Iran Varzeshi

بيل در الكالسيكو روي نيمكت

- درموت كاريگان ‪Dermot Corrigan‬

در روزهاي آخر ســال ميالدي بزرگترين بازي اروپا بين رئال مادريد و بارســلونا برگزار ميشــود و آنطور كه نويسنده سايت ESPN نوشته زينالدين زيدان مربي فرانسوي سفيدها با پنج موضوع كليدي مواجه است: ‌قهرماني هرگونه شانسشان براي قهرماني حتي قبل از كريسمس از بين ميرود.

‌آينده‌كريستيانو‌رونالدو بعــد از قهرماني جام جهاني باشــگاهها، كريســتيان­و رونالدو كه نقش مهمي در عنوان رئال داشت، يك بار ديگر درباره آيندهاش ابراز ترديد كرد. او ســتاره پنج قهرماني سال 2017 رئــال بود و خودش هم جوايز فردي زيادي برد كه مهمترين آنهــا پنجمين توپ طاليش بود، حاال احساس ميكند منصفانه نيست كه ليونل مســي در بارســلونا و نيمار در پاريسنژرمن دستمزد بيشتري نسبت به او داشته باشند.

رييس باشگاه، فلورنتينو پرس نگاه كامال متفاوتــي دارد چون رونالــدو كه 12 ماه پيش قراردادش را تمديد كرد هنوز ســه سال و نيم از تعهدش باقي مانده و دو ماه ديگر 33 ســاله ميشــود، براي چنين بازيكني مشتري واقعي كم است.

نظر هــر دو قابل درك اســت اما به نظر ميرسد زيدان اين وســط گير كرده و توانايي فوقالعادها­ش در كنترل آتشــي كه مربيهاي زيادي را قبل از او در برنابئو ســوزانده، محك جدي ميخــورد. اگر رونالــدو بتواند تيم را به پيروزي در بازي شــنبه برساند، جايگاه زيدان تقويت ميشــود، اگر نه، شايد در سال 2018 تغييرات بزرگي در باشگاه صورت بگيرد.

مثلث هجومي مشهور مادريد متشكل از گرت بيل، كريم بنزما و رونالدو يا همان BBC از باخــت الكالســيك­و در آوريل گذشــته در برنابئو هرگز كنار هم نبودند. محروميتها و مصدوميتها به زيدان اجازه داده شــكل تيم را به هم بريزد و ايسكوي بازيساز بازيكن ثابت در ميان چهار هافبك شــده. بازگشــت بيل به آمادگي كامل و نقش موثــر او در جام جهاني باشــگاهها به معني آن اســت كه مربي بايد تصميم بگيرد. فرم و اعتماد به نفس وحشــتناك بنزما كه در ابوظبي مشهود بود، شايد راه خروجش را بــاز كند هر چند زيدان مايل نيســت هموطنش را كنار بگذارد. تصميم سختي است به داليل تاكتيكي و سياسي و زيدان بايد راه درست را انتخاب كند.

مشكل‌مسي بارســلونا از چهار بازي آخرش در الليگا در برنابئو ســه تــا را برده و ســتارهاش ليونل مســي فوقالعاده خطرناك بوده، نمونهاش گل ديرهنگام پيروزي بخش ماه آوريل. ژابي آلونسو هافبك ســابق مادريد گفت ايــن تيم در زمان ژوزه مورينيو راه كنترل مسي را ياد گرفته بود و هافبك دفاعي حال حاضر رئال، كاسميرو به صراحت از تمايلش براي كنترل فيزيكي ستاره آرژانتيني بارسلونا گفته.

زيــدان به خوبي بــه يــاد دارد كه متئو كوواچيچ در بازيهاي ســوپرجام اصليترين و تنها بازيكن خالق بارســا را عالي كنترل كرد. شــايد استفاده همزمان از كاسميرو و كوواچيچ راه حل تاكتيكي مناسبي براي اين معضل باشد اما آيا براي هواداران در ديداري كه تيمشــان بايد برنده شود، توجيه دارد؟

‌فصل‌نقل‌و‌انتقاالت‌ژانويه آخرين بازي سال 2017 شايد نشانههايي به پرس و زيدان بدهد كه چطور بايد تيمشــان را براي سال جديد تقويت كنند. جدايي آلوارو موراتــا، خامس رودريگس و پپه در تابســتان عدهاي را به انتقاد وا داشــته كه تيم پشــتوانه و تجربه الزم را نــدارد تا جايي كه رونالدو هم چنين ايرادی از تيم گرفتــه. ديگران از جمله كاپيتان تيم، ســرخيو راموس ميگويند اوضاع چندان بد نيســت و بازيكنان جــوان از جمله ماركو آسنســيو و دني ســبايوس بايد فرصت پيشــرفت پيدا كنند. بازي شنبه نشان ميدهد اين جوانها چقدر آمادهاند. اگر زيدان در برابر اســتفاده از نيمكت مقاومت كند بخصوص در صورتي كه بازي خالف تيمش پيش برود، فشار روي باشــگاه براي تقويت تيم در نخستين ماه سال 2018 بيشتر ميشود. منبع:

با وجود مشــاركت فوقالعــاد­ه گرت بيــل در قهرماني جام جهاني باشــگاهها او احتماال در بازي شــنبه مقابل بارسلونا در تركيب اصلــي نخواهد بود. ســتاره ولزي بعد از بازگشــت از مصدوميت و دوري سه ماه و نيمه، كادرفنــي و همتيميهايش را شــگفتزده كرده و كســي انتظار نداشت او در چنين ســطحي بــازي كند اما مقابل الجزيــره و بخصوص گرميــو در باالترين اســتاندار­د بازي كرد و مايه اميدواري براي آينده شــد اما اين بازيكن 28 ســاله هنوز به آمادگي كامل نرســيده و بعيد است در حضــور كاتاالنها در پايتخــت از ابتدا در زمين باشــد. هدف تيم مربيگري رئال اين است كه به تدريج او وارد تركيب اصلي شود و بتواند مصدوميتــش را فراموش كند. اگر اتفــاق خاصي نيفتد، زيدان بيل را به جمع 11 نفر اصلي برميگرداند.

اما فعال او بايد با نقش تعويضي طاليي كنار بيايد كه به نظر ميرســد مشــكلي با آن ندارد. بهترين كاركرد او در حال حاضر ورود ديرهنگام به زمين مقابل رقباي خسته اســت تا با قدرت و سرعتش ضربه نهايي را وارد كند. او در هشــت دقيقه بازي مقابل الجزيره گل پيــروزي را زد و در 20 دقيقه حضــور برابر گرميو يك بــار تيرك دروازه حريف را لرزاند و با سرعتش سه ضدحمله را راه انداخــت. در بازي جام حذفي مقابل فوئنالبراد­ا نيز در نخستين تماسش با توپ پاس گل داد. وقتي آمادگي كامل داشــته باشد، كمتر بازيكني ميتواند متوقفش كند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran