Iran Varzeshi

رسول خادم: نواقص را برطرف ميكنيم

-

كانديداي رياست فدراسيون كشــتي پس از كسب اكثريت قاطع آرا، اينكــه كانديداهاي حاضر در ايــن دوره از انتخابات همه از جامعه كشتي بودند را يك پيروزي بزرگ دانست. رسول خادم با تقدير از راي قاطع مجمع به او گفت: «خوشــحالم امروز هشــت كانديداي پذيرش رياست فدراسيون كشــتي همه از خانواده كشتي هستند كه اين يك پيروزي اســت. تفاوت نميكند چه كسي رييس شود. از تك تك آنها تشــكر ميكنم؛ ضمن اينكه جديدي از قهرمانان بزرگ ما بوده و نبايد افتخارات ايشان را فراموش كنيم.»

خادم كه در جمع خبرنگاران صحبت ميكرد، با اشــاره به پرونده ماجراي كريمي ادامه داد: «مهمترين بحثي كه در كشــتي وجود دارد ارجاع پرونده ايران به كميته اخالق اتحاديه جهاني اســت. اين مساله چالش كشــتي ايران است، چرا كه قضيه از ســوي كميته بينالمللي المپيك )IOC( پيگيري ميشــود و ما بايد ببينيم با كمك خدا و با تدبيري كه انديشــيده ميشود در ايــن زمينه چه كاري ميتوانيم انجام دهيم تا مسير كســب افتخار كشتي حفظ شود و در عين حال چارچوبها و روابط و سياست كشور هم مورد توجه قرار گيرد و در نهايت بتوانيم از اين چالش بزرگ بيرون بياييم.»

رييس فدراسيون كشــتي در پاسخ به اين پرســش كه در فوتبــال به دليل وجود ديپلماســي اين مساله حل شــد و آيا در كشتي هم چنين ديپلماسي وجود دارد يا خير گفت: «كشتي ايران در اتحاديه جهاني از ديپلماسي خوبي برخوردار اســت اما وقتي كه بحث در كميته بينالمللي المپيك دنبال ميشــود ديگر شــرايط عادي خودش را ندارد. با وزير ورزش و جوانان در اين مورد صحبت شــده و او هم در حال تالش اســت تا از همه راهكارها براي بيرون آوردن كشــتي از اين چالش اســتفاده كند. ما جلســاتي را به زودي با اتحاديه جهاني كشــتي و مسووالن مربوطه برگزار ميكنيم.»

رييس فدراســيون كشتي در پاسخ به اينكه قرار است هدايت تيم ملي كشــتي آزاد را هم همزمان بــر عهده بگيرد يا خير؟ اعالم كرد به زودي شــوراي فني تشكيل جلســه ميدهد: «هيچ قراري نيست. بايد شوراي فني تشكيل جلسه بدهد و خيلي از موضوعات از جمله مسائل فني را مورد بررسي قرار دهد.

برنامه اتحاديه جهاني عوض شده به طوري كه بازيهاي آسيايي جلوتر از مســابقات جهاني قرار گرفته است. شوراي فني هم به زودي در دي ماه تشــكيل جلســه ميدهد و برنامههاي مســابقات جهاني و بازيهاي آسيايي را پيگيري ميكنيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran