Iran Varzeshi

نیمه‌دو ‌مهاي‌ضعیف

تیم گسترش فوالد تبریز فصل گذشته با فراز کمالوند ششم شد و خیلي زود با مسووالن نفت آبادان به توافق رسید. تیمي که با فیروز کریمي در لیگ برتر ماند. از این تیم بازیکنان زیادي مثل سیدمحسن حسیني(بعد از چند هفته برگشت)، مرتضي اسدي، باتیستا، پریرا، کرار، داریوش شج

- جعفر برزگر ‪Jafar Barzegar‬

اخراج بوناچیچ بعد از 8 بازي بعــد از اینکه مدیرعاملي باشــگاه به نام هوشــنگ نصیرزاده خورد، او سراغ لوکا بوناچیچ رفت به امید اینکه شــناخت قبلي این کروات از گســترش و تجربهاش تیمي بســازد که حرفهاي زیــادي براي گفتن داشــته باشد اما معادالت آنها جواب نداد و نتایج گسترش با لوکا آنقدر ضعیف بود که در نهایت عذرش را خواستند. این مربي در هشت مســابقهاي که روي نیمکت نشست فقط پنج امتیاز به دســت آورد و زماني که از تبریز رفت تیمش در انتهاي جدول قرار داشت.

تحول با فیروز کریمي انتخــاب بعدي مدیران باشــگاه براي هدایت تیم شان فیروز کریمي بود که اتفاقا اینبار برخالف قبل جواب هم داد. کریمي با اضافه کردن چند بازیکن ظرفیت و شکل بازي تیمش را تغییر داد. به طوري که این مربي از هفت بازي 13 امتیاز به دست آورد و این تیــم را به مکان نهم جدول در پایان نیم فصل رســاند. البته که شرایط در نیم فصل دوم به مراتب سختتر خواهد بود و از آنجــا که تیمهای نیمه پایین جدول فاصله زیادي با هم ندارند شاگردان کریمي نباید به راحتي امتیاز از دست بدهند.

عمق دفاع، پاشنه آشیل تیمي که 9 گل از 19 گل دریافتياش را از یــک منطقه خــط دفاعياش دریافت ميکند حتمــا ایــراد و اشــکاالتي دارد. گسترش فوالد در عمق دفاع بسیار شکننده ظاهر شد و تکرار این اتفاقات و دریافت گل از قلــب خــط دفاعي ميتواند برايشــان دردسرساز شود. البته آنها از همین منطقه هم بیشــترین گلهايشــان را به حریفان زدهاند.

ضعیف در نیمه دوم گســترش فــوالد از آن گــروه تیمهایي اســت که در نیمــه دوم عملکرد بســیار ضعیفتري نســبت بــه نیمه اول بازيهايشان دارند. آخرین مورد باخت به خونه به خونه در نیمه دوم بود. این تیم در تمام نیمههــاي دوم فقط پنج گل زده که آمار بســیار کمي است. ضمن اینکه در نیم ســاعت پایاني بازيهایش 14 گل دریافت کرده اســت. فیروز کریمي حتما حواسش به این مهم خواهد بــود. تیمي که معموال در 45 دقیقه دوم بازيها امتیاز از دســت ميدهد بدون تردید اشــکاالت فني زیادي خواهد داشت.

حذف مقابل تیم لیگ یکي نخســتین حضور فیروز کریمي روي نیمکت گسترش فوالد با بازي حذفي مقابل نفت مسجدســلیم­ان همزمان شد که آنها این بازي را با تک گل عرفان افراز در دقیقه 23 به پیروزي رسیدند. دومین حریف آنها اکسین البرز بود که شــاگردان کریمي به لطف درخشــش دخســوس به مرحله بعد صعود کردند. کار به ضربات پنالتي کشیده شد و اینبار دخسوس با مهار دهمین ضربه پنالتي به ضیافت طوالنــي پنالتيها میان دو تیم پایــان داد تا گســترش فوالد هم به جمع هشــت تیم برتــر حذفي راه یافته و طبق قرعه میهمان خونه به خونه در بابل شود. در این بازي اما نتیجه چیزي نبود که فکرش را ميکردند چرا که با دوگلي که در نیمــه دوم خوردند از صعود به مرحله نیمه نهایي باز ماندند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran