Iran Varzeshi

آغاز روزهاي اجماعجديدص­دكشتي با راي درقاطع به خادم صدی

انتخابات فدراسيون كشتي با تمام حواشي كه داشت در نهايت برگزار شد و طبق پيشبينيهاي قبلي رسول خادم با كسب 40 راي كه تمام آراي ماخوذه بود، براي چهار سال ديگر بهعنوان رييس فدراسيون كشتي انتخاب شد. در اين انتخابات كه هشت نفر براي رياست كانديدا شده بودند، 5 نفر

- محسن وظیفه ‪Mohsen Vazifeh‬

مجمع انتخاباتي فدراســيون كشتي سر ســاعت مقرر و با حضــور همه اعضاي مجمع آغاز شــد و يكي از انتخابات مهم ورزش ايران را رقــم زد. در ورزش ايــران خيلي كم پيش آمده كه رييسي با اين قاطعيت بتواند بهعنوان رييس انتخاب شود.

در ســالهاي اخير يكبار در ووشو و براي مهدي علينژاد اين اتفاق رخ داد كه توانست با حدود 39 راي موافق و يك راي ممتنع رييس فدراسيون ووشو شــود. بعد از علي نژاد ديگر اين اتفاق براي رييس ديگري تكرار نشده بود تا اينكه رسول خادم توانست بدون حتي يك راي مخالف و يا ممتنع بهعنوان رييس انتخاب شود.

5 امتيازي خادم به جدیدي

عباس جديــدي بهعنــوان رقيب جدي خادم مطرح شــده بود امــا از آنجايی كه در ارائــه برنامه براي اداره فدراســيون كشــتي دســتش كامال خالي بود، خيلي زود قافيه را بــه خادم باخت. تير خــالص وقتي به عباس جديدي در اين مجمع شــليك شد كه او در انتقاد كردن از رســول خادم وقت كم آورد و با تذكر دبير مجمع روبهرو شــد كه وقت شما تمام اســت اما رســول خادم با نيمخيز شدن اعالم كرد كه 5 دقيقه از وقت او را به جديدي اختصاص بدهند! اين حركت خادم باعث شد تا جديدي بدون اينكه بتواند دست روي نقاط ضعف فدراسيون كشتي بگذارد، به حرفهاي تكراري ادامــه بدهد. 5 دقيقه تمام شــد اما حرفهاي جديدي تمام نشــد تا رسول خادم يكبــار ديگر در تذكر دبيــر مجمع دو دقيقه ديگر از وقتش را به رقيــب بدهد. بعد از اين حاتم بخشــي خادم، عباس جديدي مجمع را غير قانوني خواند و رسما مجمع را ترك كرد.

یك دقيقه براي خادم كافي بود

با ترك مجمع از سوي جديدي و انصراف ســاير كانديداها، نوبت به رسول خادم رسيد تــا برنامههايش را ارائــه بدهد اما او فقط يك دقيقــه از وقت قانونياش باقــي مانده بود. او بقيه وقتــش را به جديدي بخشــيده بود اما همين يك دقيقه هم براي رسول خادم كافي بــود تا راي قاطع مجمع را بگيــرد. البته اين عادت خادم بوده كــه كار رقبايش را در يك دقيقه تمام كند. فينال المپيك 1996 آتالنتا بعــد از يك بررســي كامــل از رقيب در يك دقيقه پاياني با گرفتن يك مچ پا از ماخاربك خادارتســف روس مدال طالي المپيك را بعد از سه دهه براي كشتي ايران به ارمغان آورد.

روزهاي جدید در انتظار ورزش اول

بــا راي قاطع مجمع رســول خادم براي چهار سال ديگر رييس فدراسيون كشتي شد. او در چهار سال گذشته در برخي از موارد مثل جذب حامي مالي و فعاليت در سطح بينالملل عملكرد خيلي خوبي داشت. راهاندازي كشتي نونهــاالن و توجه به رشــتههاي پايه از جمله كارهاي خوب رسول خادم در چهار سال اول بود اما با اين حال او با مشــكالتي هم روبهرو بود. ضعفهاي فراواني در بخش فني تيمهاي ملــي وجود دارد كه شــايد حاصل نداشــتن اســتقالل كافي در تيمهاي ملي باشد. به هر شــكل رســول خادم با هــوش و ذكاوتي كه دارد ميتوانــد اين رونــد را هم تغيير بدهد و به همين دليل به نظر ميرســد كه در چهار ســال دوم روزهاي جديدي در انتظار كشتي ايران است. روزهايي كه شــايد فراز و نشيب بسيار كمتري نسبت به چهار سال اول رياست خادم داشته باشد. هر چند كه به وجود آمدن اين ثبات در موفقيتها و كنار گذاشتن فراز و نشيبهاي فراوان، نيازمند پذيرفتن اشتباهات رخ داده در چهار سال گذشته است.

او فقط يك دقيقه از وقت قانونياش باقي مانده بود. او بقيه وقتش را به جديدي بخشيده بود اما همين يك دقيقه هم براي رسول خادم كافي بود تا راي قاطع مجمع را بگيرد. البته اين عادت خادم بوده كه كار رقبايش را در يك دقيقه تمام كند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran