Iran Varzeshi

دوگانه پريد، پرسپوليس اسير پنالتی

-

مشخص بود بازي پرسپولیس مقابل نفت آبادان گره ميخورد چرا كه حریف بعد از بازي رودررو یك هفته استراحت كرده اما سرخها مقابل بادران به میدان رفته بودند. وقتي تالش دو تیم در نود دقیقه بازي جواب نداد در وقتهاي اضافه طبیعي بود كیفیت بازي پایینتر بیاید. در نهایت بازي به ضربات پنالتي كشیده شد كه براي پرسپولیس كشنده و دردناك بود. در این ضربات پرسپولیس ميتوانست با ضربه پنجم كار را تمام كند اما علیپور مهمترین ضربه را از دست داد

سه شنبه ،96/9/28 مرحله یك چهارم نهایي جام حذفي، ورزشگاه آزادي، ساعت:03:41، تماشاگر: 5 هزار نفر پرسپولیس یك گل: فرشاد احمدزاده(53) صنعت نفت یك گل: علي عبدا... زاده(74) ضربات پنالتي: ماهیني، رســن، انصاري و ربیعخواه(پرسپولیس)، ابراهیمزاد­ه، پریرا، ریکاني، سزار، باتیستا(نفت) (پنالتيهاي منشــا، علیپــور و نعمتي از پرسپولیس و بغالنی از نفت گل نشد) داور: اشکان خورشیدي كمكها: علیرضا ایلدروم و هادي طاووسي اخطار: كمال كامیابينیا، سیدجالل حسیني، فرشاد احمدزاده، حســین ماهیني، شجاع خلیلزاده(پرســپولیس) و مسعود ابراهیم زاده، آگوستو سزار، مگنو باتیستا، محمدزبیر نیكنفس و داود نوشي صوفیاني(نفت) بازیکن برتر: مگنو باتیستا(صنعت نفت)

پرســپولیس: عليرضا بيرانوند، سيدجالل حسيني، شجاع خليلزاده، محمد انصاري، حسين ماهيني، محســن ربيعخواه، كمــال كاميابينيا، محســن مســلمان(۷6- بشــار رســن)، فرشاد احمدزاده(96- ســيامك نعمتي)، گادوين منشا و علي عليپور سرمربي: برانکو ایوانکوویچ

نفت آبادان: داود نوشــيصوفي­اني، مرتضي اسدي، علي عبدا... زاده، حســين بغالني، مسعود ابراهيمزاد­ه، حسين ساكي(۷8- رضا جبيره)، كرار جاســم(18- طالب ريكاني)، آگوستو سزار، مگنو باتيســتا، محمدامين درويشــي(89- محمدزبير نيكنفس) و لوسيانو پريرا سرمربي: فراز كمالوند

مشــخص بود بازي پرســپوليس مقابل نفت آبادان گره ميخــورد چرا كه حريــف بعد از بازي رودررو يك هفته استراحت كرده اما سرخها مقابل بادران به ميدان رفته بودند. نيمه اول اين مســابقه كه تحت تاثير لغو و برگزاري و البته شــرايط بد آب و هوايي با استقبال سرد تماشاگران مواجه شد كم افت و خيــز و منفعالنه آغاز و ادامــه يافت تا جايي كه نخستين موقعيت ســرخها دقيقه 21 به دست آمد. در اين لحظه پاس عالي مسلمان به منشا رسيد امــا او در موقعيتــي تك به تك تــوپ را بيرون زد. پرســپوليس اما در دومين موقعيت به گل نخست رسيد و سانتر زيباي انصاري با ضربه سر احمدزاده تبديل به گل شد.

دقيقه 36 كاشته كرار باالخره نفت را صاحب موقعيت كرد اما بيرانوند توپ را برگشت داد. دقيقه 44 هم پرســپوليس در ضد حملهاي كالســيك ميتوانست به گل دوم برسد كه بعد از فرار مسلمان و پاس عليپور باز هم منشا موقعيت ايدهآل ديگري را از دست داد.

نيمه دوم شروع فوقالعادها­ي داشت. در همان دقيقه 2 بازي كرنر نفت با ضربه منشــا و ضربه ســر عبدا... زاده تبديل به گل مســاوي شد تا تيم كمالوند شروعي فوقالعاده داشته باشد. يك دقيقه بعد از اين گل پرسپوليس ميتوانست گل دوم را به ثمر برساند اما ضربه ســر چكشــي كاميابينيا با دفع فوقالعاده نوشــي صوفياني مواجه شــد. كامابينيــ­ا دو دقيقه بعد در مقابــل دروازه موقعيــت صددرصد ديگري را از دســت داد. يك دقيقه بعد از آن هم ســيدجالل موقعيت ديگري داشــت كه باز هم مدافع نفت مانع گلزني شــد. بعد از اين موقعيتهــا­ي هدر رفته نفت در دقيقه 69 با ايســتگاهي كرار دوباره خطرساز شد اما بيرانوند توپ را دفع كــرد. دو دقيقه بعد از آن هم سهلانگاري مدافعان پرسپوليس باعث شد تا باتيستا موقعيتي ايدهآل براي گلزني و گلســازي داشته باشد كه ضربه نهايياش دقيق نبود.

بعد از اين موقعيتها بازي به شدت به خشونت گرايش پيدا كرد و البته داور مســابقه با ســوتهاي متعدد در پايينتر آمدن كيفيت بازي نقش داشت.

دقيقه 4۷ و بعد از تغييــرات دو تيم، نفت با يك ضربه ايستگاهي و ارســال ابراهيمزاد­ه خطرناك شد اما بيرانوند تــوپ را دفع كرد. دقيقه 8۷ و در حالي كه پرسپوليس در نيمه زمين حريف بود فرار درويشي از ميانه زمين تيم كمالونــد را صاحب موقعيت ديگري كرد اما در نهايــت بيرانوند در موقعيــت تك به تك موفق بــود. يك دقيقه بعد باز هم كمــال كاميابينيا پنالتي ديگري را از دســت داد. دقيقه 82 ايستگاهي بشار رســن خطر ديگري روي دروازه ميهمان خلق كرد امــا صوفياني باز هم موفق بــود. وقتي تالش دو تيم در نود دقيقه بازي جواب نداد در وقتهاي اضافه طبيعي بود كيفيت بازي پايينتر بيايد. پرســپوليس در فاز حمله ضعيفتر شــده بود و با توجه به خستگي تيم خيلي سخت موقعيت ميســاخت. پرسپوليس در دقايــق 93 و 94 دو موقعيت ســاخت كه يك بار كاميابينيا و بار ديگر بشــار ضربه نهايــي را بد زدند. آخرين موقعيت اين نيمه را هم منشــا از دست داد و شانس ديگري را هدر داد. در نيمه دوم وقت اضافه هم پرسپوليس به شدت افت كرد و نفت كه عقب نشسته بود از دروازه خودي حراست كرد تا حمالت احساسي پرسپوليس به گل نرسد. دقيقه 109 سانتر عليپور با ضربه سر منشــا موقعيت ديگري را هدر داد و دقيقه 118 هم شــوت زميني كاميابينيا آنقدر دقيق نبود تا تبديل به گل شــود. با اين شــرايط بازي به ضربات پنالتي كشــيده شد كه براي پرســپوليس كشنده و دردناك بود. در اين ضربات پرسپوليس ميتوانست با ضربه پنجم كار را تمام كند اما عليپور مهمترين ضربه را از دســت داد تا در پنالتيهاي تــك به تك با كمي بدشانسي و البته پنالتيهاي خوب نفت بازنده ميدان شود و نفت به نيمه نهايي صعود كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran