددرصد گل ايجــاد كرديم، نميدانم ديگر بايــد چه كاري انجام ميداديم. موقعيتها گل نشــدند و اين در فوتبال پيش ميآيد. حريف فقط يك شــانس داشت كه آن هم در زمان تساوي يك بر يك بود. گلش هم كه روي يك ضربه كرنر بود.»

برانكو درباره شرايط مبهم در برگزاري بازي و تاثير آن روي باخت تيمش گفت: «طبيعي است، اينكه معلوم نبود بازي برگزار ميشود يا خير، يك مقدار تمركــز ما را گرفت اما اين بهانه و توجيه نيســت و نميخواهم اينگونه بهانه بياورم.» سرمربي پرسپوليس درباره تفاوت عملكرد بازيكنانش نسبت به ديدار قبلــي با صنعت نفت در ليگ برتر گفت: «قبول دارم كه اين بازي از طرف ما ضعيفتر بود. عليرغم آنكه شانسهاي زيادي ايجاد كرديم اما نسبت به ديدار قبلي ضعيفتر عمل كرديم. ديروز(دوشنبه) هم در كنفرانس خبري گفتم كه دو بــار بازي با يك حريف آن هم در يك زمان كوتاه راحت نيســت. باز هم ميگويم كه اين بهانه نيســت. ما در ليگ قهرمانان هم اين را خواهيم داشت و بازيكنان بايد خود را براي چنين موقعيتي آماده كنند.»

پرســپوليس در دو بازي اخيرش در جام حذفي دو بار با ضربه سر گل خورده اســت. آيا برنامهاي براي پوشــش اين ضعــف در ليگ داريد؟ برانكو در پاســخ به اين ســوال گفت: «باز هم ميگويم ما 10 بخت گل داشتيم، از كنارهها و پاسهاي رو به عقب. همچنين از ضربه ايســتگاهي اما متاســفانه نتوانســتي­م گل بزنيم و طبيعي اســت زماني كه گل نزني، مجازات ميشوي و گل ميخوري.»

برانكــو دربــاره چينش نفرات بــراي زدن ضربات پنالتــي گفت: «من مشخص كردم هر كسي كه آمادهتر است پنالتي بزند چون ميدانم تقريبا چه كســاني پنالتيزن هستند. منشا كه خراب كرد، مقابل بادران گل زد. عليپور هم كه گلهاي زيادي زده اســت. متاســفانه امروز دو نفر از پنالتيزنها­ي ثابت هم ضربات خود را از دســت دادند. نعمتي هم بازيكن تازه نفســي بود كه شوتهاي خوبي دارد و طبيعي است كه او از سايرين سرحالتر بود.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran